Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

JJ10

JJ10

• Lid sinds 12 februari 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2016
  • 10:46

Hallo allemaal,
De meeste van ons hebben al een mening kunnen vormen over de Pixel (XL) en de daarbij behorende prijs.
Wat mij is opgevallen is dat ik nog niks heb gelezen over het importeren van het toestel vanuit Amerika?
Ik ben een leek op dit gebied, maar prijstechnisch lijkt mij dit erg interessant aangezien je dan voor minder dan €600 het toestel (de kleine met 32 gb) zou moeten kunnen kopen.
Of is dit niet mogelijk doordat er een samenwerking met Verizon of door een andere beperking?
Ik hoor graag jullie ideeën aangezien een kennis van mij regelmatig in Amerika is :-)

Gr. JJ

Ruud

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 7 oktober 2016
  • 11:43

Dat kan zeker… Het probleem is alleen: heffingen en verzendkosten. Zodra het product Nederland binnenkomt, zal er in ieder geval BTW geheven worden en dan is je toestel ineens 20% duurder geworden. Los van de verzendkosten, is het dan al niet meer bijster interessant. 

Zelf meenemen uit Amerika zou wel een optie zijn, alhoewel je dan officieel ook moet aangeven en BTW betalen!

Uhmmmm…. Android?

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 7 oktober 2016
  • 12:25

heb dat ooit gedaan met de nexus 10. besteld uit amerika alles goed verlopen en week daarachter krijg je nog een rekening met de btw etc kosten toegestuurd.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

zombiehendriks

zombiehendriks

• Lid sinds 21 september 2016
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2016
  • 12:39

De US prijzen worden altijd genoemd ex btw ivm verschillende belastingen in verschillende staten. Voor zover ik ermee bekend ben betaal je dus BTW over het product in de staat waar je het aanschaft + btw zodra het toestel hier binnenkomt. 

Al met al zit je met onvoorziene kosten, wellicht problemen met toekomstige garantie en draag je een groot risico in verband met de verzending en de bijbehorende verzendkosten. 

Ik denk dat je er slimmer aan doet om het toestel direct over de grens te halen zodra die beschikbaar is of uiteraard gewoon in Nederland wanneer die verkrijgbaar is. Een nog betere optie is lekker op vakantie naar Amerika gaan, telefoon daar los kopen, genieten van wat daar allemaal te zien is en zonder doos weer terug naar huis. Dan is de telefoon dus niet nieuw en betaal je alleen de belasting in de US en niks op het vliegveld. 

JJ10

JJ10

• Lid sinds 12 februari 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2016
  • 12:56

Dank voor de reacties.
Al met al zou alleen zelf aanschaffen in Amerika dus een optie kunnen zijn…maar zelfs dan, met (formeel) invoeren, komen er nog kosten bij. Weten we dat ook weer :-)

Nogmaals bedankt

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren