Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

JustName1

JustName1

• Lid sinds 06 april 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 6 april 2016
  • 17:01

Hallo

Ik mag binnenkort verlengen en twijfel tussen de Z5 Premium, Huawei Mate 8 en de Huawei Nexus 6P. Vooral de kleuren, helderheid en contrast vind ik erg belangrijk.Heb nu zelf een G3 waarvan ik het scherm zelf prachtig vind.
Iemand met ervaring de voor- en nadelen? Evt een ander high-end toestel (geen S6/S7)

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 6 april 2016
  • 18:40

ik heb zelf nu een nexus 6p.

de voordelen zijn dat de nexus 6p nu eidelijk een goede camera heeft een nadeel is wel dat er geen optical image stabilisator op zit maar dat wordt redelijk goed opgevangen door de software nog een voordeel is dat je altijd de eerste updates hebt, het toestel ziet en voelt er priemium uit de vingerprintscanner had ik in het begin twijfels over vanwege dat hij op de achtekant zit maar na een weekje gebruik weet je  eingelijk niet anders meer hij werkt trouwens heel accuraat en snel, het scherm zier er ook mooi uit de kleuren zijn levendig en komt redelijk met de werkelijkheid overeen, de accu gaat makkelijk een dag mee bij normaal  gebruik, het toestel is ook binnen het uur opgeladen door het snelladen.
het browsen door apps, internet enz… gaat heel snel en vloeiend.

de minpunten zijn door de usb c aansluiting je eingelijk niets meer aan de oude usb kabels hebt.
het toestel is behoorlijk glad aan de achterkant en daardoor makkelijk uit je vingers glipt een case is dan ook geen overbodige luxe.
het formaat is behoorlijk aan de grote kant maar net weer iets beter dan de vorige versie de nexus 6 van motorola die eingelijk niet normaal in de broekzak past, de 6p past iets beter, maar goed als je geen probleem hebt met een grote telefoon dan neem je dat er voor lief bij.

als met al is de nexus 6p een mooie en snelle telefoon wat eigelijk alles in zich heeft voor een premium ervaring en snelle updates.

hiervoor heb ik ook nog de galaxy s6 gehad, dit is ook een hele mooie en snelle telefoon vergelijkbaar met de nexus 6p alleen haperde (lag) hij iets meer, kwa scherm onloopt het mekaar niet zoveel ik vond de galaxy net een iets mooier scherm hebben dan de nexus alleen de kleuren komen een beetje onnatuurlijk over, de camera van de galaxy werkt ook iets beter, meer instellingen en foto's zien er beter uit.
het toestel ziet er voelt er priemium uit en is beter vast te houden dan de nexus, alleen de glazen achterkant heeft natuurlijk meer kans van stuk gaan, ik vond kwa afmetingen de galaxy ideaal.
de vingerprintscanner werkt ook goed maar net iets minder accuraat dan de nexus, dat hij aan voorkant zit vind ik toch net iets prettiger dan de nexus vooral als het toestel op de tafel ligt is hij toch te ontgrendelen via de homeknop bij de nexus gaat dat weer niet en moet je de powerknop gebruiken, de nexus daarentegen ligt dan wel stabieler op de tafel daar waar de galaxy wiebeld vanwege het iets uitsteken van de camera in het midden bovenaan.

de minpunten vond ik dat bij het gebruik van de orginele clearviewcover er al na twee dagen al krassen op kwamen en men toch wel moeilijk ging doen om het kosteloos te repareren dit is uiteindelijk wel gelukt.
verder vond ik dat het geheugen snel volliep en daarmee de snelheid afnam (dit kan inmiddels al opgelost zijn door updates)
de accu is een stuk minder tenopzichte van de nexus, dit ook kan misschien al opgelost zijn door updates.
persoonlijk vond ik dat touchwiz er zeker op vooruit is gegaan maar nog niet iediaal maar dit is natuurlijk persoonlijk.

met de kennis wat ik nu heb zou ik toch weer voor de nexus 6p gaan omdat ik een groter scherm mooier en praktischer vind en het toestel simpelweg sneller is en een aanzienlijke betere accu duur heeft.

klik hier voor een vergelijking tussen specificaties van beide telefoons.

de andere telefoons die jij noemt heb ik geen ervaring mee.

doe er je voordeel mee.

Bewerkt (6 april 2016 18:53) | link toegevoegt
mveeten.mve

mveeten.mve

• Lid sinds 24 april 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 april 2016
  • 16:44

Volgende maand kan ik mijn abonnement verlengen en de Nexus 6p heeft altijd bovenaan mijn lijstje gestaan als opvolger van mijn HTC M7.Maar nu de HTC 10 uit gaat komen twijfel ik toch weer vooral als het om audio gaat.Kan iemand mij vertellen over de audio kwaliteiten van de Nexus 6p…Qua prijs is de Nexus natuurlijk het beste en ook zie ik ook geen spectaculaire verschillen als je de toestellen op specs gaat vergelijken

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 24 april 2016
  • 16:56

Kijk even Hier daar heeft Androidworld een review over de HTC one m10 geschreven.

Het enigste verschil is dat er een snellere processor in zit en de camera heeft optimale image stabilization.

Het scherm is uiteraard kleiner en is geen amoled.

Verder kun je ook Hier je bevindingen neerzetten waarom je voor de m10 wilt gaan.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren