Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

mikekiwi

mikekiwi

• Lid sinds 01 november 2014
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 1 november 2014
  • 17:07

Mijn iPhone 4 begint wat op leeftijd te komen met bijbehorende kwaaltjes. Ik heb als opvolger op aanraden een Blackberry Z10 aangeschaft, maar ondanks dat dat echt een leuke telefoon is, kan hij me toch niet 100% bekoren. Snelheid is prima, maar de Android apps die je kunt installeren werken niet in alle gevallen erg lekker en ook de camera is niet 100% bevredigend (redelijk wat nabewerking nodig voor acceptabele resultaten). Vandaar weer op zoek naar iets nieuws.

Ik heb een Telfort abonnement dat ik kan verlengen en ik zoek een toestel dat me (in combinatie met 500mb/150minuten/100sms) een 2 jaars abonnement oplevert van <25 euro. Ik wil niet al te veel bijbetalen (paar tientjes max), in praktijk kom ik dan op toestellen uit van <300 euro (gebaseerd op de site van Belsimpel).

Wat zijn mijn eisen:
- accuduur = >1 dag bij normaal gebruik (= een paar whatsapps lezen, een 25-tal foto's maken, wat Twitter+Instagram, browsen, een uurtje Spotify met scherm uit)
- camera moet bovengemiddeld zijn, beter dan iPhone 4(s) en BB Z10. In normaal licht vooral, ‘s avonds en binnen boeit me niet zo
- schermgrootte max 5 inch, wil geen enorme joekel van een telefoon hebben
- betrouwbaar
- geheugen kunnen uitbreiden is een enorme pré, maar met 16Gb kan ik ook wel even vooruit. Heb ooit een Galaxy Ace gehad waar ik maar 3 apps op kon installeren (daarna melding dat geheugen vol was), dat wil ik absoluut niet meer hebben…

Niet enorm veel zware applicaties dus, maar het apparaat moet wel snel ’aanvoelen', dus switchen tussen apps etc moet lekker soepel gaan

Ik zal de telefoons voor zover ik nu kan zien niet gaan voorzien van alternatieve roms etc, dus liefst een model dat out-of-the-box prima werkt, maar graag wel ook nog wordt geupdate naar nieuwere versies.

Dit is mijn shortlist, voorzien wat eigenschappen die ik her en der heb opgepikt uit wat (gebruikers)reviews. Geen idee of alles klopt, is even mijn indruk op dit moment.

LG G2
+ camera
+ accu
- geen MicroSD

Motorola New Moto G
+ goede recensies
- camera vorige model was niet fijn, durf niet te zeggen of de nieuwste versie nu zo veel beter is

Huawei G6
+ prijs
- relatief lage resolutie scherm
- oplaadpoort aan bovenzijde (=in auto lastig)

Huawei P6/P7
+ redelijk goed beoordeeld
+ erg plat
- kwetsbaar (? heb diverse berichten gelezen over gebarsten telefoons)
- oplaadpoort aan bovenzijde (=in auto lastig)

Sony Z1 Compact
+ fraai model
+ goede camera volgens mij
- ouder model

Is dit een aardig lijstje of mis ik nog iets? Er zijn bijvoorbeeld zoveel HTC Desire modellen dat ik daar een beetje de draad in kwijt ben. Verder kan ik lastig beoordelen of Acer een aardig alternatief zou kunnen zijn…

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 1 november 2014
  • 17:23

een oneplus misschien ?top telefoon voorzien van lange tijd updates.minimum 24 maanden .en topcamera met de Sony lens erin.en supersnel.
wel nadeel voor je eisen .tis 5.5 inch .
maar je went heel snel aan die grootte.

Bewerkt (1 november 2014 17:24) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
mikekiwi

mikekiwi

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 1 november 2014
  • 17:55

angelo35
een oneplus misschien ?top telefoon voorzien van lange tijd updates.minimum 24 maanden .en topcamera met de Sony lens erin.en supersnel.
wel nadeel voor je eisen .tis 5.5 inch .
maar je went heel snel aan die grootte.
Aardig suggestie, maar die kan ik niet in combinatie met een verlenging krijgen (= in NL een combi van abonnement+ toestel, waarbij je korting krijgt op het toestel).

Verder vind ik 5.5. echt te groot, eigenlijk wil ik onder de 5 blijven. NIet omdat ik het onprettig vind in gebruik, maar het past gewoonweg niet in mijn jaszak/broekzak zonder uit te steken. Dus nee, deze wordt het niet. Ik las overigens wel dat er volgend jaar een kleinere versie zou komen, die houd ik wel in de gaten als opvolger van wat ik nu zoek…

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 1 november 2014
  • 17:59

inderdaad niet te verkrijgen met je abo.ook gelezen dat er een kleinere variant zou komen.
geen last hier in mijn broekzak moet ik zeggen.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 november 2014
  • 23:42

Htc one mini 2 misschien iets.

Is niet al te groot.
Geheugen uitbreidbaar.
Mooi scherm.

hier nog een uitgebreide review.

mikekiwi

mikekiwi

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 2 november 2014
  • 08:27

Dank je, heb hem hier aan de shortlist toegevoegd. Als ik de reacties zo lees, is de Z1 compact toch wel superieur aan de HTC. Maar moet daar nog verder induiken…

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 2 november 2014
  • 09:39

Wat ik zo overal lees is de z1 wel gevoelig voor krassen en de klepjes die het toestel waterdicht moeten houden zijn heel fragiel en daardoor mogelijk af kunnen breken.

Je zou ook nog voor een Nexus 5 kunnen gaan alleen mis je daar het uitbreiden van het geheugen.

Bewerkt (2 november 2014 09:40)
mikekiwi

mikekiwi

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 2 november 2014
  • 09:48

gizmobinky
Wat ik zo overal lees is de z1 wel gevoelig voor krassen en de klepjes die het toestel waterdicht moeten houden zijn heel fragiel en daardoor mogelijk af kunnen breken.

Je zou ook nog voor een Nexus 5 kunnen gaan.

Dat is inderdaad wat me nu nog een beetje weerhoudt van de Z1 compact. Alhoewel magnetische laadkabeltje via Ebay voor een paar euro per stuk te koop zijn, dus dan is dat deel al weggenomen. Maar krasgevoeligheid is een dingetje, maar ook daar is wel wat aan te doen.

LG G2/Nexus 5 zijn zeker goede opties… Waarbij ik niet helemaal nog kan beoordelen welke van de twee nu beter zou zijn voor mij. Denk dat de G2 met zijn betere camera + grotere batterij dan in het voordeel is.
Wel is er de mogelijkheid om bij Telfort te verlengen met een Nexus 5 32 GB, waarbij de G2 maar tot 16Gb gaat. En aangezien beiden volgens mij niet uitbreidbaar zijn met microSd-geheugen is dat een redelijk verschil.

Bewerkt (2 november 2014 09:49)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren