Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

yssworks

yssworks

• Lid sinds 08 oktober 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2014
  • 19:00

Ik ben op zoek naar een goede 7.9”, 8/8,9 of 9,4” tablet, welke het liefst een hogere resolutie heeft dan Full HD.

De tablet gaat vooral gebruikt worden voor het bekijken van videos, webbrowsen, lezen van e-books en natuurlijk de nodige apps.

Gamen ben ik niet echt van plan, maar het zou fijn zijn als de tablet dit wel goed ondersteund, mocht ik het een keer willen doen, daarom ben ik al tevreden als hij games als GTA San Andreas soepel draait.

De resolutie wil ik dus het liefst hoger dan Full HD, omdat dit prettiger leest en tijdens het lezen van de E-books rustiger voor mijn ogen is.

Het opslaggeheugen moet minimaal 32GB bedragen, maar ook hier geldt, hoe hoger hoe beter. Evenmin als de accu, welke minimaal 5 á 6 uur mee gaat (liefst op videotijd). Het gewicht en de dikte moeten dan weer wel zo laag mogelijk, want hij moet elke dag mee, samen met al mijn schoolspullen.

Android versie liefst 4.4.x

De kosten mogen niet meer dan $305 bedragen, exc verzendkosten, aangezien ik voor die prijs de MiPad kan aanschaffen en deze volgens mij op al mijn opgenoemde punten goed scoort.

Zelf kwam ik uit op de volgende tablets:

Xiaomi MiPad
Pipo P8
Onda V989

Lees mijn reviews op http://ChiTech.nl

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 8 oktober 2014
  • 19:23

Verplaatst naar Koopadvies-forum

yssworks

yssworks

• Lid sinds 08 oktober 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2014
  • 20:25

pklijzing
Verplaatst naar Koopadvies-forum

Thanks. Wist niet dat dit er was.

Lees mijn reviews op http://ChiTech.nl

Wes1908

Wes1908

• Lid sinds 28 april 2013
  • Berichten 76
  • Reputatie 0
  • 7 november 2014
  • 17:01

Ik ben de afgelopen maand ook bezig geweest om een leuke tablet voor de kinderen te zoeken.
Natuurlijk kan je het geijkte spul bij Bart S. of Intertoys halen maar daar pas ik voor.
De MiPad heeft lange tijd op “mijn” verlanglijstje gestaan, maar die vind ik net te klein. Hier in huis liggen een Nexus 10 en twee Ipad's, dus ze waren qua afmeting al gewend geraakt aan een 10 inch scherm.
Grappig om te lezen dat je zelf ook bij de Onda V989 uit kwam. Daar heb ik er dus uiteindelijk twee van besteld en deze zijn inmiddels binnen.
Op papier had het apparaat fantastische specs, met als opvallend punt natuurlijk de Octa-Core processor. Eenmaal uit de doos viel het me op dat er ontiegelijk veel Chinese apps op staan geinstalleerd en een zwaar telleurstellende ROM. Deze gaat eerdaags vervangen worden voor een custom ROM welke op het Onda-forum (met handleiding) te vinden is. Verder draaien de apps als een tierelier, ook de “grotere” en snelle games van m'n zoontje.

Hou wel rekening met welke versie je besteld, de laatste nieuwe is V4. Deze krijg je via GeekBuying standaard, er zijn enkele goedkopere aanbieders te vinden maar die verkopen mogelijk versie 1,2 of 3…

De prijs… nog geen 209 US-dollar, omgerekend 169 euro met gratis verzending. Helaas was ik dit keer de pisang met een naheffing van 45 euro. Maar voor twee tablets en wat accessoires veel me dat eigenlijk nog reuze mee.

Ik heb besteld via GeekBuying , kwestie van een account aanmaken en afrekenen met Paypal of creditcard.

Hier alle specs samengevat: Onda V989 Octa Core features the first ARM big.LITTLE Allwinner Ultra Octa Core A80T CPU,64 Core Imagination Power VR G6230 GPU.Onda V989 Octa Core Tablet pre-installed with 9.7 Inch Retina Screen with 2048*1536 resolution,RAM 2GB and ROM 32GB.

RobWavelab

RobWavelab

• Lid sinds 02 april 2014
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 16 december 2014
  • 13:03

Thanx voor de info!
Ik ben zelf ook op zoek naar een 10inch , minimaal KitKat voor actief gebruik.
Chromecast voornamelijk maar ook games zoals Carmageddon-Blocky Roads-Jetpack Joyride en Angry Birds. Niet de zwaarste dus, als ze maar bespeelbaar zijn.
Je gaf aan dat de ROM je er tegenviel. Naast veel bloatware, wat vond je er verder van dan?
En heb je al die andere ROM erop gezet? Hebben ze ook CM ROM ervoor dat je weet?
Gr.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren