Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jonasdr

jonasdr

• Lid sinds 24 augustus 2014
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2014
  • 11:38

Hallo

Ik ben op zoek naar een nieuwe gsm, want de batterijduur van mijn huidige nokia 620 ben ik grondig beu (moeilijk om de dag te halen, in standby tijdens het slapen meer dan 20% verlies van de batterij …

Ik heb al verschillende reviews gelezen (lg2 mini, lg g2, samsung galaxy s5 mini…), maar ik geraak er niet uit.
Ik som even punten op die ik belangrijk vind:

1. batterij (liefst een hele goede (voor whatsapp, facebook, facebook messenger, mails, weerbericht, wifi die altijd op zoeken staat + regelmatig lezen van dingen nieuwsberichten op het internet)
2. scherm (liefst niet te groot en niet te klein tussen 4.5-4.7 eventueel tot 5.1)
3. liefst kitkat 4.4.2 (en 4G)
4. intern geheugen van minstens 16 GB en mogelijkheid om micro sd-kaart toe te voegen

Verder moet de gsm niet bepaald zware spelletjes kunnen spelen (mag natuurlijk wel) en een gemiddelde camera is ook goed

Alvast bedankt!

Bewerkt (25 augustus 2014 12:06)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 25 augustus 2014
  • 12:15

htc one m8 je hebt er al een tweedehands van ongeveer 2 maanden oud voor 400 a 450 euro nieuw ben je al gauw 539 euro kwijt.

accu duur is echt goed van dit toestel er is ook de mogelijkheid voor een micro sd kaart toestel draai momenteel op android 4.4.3 wat eingelijk 4.4.4 is voor nieuwsberichten heb je blinkfeed zo ben je alijd op de hoogte van laatste nieuws is naar eigen inzicht instelbaar is ook uitschakelbaar zodat er niets meer van ziet.
zo heb je ook nog motion launch.
er is ook nog een speciale case verkrijgbaar de zogenaamde dot view case is ook handig.

de camera valt wat tegen al hoewel is aanzienlijk verbeterd met de laatste update.

en niet te vergeten het geluid is ook goed met twee speakers aan de voorzijde {boomsound}

ingebouwde infrarood afstandsbedienig met tv gids.

hier een filmpje over motion launch & dot view case

hier een link naar alle specificaties van de one m8.

hier een link naar htc nederland.

hier een review op androidwolrd over htc one m8.

er is ook een mini 2 versie van deze is uiteraart kleiner kost minder en de specificaties zijn minder hier een link naar het toestel.

succes met je zoektocht.

Bewerkt (25 augustus 2014 12:51)
jonasdr

jonasdr

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2014
  • 13:50

bedankt,

Ziet er niet slecht uit!

Enkel de prijs is misschien wat aan de hoge kant.. (hier in België 649 euro in de media markt, dus dat vind ik nog wel veel)
Ik heb ondertussen enkele reviews gelezen en hier en daar lees ik toch dat de batterij (zeker tijdens het internetten toch nog niet helemaal optimaal is)
Voor die prijs heb je ook een samsung galaxy s5 (die een ultra besparende modus heeft (die mij echt wel handig lijkt))

Dus liefst een nieuwe gsm aan een iets lagere prijs :s

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 25 augustus 2014
  • 13:56

jonasdr
bedankt,

Ziet er niet slecht uit!

Enkel de prijs is misschien wat aan de hoge kant.. (hier in België 649 euro in de media markt, dus dat vind ik nog wel veel)
Ik heb ondertussen enkele reviews gelezen en hier en daar lees ik toch dat de batterij (zeker tijdens het internetten toch nog niet helemaal optimaal is)
Voor die prijs heb je ook een samsung galaxy s5 (die een ultra besparende modus heeft (die mij echt wel handig lijkt))

Dus liefst een nieuwe gsm aan een iets lagere prijs :s

htc heeft ook een besparings modus bij 10 % accu kun je met ingeschakelde besparings mode {er zijn er twee} de hele dag doorkomen dwz je kunt gebruik maken van email,bellen,sms,calculator.

de accu van htc gaat makkelijk 1,5 dag mee bij veel gebruik.

hoe je het ook bekijkt een smartphone moet je toch elke dag aan de lader leggen.

dat hij duurder is heeft er mee te maken dat er andere materialen gebruikt worden aluminium is nu eenmaal duurder als kunststof/plastic.

het beste kun je een tweedehands toestel kopen vind ik altans.

Bewerkt (25 augustus 2014 14:05)
jonasdr

jonasdr

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2014
  • 14:05

bedankt,

Dat van die besparingsmodus wist ik niet! dat is wel handig dan.

Stelletjes aan geraak ik meer overtuigd van die htc

Welke reden kun je geven voor het kiezen voor de htc one M8 ipv de galaxy s5? (of eventueel ook waarom de s8 en niet de m8)

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 25 augustus 2014
  • 15:09

over de samsung s5 kan ik weinig over vertellen dat de software wat uigebreider is maar of je het ook allemaal gebruikt is ook maar de vraag.

ik heb ooit een galaxy s3 gehad die vertoonde na 2 weeken al scheurtjes in de behuizing voor de rest werkte hij prima.

htc had in het verleden ook problemen met de wifi ontvangst van de one x plus het update beleid liet ten wenste over dat is allemaal al sterk verbetert zo heeft elke smartphone zij sterke en minder sterke kanten.

ik vind het design van de m8 mooi en het feit dat hij van aluminium is plus de software minimalistisch is ten opzichte van de s5.

wil je een goed en goedkoop toestel dan zou je ook nog voor de nexus 5 kunnen gaan ik weet zo niet of hij een sd kaart slot heeft, voordeel van een nexus is dat je alijd de laatste versie android hebt.

zie bijlage hoe de twee besparingsmodus er uit zien van de one m8.

bekijk anders even dit vergekijkings filmpje op de pagina.

Bijlage:

Bewerkt (25 augustus 2014 15:39)
Peter_Van_Minsel

Peter_Van_Minsel

• Lid sinds 28 december 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2014
  • 16:04

Ik heb een Lg G2 ben heel tevreden over de batterij doe er makkelijk 2 dagen mee. De prijs is nu ook veel gedaald vermits de Lg G3 uit is. Maar een geheugenkaartje kan je er niet insteken, het toestel is volledig gesloten

RickD

RickD

• Lid sinds 03 mei 2012
  • Berichten 266
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2014
  • 17:28

zoals ik al melde bij een andere hier op het forum.

als accuduur echt belangrijk is dan denk ik dat je een goede koop doet aan de LG G2.

mijn leidinggevende gebruikt hem zakelijk en heeft een werkdag van 9 uur, ik zie hem nooit zonder dat ding in zijn handen en hij gebruikt hem heel erg veel, bij einde dienst heeft hij 45& tot 65% nog over.
dan moet 2 volle dagen met normaal/prive gebruik prima te doen zijn

update: heb net gelezen dat hij in 2015 ook nog een android update krijgt naar android L

Bewerkt (25 augustus 2014 17:35) | update

Met vriendelijke groet,

Rick

Eigenaar van een Samsung galaxy S2+ met 4.2.2 en een Nexus 7 met 5.0.2
vrouwlief heeft een S3mini met 4.1.2

overige android ervaring:

HTC Wildfire S
Samsung galaxy Ace
Samsung galaxy TXT
Alcatel 908
Acer Z110
LG Gt 540

jonasdr

jonasdr

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2014
  • 00:14

@ peter
heb je ook apps op de achtergrond draaien zoals whatsapp, facebook messenger, mails, Wifi die heel de tijd aanstaat?

(op de site van gsmarena had ik gemeen dat de Samsung Galaxy s5mini een beter accuduur had , zeker wat betreft internetten (bijna dubbel zolang) , maar ja metingen en praktijk is niet altijd hetzelfde xd

jonasdr

jonasdr

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2014
  • 11:29

@RickD

Gisteren en vandaag al enkele reviews gelezen ivm de LG g2 en vooral ivm de accuduur en die blijkt volgens de reacties inderdaad goed te zijn.
Verder lijken alle specificaties op deze gsm heel goed.

Wel vind ik jammer dat je er geen extra geheugenkaartje kan insteken…
dat probleem kan wel voorkomen worden (online opslag), maar toch..

Een andere reden waarvoor ik twijfel is het formaat van deze LG2
Ik heb gisteren alle gsmwinkels in Leuven gedaan en verschillende getest en in mijn handen gehad.

Toestellen zoals de galaxy s5, vond ik toch net wat te groot om in mijn handen te houden (zeker als je veel met 1 hand wilt doen..)
Het formaat van toestellen zoals de samsung galaxy s5 mini (4.5) of de LG g2 mini (4.7), ligt veel beter in mijn hand (maar dat is persoonlijk)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren