Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jevamo

jevamo

• Lid sinds 06 maart 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 24 april 2013
  • 09:16

Hallo allemaal,

voorheen heb ik altijd android toestellen gehad in de software 2 versie (2.1, 2.3). Daarna in het bezit gekomen van iphone 4s. Nu heb ik een tijdje een iphone 5, maar toch is er een drang om terug te keren naar android. Met name de galaxy note 2 maakt me erg nieuwsgierig. Op zich is er niks mis met de iphone 5 maar het is en blijft apple met z'n beperkingen. Zijn hier meerdere mensen die deze overstap ook willen maken/gemaakt hebben? Wat zijn jullie bevindingen??

Bewerkt (24 april 2013 09:16)
meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 24 april 2013
  • 09:31

verplaatst naar Koopadvies

Bewerkt (24 april 2013 09:31)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 24 april 2013
  • 09:35

Je vraagt dit op een Android Forum. Dan zal het antwoord wel duidelijk zijn: Ga lekker naar AndroidDe NOTEII is een prima toestel

Bewerkt (24 april 2013 09:35)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6200
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 24 april 2013
  • 09:40

Mrjraider;401993
Je vraagt dit op een Android Forum. Dan zal het antwoord wel duidelijk zijn: Ga lekker naar AndroidDe NOTEII is een prima toestel
Het mooie van een Android-forum is dat de mensen net zo open zijn als het systeem en dus objectief advies kunnen geven
(Waarbij het mooier is als het een voormalige iPhone-gebruiker is zodat er ook echt een vergelijking kan worden gemaakt).

Bewerkt (24 april 2013 09:40)
melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 24 april 2013
  • 09:42

pklijzing;401995
Het mooie van een Android-forum is dat de mensen net zo open zijn als het systeem en dus objectief advies kunnen geven
(Waarbij het mooier is als het een voormalige iPhone-gebruiker is zodat er ook echt een vergelijking kan worden gemaakt).

Mmm.. hier kan ik maar 1 antwoord op geven, ga voor android. veel opener dan IOS, hetzelfde met de specs, Dual tegen Quad en ook nog eens dat de note 2 een grote scherm heeft dan de Ifoon

Bewerkt (24 april 2013 09:42)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 24 april 2013
  • 10:27

melvintje;401996
Mmm.. hier kan ik maar 1 antwoord op geven, ga voor android. veel opener dan IOS, hetzelfde met de specs, Dual tegen Quad en ook nog eens dat de note 2 een grote scherm heeft dan de Ifoon

Dual tegen Quad is wel waar, maar bij Apple weten ze door de combinatie hardware-software wel het onderste uit de kan te halen op een Dual. Die dual moet zeker niet onderdoen voor de quad die in een Note 2 zit, benchmarks liegen daar niet over…

Ik zie iPhones als een must-have voor mensen die graag te veel geld uitgeven aan een mode hype. Akkoord, zelfs kinderen van 5 jaar kunnen met een iPhone/iPad overweg, en het systeem heeft zeker zijn charmes. Maar het is absoluut niet meer zo innovatief als het vroeger was. Leg maar eens de laatste versie van iOS naast de eerste versie. Er zijn amper verschillen. Waar ze heel vooruitstrevend zijn op hun hardware, blijven ze een beetje achter op gebied van software. “Never change a winning team” kan de filosofie hierachter zijn, maar toch…

Android is de dag van vandaag niet meer het OS voor de geeks, waar je een halve computer wizard moet zijn om het ding te kunnen gebruiken. Daarnaast opteer je voor een Samsung, die hun software ook wel lekker gemaakt hebben zodat eender wie er onmiddellijk mee aan de slag kan.

De openheid van android tegenover iphone is een discussiepunt. De ene houdt van de openheid omdat hij dan kan doen wat hij wil met z'n toestel, terwijl de andere houdt van de geslotenheid van een iPhone, omdat hij dan beter beschermd is (wat maar een waanbeeld is eigenlijk).

Wat ik je wel kan zeggen over de Note 2 (in vergelijking met de iPhone 5):
- het scherm natuurlijk, ook al lijkt het gigantisch in het begin, het is zalig werkbaar, en je gaat het missen als je terug een kleiner toestel vast hebt
- batterij! Sinds ik mijn Note 2 heb, ben ik nog NOOIT met een lege batterij gevallen. Ik moet wel zeggen dat ik hem in de wagen altijd aan de oplader heb, maar ik kom daarmee zelden onder de 50%, en ik ben een ‘zware gebruiker’
- batterij is vervangbaar, mocht je toch niet toekomen met één batterijlading per dag
- Geheugen is met microSD kaartjes uitbreidbaar (tot 64GB)

De iPhone maakt dan weer betere foto's, en het gevoel van iPhone in je hand is niet te vergelijken met het plastiekerige gevoel van de Note 2, maar beide toestellen zitten een een dusdanige prijsklasse dat ze thuis horen in een beschermende cover.

The choice is up to you

Bewerkt (24 april 2013 10:27)
jevamo

jevamo

• Lid sinds 06 maart 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 24 april 2013
  • 10:57

Bedankt z0rk voor je visie. Juist hier op AW stel ik de vraag, omdat op een apple forum het antwoord al bekend is. Batterijduur is voor mij een pre. Het maken van foto's en video's zal denk ik niet een wereld van verschil zijn. Ja in een wat donkere omgeving wellicht, maar welk toestel springt nou uit tegenover een professionele camera? Mn iphone 5 had ik los aangeschaft, dus de note 2 zou een hele verwelkoming zijn en heb dus de iphone 5 als backup. Ben intussen al vele reviews en vergelijkingen verder. Wat me wel aan het denken zet is: galaxy s3, note 2 of galaxy s4. Welke zou daarvan nou bovenuit steken?

Bewerkt (24 april 2013 10:57)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 24 april 2013
  • 11:03

De S4 is weer wat groter en sneller dan de S3, met wat leuke nieuwigheden in de software. Echter maken deze nieuwigheden in de software gebruik van hardware die ook in de S3 aanwezig is, dus er zal snel (al dan niet officieel) wel iemand zich bezighouden met dit te porten naar de S3 en de Note 2.

Alles hangt af van budget, en of je het belangrijk vindt om ‘het laatste nieuwe’ te hebben. De slimste koop momenteel is een S3, een toptoestel dat zijn kwaliteit het vorige jaar al dik bewezen heeft, en hetzelfde geldt voor de Note 2. Wil je toch het beste van het beste, neem dan de S4.

Bewerkt (24 april 2013 11:03)
skynet2000

skynet2000

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 24 april 2013
  • 14:21

Z0rk ben daar helemaal mee eens nette beschrijving

Bewerkt (24 april 2013 14:21)
meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 24 april 2013
  • 15:03

Daarbij komt ook nog dat android 4.2.2 uitgerold wordt naar de S3. Dus alle futures die geen gebruik maken van de IR sensor komen ook naar de s3

Bewerkt (24 april 2013 15:03)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren