Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

testbe

testbe

• Lid sinds 10 augustus 2017
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2017
  • 22:23

Hallo,

Achteraf gezien misschien niet mijn beste keuze, maar de voorbije jaren heb ik verschillende Windows Phone-toestellen gebruikt. Geen iPhone, geen Android-toestel. Op mijn allereerste Android-smartphone na, maar dat was zo'n slechte ervaring dat ik dat liefst vergeet. Maar nu is het tijd voor iets anders. Uiteraard komt Android dan toch in beeld.

Al is er mij iets nog niet duidelijk. Ik ben op zoek naar een OS dat al mijn verschillende bronnen/info goed kan matchen en verwerken. Google Assistant/Google Now lijkt mij een goede oplossing. Alleen vraag ik mij af hoe goed dit werkt met de Microsoft-producten.

Privé zou ik kunnen overstappen naar de Google diensten, maar mijn werkgever maakt gebruikt van alle Microsoft-producten. Van de agenda over mails tot OneDrive, alles speelt zich op professioneel vlak af in Microsoftland. Hoe draaien die apps op Android? En kan Google Now/Google Assistant daar mee aan de slag?

Weet iemand of er al duidelijk of Google Assistant ook in het Nederlands zal werken? Microsoft heeft al jaren Cortana, maar die weigert al jaren Nederlands te leren. Mijn gevoel zegt dat Apple daar met Siri toch al veel verder staat dan de concurrentie. In het Nederlands dan toch.

Misschien nog een laatste vraag: hoe zit het met support van Google? Microsoft is daar best goed in. Je kan chatten met helpdesk, er is een forum waar experts antwoord geven/zoeken,…

Alvast bedankt!

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6451
  • Reputatie 250
  • 10 augustus 2017
  • 23:21

voor support zul je bij de fabrikant (is merk gebonden) van de telefoon moeten zijn google is nu eenmaal open sours dus houdt er rekening mee dat niet elke fabrikant goede support geeft zo heb ik zelf ondervonden dat htc zijn klanten met een kluitje in het riet stuurt en beloften doet die ze niet waar maken, hoe dat met ander fabrikanten zit zou ik niet weten heb altijd htc gehad en sinds kort apple iphone.

en google assist kan ik niets zinnigs over zeggen hoe het werkt in het nederlands voor  een poosje geleden werkte dat nog niet (kan inmiddels veranderd zijn) in het engels werkt het wel goed, ik moet wel toegeven dat apple dit beter geregeld heeft zo ondervind ik dat ten miste wel op mijn iphone.

en android kan goed overweg met Microsoft klik hier dan kom je terecht bij heel veel Microsoft apps voor android.

het ligt er toch een beetje aan voor wat voor een toestel je uiteindelijk gaat kiezen kies je voor veel geheugen of de mogelijkheid voor een micro sd kaart slot en een snelle processor met veel ram geheugen dan zit je wel goed bij android kies je voor een midden toestel dan wordt al snel minder en kies je voor een budget toestel dan zou ik niet aan android beginnen.
houdt er wel rekening mee (als je dat belangrijk vind) dat de meeste fabrikanten maar tot twee jaar updates geeft.

misschien dat anderen je hier meer tips kunnen geven.

Bewerkt (10 augustus 2017 23:29) | Text aangepast
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5974
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 11 augustus 2017
  • 18:09

Ik vind zelf de Outlook app best goed werken op Android. Synchroniseren van de (online) agenda en mail is geen probleem. Er zijn ook gratis officiële MS Office producten te vinden in de Google Play Store die, hoewel ik ze zelf niet gebruik, volgens mij best prima werken voor simpele toepassingen. Bv Word: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.word

testbe

testbe

• Lid sinds 10 augustus 2017
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2017
  • 06:30

Hallo,

Bedankt voor jullie tips. Ik ben inderdaad sowieso aan het denken een flagship genre: Nokia 8. Ik onthoud ook: de Outlook-app is een aanrader.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren