Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 10:56

Enkele dagen geleden was ik zo snuggerom in het zwembad van mijn hotel in Kuala Lumpur een stukje te gaan zwemmen met mijn telefoon nog in de zak van mn zwembroek. Verschillende reanimatiepogingen later heb ik de hoop op herstel van mijn Samsung Galaxy S Plus definitief opgegeven. (Crematie is in besloten kring en vindt a.s. woensdag plaats)

Nu ik terug ben in Nederland ben ik gelijk gaan kijken of ik mijn zakelijke Flex abonnement bij T-Mobile al kon verlengen, en dat kan gelukkig!! De S+ is prima bevallen, en ook zelf een beetje *****n met root, roms en kernels vond ik altijd erg leuk. Mijn voorkeur gaat dan ook zeker uit naar weer een Samsung. Alleen nu heb ik, zoals de naam van het topic reeds zal vermoeden, het volgende dilemma:

De SIII is een geweldig goed toestel, en kan ik waarschijnlijk wel gratis krijgen bij verlenging van mijn abonnement (in de winkel willen ze nog wel eens een speciaal dealtje voor je sluiten weet ik uit ervaring). Het nadeel vind ik wel dat het toestel alweer een half jaartje oud is, en geen 4G ondersteuning biedt. Ik heb begrepen dat verschillende providers hier toch al actief mee aan het testen zijn, en ik wil wel een toestel dat minstens weer anderhalf a 2 jaar meegaat.

De SIV daarentegen biedt wel de 4G ondersteuning. Is nieuwer, iets sneller, iets betere camera..maar is dit een nog onbekende (maar vast flinke) bijbetaling waard bij een abo van €20,- per maand? Plus nog eens de levertijd van T-Mobile van 4-6 weken.. en ik blijf tenslotte een ‘'arme’' student.

Aan jullie de vraag, wat is wijsheid? Zie ik iets over het hoofd, heb ik overal de juiste info? Please correct me if i'm wrong. Ik ben benieuwd naar jullie idee hierover. Iedere reactie wordt zeer op prijs gesteld.

Bvd
Bas

Bewerkt (21 mei 2013 09:54)
meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 19 april 2013
  • 11:31

Ik denk dat je eerst bij jezelf ten rade moet gaan waarvoor je je toestel allemaal gebruikt. Hecht je veel waarde aan de nieuwe futures/gimmicks van de 4 dan moet je daarvoor kiezen. Ook als je het prettig vind dat je toestel iets sneller reageerd.
Gebruik je hem 75% voor de meest voorkomende zaken zoals facebook/whatsapp/sms dan heb je met de s3 een toptoestel dat zich al bewezen heeft. Zowieso wat je ermee gaat doen dan nog is de 3 een goede keuze. Niemand kan die keus voor je maken dat zul je toch echt zelf moeten doen

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 19 april 2013
  • 11:50

Persoonlijk koop ik het liefst het oude model als de nieuwe uitkomt. Scheelt enorm in prijs! Ik heb geen hoge eisen, dus perse het nieuwste van nieuwste is aan mij niet besteed. Nu heb ik de S2, gekocht toen de S3 net uit was, scheelde meer dan 100 euro. En als straks de S4 komt, zou ik misschien een S3 aanschaffen, omdat ik bewust achterloop is die voor mij dan weer helemaal nieuw.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 14:19

Ik neig zelf toch ook meer naar de 3, maar twijfel vooral vanwege het ondersteunen van 4G. Stel ik hoop morgen een SIII, ga ik over anderhalf jaar dan niet het snellere 4g netwerk missen? Of denken jullie dat dit niet zo'n vaart gaat lopen?

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 19 april 2013
  • 14:23

Nee om de simpele reden dat je dan ook een abbo moet hebben voor 4g

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 19 april 2013
  • 14:25

Dat 4G is toch nog niet helemaal af.
Duurt vast nog wel even tot dat het helemaal goed werkt.

Ik hoef geen 4g. 3g is nog snel genoeg.

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 14:56

meule;401043
Nee om de simpele reden dat je dan ook een abbo moet hebben voor 4g
Nja bij T-mobile niet dus, dat laat me nog meer twijfelen.
Bij T-Mobile kan iedereen gebruik maken van het 4G-netwerk, zonder extra kosten Androidworld

RickD

RickD

• Lid sinds 03 mei 2012
  • Berichten 266
  • Reputatie 0
  • 19 april 2013
  • 18:57

Ze zijn beide zeer goed en denk dat je je keuze moet laten vallen op het geen wat bij jouw budget past.

Met vriendelijke groet,

Rick

Eigenaar van een Samsung galaxy S2+ met 4.2.2 en een Nexus 7 met 5.0.2
vrouwlief heeft een S3mini met 4.1.2

overige android ervaring:

HTC Wildfire S
Samsung galaxy Ace
Samsung galaxy TXT
Alcatel 908
Acer Z110
LG Gt 540

kwalletje

kwalletje

• Lid sinds 03 januari 2013
  • Berichten 90
  • Reputatie 0
  • 21 april 2013
  • 18:24

BasvanAsperdt;401054
Nja bij T-mobile niet dus, dat laat me nog meer twijfelen.
Bij T-Mobile kan iedereen gebruik maken van het 4G-netwerk, zonder extra kosten Androidworld

Het addertje onder het gras is dat mensen met een 3G abbo geen 4G snelheid krijgen. Daar moet je voor gaan betalen als je de volledige snelheid wilt…

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren