Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Svekke84

Svekke84

• Lid sinds 24 februari 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2016
  • 21:12

Hallo iedereen

Ik ben eens voor een nieuw toestel aan het kijken ter vervanging van mijn iPhone 4.

Binnenkort komt de Galaxy S7 (Edge) uit, ziet er een heel mooi toestel uit, maar de prijs is er ook wel naar.
Nu probeer ik de S6, S6 Edge, S7 en S7 Edge te vergelijken.
De voordelen van de S7 (Edge) tov S6 (Edge) zijn me duidelijk.

Maar het scherm van de S7 Edge is 5.5" en dat van de S6 Edge is maar 5.1". 
De Edge versies spreken me wel aan, maar 5.5" lijkt me toch groot, zeker omdat ik van mijn iPhone 4 kom (3.5").
Dus dit maakt mijn keuze ook wel moeilijker, want onmiddellijk 5.5" lijkt me nogal groot en niet zo handig om je smartphone in je broekzak te stoppen, en dan heeft de S6 Edge mijn voorkeur.

Anderzijds heeft de S7 Edge dan ook weer zijn voordelen: betere processor, camera, uitbreidbaar geheugen, betere batterij,….
En ik vind de prijzen van de S6 toch nog vrij hoog, in vergelijking met de nieuwe S7.

Iemand ervaring met het verschil tussen Edge en de gewone versie van S6? Of toevallig iemand de S7 Edge al vastgehad?

Ik geraak er gewoon niet uit….

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 24 februari 2016
  • 21:56

ik weet niet of ik deze vergelijking hier neer kan zetten maar doe er je voordeel mee.

ik heb zelf de s6 (5,1 inch) gehad en daarna de nexus 6 (5,97 inch)  en moet toegeven de s6 is ideaal kwa afmetenig niet te groot en makkelijk mee te nemen in je broekzak een nexus 6 kun je gewoonweg niet normaal in je broekzak stoppen en het is een onhandig ding om mee te nemen en daar stoorde ik mij op het laatst mateloos aan.
verder heb ik ook nog een iphone 5s (4 inch) en die vind ik weer net te klein om video/text enz op te lezen.
ik heb ook nog een htc one m8 gehad en die is net iets groter dan de s6 en dat was ook prima te doen.

ik persoonlijk vond de s6 mooier dan de 6 edge.

en lees even dit hier door er schijnen veel problemen met het scherm van de s6 edge te zijn al dan niet eigen schuld of dit zich herhaald met de 7 serie de toekomst zal het uitwijzen.

daaren tegen is een groter scherm een verademing bij zowat alles wat je doet zeker als je van een iphone 4 afkomt dan zijn schermen groter dan 5,5 inch in een keer grote reuzen ;-)

ga je voor een groter scherm houdt er rekening mee dat het soms onhandig kan zijn om mee te nemen, maar niet iedereen ziet dat zo… geen mens is hetzelfde.

ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar voor het bedrag dat je neer moet tellen voor een galaxy 6-7/edge zou ik als ik jou was toch eerst wachten totdat je hem zelf in de handen hebt gehad.

of loop een telefoonwinkel binnen en houdt de iphone 6 plus (5,5 inch) in de handen ;-)

succes verder met je keuze.

Bewerkt (24 februari 2016 22:14) | Text aangepast

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren