Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

XiPHiAS

XiPHiAS

• Lid sinds 23 december 2012
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 15 november 2016
  • 14:59

Nu Google de kaart van Apple getrokken heeft, lees: "dik poen binnenharken" vraag ik me af wat een goed alternatief is voor mijn/onze Nexus 5.

Toen de Nexus 4 uitkwam was ik in de wolken, eindelijk een 'straf' toestel voor een scherpe prijs. Toen laten meebrengen uit de US omdat deze hier veel duurder was en langer wachten was. Twee jaar later kwam de Nexus 5 en ik verkocht mijn N4 voor een mooie prijs (denk 200-250€) en legde het verschil op om de Nexus 5 te kopen …

Beide toestellen waren ware toen echte revoluties in het GSM landschap, zo goed dat ze na 2 jaar nog meer dan degelijk waren. Ik herinner me nog de meme's die de Nexus vergeleek met een iPhone dat technologisch jaren leek achter te komen tegen een veel duurdere prijs.

Nu heb ik ongeveer mijn N5 3 jaar in bezig, ik heb de aankoop en release van de N6 overgeslagen - wegens "niet ver-nieuwend/betert genoeg tov de N5" … maar nu is het toch stilletjes tijd om nog es te vernieuwen, zeker omdat we op de N5 Nougat niet krijgen.

Eigenlijk voldoet de Nexus 5 nog steeds, ik kan nog een dag vooruit met de batterij &
na een factory reset vorige weekend werkt deze nog steeds supervlot …

Ik hou (hield?) eigenlijk van de Nexus-product vanwege de pure Android, de snelle updates, de sterke prijs-kwaliteits verhouding …

Helaas heeft Google beslist om de prijs te verdubbelen en is de Nexus voor mij te duur geworden. Ik kan het wel betalen maar wil dat niet, 800-1.000€ voor een GSM dat je wel es laat vallen en na 1 dag al stuk kan zijn vind ik gewoon teveel geld. Daarom waren de Nexus GSM's zeer interessant … 300-250€ voor een zeer degelijk toestel.

Dus wat is het alternatief?

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 15 november 2016
  • 15:19

Ook al eens gekeken naar een huawei Nexus 6p, heb hem ook een poosje gehad,  ik vond hem alleen aan de grote kant maar voor de rest een prima apparaat.

XiPHiAS

XiPHiAS

• Lid sinds 23 december 2012
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 15 november 2016
  • 18:07

Ook al eens gekeken naar een huawei Nexus 6p, heb hem ook een poosje gehad, ik vond hem alleen aan de grote kant maar voor de rest een prima apparaat.
6P is veel te groot inderdaad

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren