Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 24 april 2013
  • 15:29

meule;402043
futures

*features

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
jevamo

jevamo

• Lid sinds 06 maart 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 24 april 2013
  • 17:40

Vanmiddag toch naar de t-mobile shop geweest en de note 2 aangeschaft. Dalijk alles even instellen enz. Hoe zit dat met die custom roms? Iemand tips en/of links?

Bewerkt (24 april 2013 17:40)
Jaggle

Jaggle

• Lid sinds 14 maart 2011
  • Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 24 april 2013
  • 18:06

Wat custom rom betreft kan ik je monxDIFIED aanraden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1968893

Bewerkt (24 april 2013 18:06)
Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 24 april 2013
  • 18:56

De note 2…

Hij is geweldig! :thumbs:

Veel plezier ermee.

Bewerkt (24 april 2013 18:56)

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

jordy1991

jordy1991

• Lid sinds 27 april 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 27 april 2013
  • 06:06

Zo na lang nadenken en alle min punten en plus punten bij elkaar te rekenen.
Zal ik hier mijn goud eerlijke mening geven over de iPhone 5 en galaxy note 2.
Om te beginnen is het scherm van de iPhone een stuk kleiner dit maakt het een stuk minder aantrekkelijker voor films en games.
Ook het typen is wat makkelijker wel is de iPhone van glas en kan je wat makkelijker wegstoppen maar goed is maar waar je waarde aan hecht.
Wel heeft de iPhone net als de note een 8 mp camera achter .
Ze kunnen allebei panorama foto's maken .
De voor camera van de iPhone is 1.3 MP en van de note 2 1.9 MP.
Maar de iPhone heeft wel exclusief dingen die de note 2 en ook blackberry en sony niet hebben.
In de volgende dingen zijn de iPhone's echt uniek.
Laten we beginnen met youtube op elke smartphone kan je een youtube app downloaden.
Iphone dacht natuurlijk hallo wij verdienen zo niks aan filmpjes en muziek.
Dus wat doen ze ze bieden geen you tube app meer aan en zo wordt je dus verplicht om het via itunes te downloaden.
Wat uiteraard geld kost.
Wat ik mij ook aan heb lopen dood ergen is het bij elke app die je wilt downloaden opnieuw je apple login gegvens opnieuw moet invullen.
Beveiliging is belangerijk zeker weten maar overdrijven is ook een vak.
Als je denkt vet iphone 5 ik ga ff whatsapp gratis downloaden.
Kom je van een koude douche want apple zou apple niet zijn als ze ergens geen geld aan willen verdienen.
Dus denken ze we gaan er gewoon voor 89 cent vragen apart maar oke goed de app is wel 89 cent waard.
Maar ook hier heb apple een slime constructie voor bedacht.
Want je moet betalen via een master card of visa heel handig.
Vooral omdat 70 procent van nederland dat niet hebben .
Gelukkig bieden ze aan dat je ook met een itunes kaart kan betalen.
Alleen de goedkoopste kaart die je in de winkel kan halen is een itunes card van 15 euro.
Je wordt dus gewoon gedwongen om voor whatsapp een kaart van 15 euro te kopen.
De kwaliteit van filmpjes en geluid is diep triest zelfs een Blackberry produceert een beter geluid dan de iPhone.
Verder is de iPhone 5 langzaam en alles kost of geld of je moet lang wachten.
Wat ook wel leuk is om te weten is dat de kosten om de iPhone te produceren rond de 70 a 80 euro per stuk kosten.
Laten we daar dan nog ongeveer 200 euro bij doen voor overige kosten.
Dan reken ik ruim dus om het te makken en alles er om heen kost de iPhone 280 euro.
Ik zou dat voor het gemak afronden naar 300 per stuk.
De iPhone 5 wordt los verkocht voor 600 euro.
Dus een winst van 300 euro per telefoon.
Er van uitgaande dat er door heel Nederland minimaal 200 per dag verkocht worden.
Dat is dus minimaal 60000 euro winst per dag.
Dan heb ik het alleen nog maar over de telefoon.
Daarbij komen alle andere kosten die je (moet) maken.
Voor een toestel met zo prijs kaartje verwachte je dat het spectaculair is.
Nou ik heb heb echt lopen zoeken wat de iPhone nou zo vet maakt dat het zon dure telefoon is.
Aangezien ik niks gevonden heb wat de iPhone zo speciaal maak.
Moet ik er uit concluderen dat je zoveel geld betaald voor het appeltje op de achterkant.
Het heeft niks meer te bieden dan de Samsung galaxy note 2.
Sterker nog ik vindt dat je met de note 2 veel meer kan dan de iPhone.
Dus om op je vraag terug te komen zou ik je heel sterk aanraden om voor de note 2 te gaan.
Ik heb hem zelf ook nog steeds en echt wat een geweldig ding is het.
Ik vindt het ronduit schandalig dat Apple het lef hebt om voor een telefoon die qua onderdelen en alle overige kosten 300 euro kost.
En in alle aspecten gewoon falen en niet eens in de buurt komen van de note of welke bekende smartphone dan ook.
En dan toch het lef hebben om er 600 euro voor te vragen . SCHANDALIG !!!!!
Het beste van de iphone 5 is de doos dus als je de doos nog hebt doe hem daar in en breng hem gelijk terug na de winkel.
Ga voor elke ander recentelijke smartphone.
Je hebt en een veel betere telefoon en je betaalt de helft minder.
Als ik de iphone 5 in een categorie van a - c moet plaatsen.
Zal ik hem plaatsem in catogerie prullenbak.
Wat een waardeloos ding zeg!!
KORTOM DE IPHONE 5 IS EEN ZURE APPEL NA MIJN MENING

( ik sta open voor alle meningen zolang dat met wederzijds respect gebeurd)

Bewerkt (27 april 2013 06:06)
meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 27 april 2013
  • 07:20

allereerst welkom op AW.

Bedankt dat je de moeite hebt genomen voor het schrijven van een review. Toch wil ik je even een paar dingen meegeven. Je verhaal is echt onduidelijk en onleesbaar zonder het gebruik van hoofdletters en leestekens. Over typfouten zal ik niks zeggen want die kan iedereen maken, zelfs ik :-)

Ook haal je zaken aan die niet waar zijn of waar de meningen over verschillen, zoals bijvoorbeeld dat je stelt dat de Iphone 5 makkelijker is met filmpjes en typen ??. Mij lijkt een groter scherm juist handig of niet ?.

Verder het betoog dat de Iphone 5 ongeveer 80 euro kost om te maken en dat Apple er dus goud geld aan verdiend.
Dit zal absoluut zo zijn maar is wel een beetje kort door de bocht. Wat dacht je van ontwikkelingskosten en het product in de markt zetten. Ook het verschepen is niet gratis.

Tip: via bericht bewerken kun je je post aanpassen zodat het iets leesbaarder wordt, het gevoel bekruipt me nl een beetje dat het een copy/paste tekst is aan de kleur te zien maar kan het mis hebben.

Evengoed nogmaals bedankt om je 2 producten te vergelijken.

Bewerkt (27 april 2013 07:20)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

jordy1991

jordy1991

• Lid sinds 27 april 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 27 april 2013
  • 09:08

meule;402513
allereerst welkom op AW.

Bedankt dat je de moeite hebt genomen voor het schrijven van een review. Toch wil ik je even een paar dingen meegeven. Je verhaal is echt onduidelijk en onleesbaar zonder het gebruik van hoofdletters en leestekens. Over typfouten zal ik niks zeggen want die kan iedereen maken, zelfs ik :-)

Ook haal je zaken aan die niet waar zijn of waar de meningen over verschillen, zoals bijvoorbeeld dat je stelt dat de Iphone 5 makkelijker is met filmpjes en typen ??. Mij lijkt een groter scherm juist handig of niet ?.

Verder het betoog dat de Iphone 5 ongeveer 80 euro kost om te maken en dat Apple er dus goud geld aan verdiend.
Dit zal absoluut zo zijn maar is wel een beetje kort door de bocht. Wat dacht je van ontwikkelingskosten en het product in de markt zetten. Ook het verschepen is niet gratis.

Tip: via bericht bewerken kun je je post aanpassen zodat het iets leesbaarder wordt, het gevoel bekruipt me nl een beetje dat het een copy/paste tekst is aan de kleur te zien maar kan het mis hebben.

Evengoed nogmaals bedankt om je 2 producten te vergelijken.

Hee bedankt voor het welkom heten op deze zeer interessante site.
Ik heb ook erg veel zin om hier met andere mensen informatie uit te wisselen.
Ik zal dan ook helpen waar ik kan.

Het was inderdaad een gekopierde text.
Ik heb deze recensie 2 weken geschreven en geplaats op mijn facebook.
Daarom was het idd niet duidelijk.
Over het stukje dat ik zei dat de iphone makkelijker is met typen en video's was sarcastich bedoeld.

Wel ben ik inderdaad te voorbarig geweest om te zeggen dat het maar 80 euro kost.
Want inderdaad er komt nog wel meer bij kijken dan allen de onderdlen en in elkaar zetten.

Bedankt voor je aanvullingen en jou meningen zoals je ook kan zien heb ik hem aangepast zou graag horen of dit duidelijker is

Bewerkt (27 april 2013 09:08)
meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 27 april 2013
  • 09:23

kijk dat leest toch al een stuk prettiger :thumbs:

Bewerkt (27 april 2013 09:23)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

jevamo

jevamo

• Lid sinds 06 maart 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 29 april 2013
  • 22:18

nou jordi, een heel interessant stuk is het zeker. Ben zelf na lange tijd nokia, blackberry, android, windows phone, apple en nu dus weer android een aantal toestellen verder. Wat betreft de prijs van apple, dat is inderdaad een duur prijskaartje. zeker als je gaat vergelijken van wat de toestellen kunnen t.o.v. de andere. Echter is apple wel een ‘premium’ aparaat. Mede doordat het in in amerika ontwikkeld wordt enz zit er wel verschil in tegenover o.a. samsung dat is azie wordt ontwikkeld. Na ongeveer een week in het bezit te zijn van de galaxy note 2 moet ik toegeven dat het scherm erg scherp en mooi is. Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ondanks de iphone 5 “slechts” 4" scherm heeft, toch een net iets mooier beeld heeft. Kan zijnj omdat het retina is of omdat de note 2 720p is.

De openheid van android zelf is voor de gevorderde gebruiker een leukere speelplaats dan op iOs. Probeer maar eens een eigen MP3 als ringtone in te stellen. Met android is het op je toestel zetten en selecteren uit de lijst en klaar. Om dan maar te zwijgen over hoe het op iOs moet.
Toch behoud ik mijn iphone 5 nog even als backup. Het meest positieve over de note 2 ben ik over de batterij
afgelopen vrijdag nacht aan de lader en pas zondag avond weer er terug aan gehangen met nog een dikke 27% over. En dat met het hele weekend gemiddeld tot zwaar verbruik om de stock rom. Ik kijk het nog een maand aan hoe de note 2 verder bevalt en dan zal ik heir weer wat posten.

Bewerkt (29 april 2013 22:18)
elbo

elbo

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2013
  • 16:40

pklijzing;401995
Het mooie van een Android-forum is dat de mensen net zo open zijn als het systeem en dus objectief advies kunnen geven
(Waarbij het mooier is als het een voormalige iPhone-gebruiker is zodat er ook echt een vergelijking kan worden gemaakt).

Ik geloof niet dat mensen op een android forum objectiever zijn dan mensen op een apple forum. Misschien is dit juist wel een mooi voorbeeld hoe liefhebbers van een bepaald merk/systeem zichzelf boven de liefhebbers van een concurrerend merk/systeem plaatsen.

Bewerkt (12 mei 2013 16:40)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren