Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Len

Len

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2013
  • 10:04

booyb;392936
Maar volgens mij raken we een beetje offtopic en helpen we de TS hier niet echt mee?!

Haha geeft niet hoor, ik heb het met plezier gelezen. Importeren had ik zelf nog niet aan gedacht, dus dat is misschien een optie.

dreamsharing;392956
En daarbij heb ik ook niet het idee dat hij zelf de telefoon gaat aanschaffen of wil importeren…maar hem cadeau wil krijgen bij zijn nieuwe abonnement.

In eerste instantie wilde ik een nieuwe telefoon + (nieuw) abonnement. Maar ik ben van gedachten veranderd. Ik ben nog niet helemaal tevreden met het aanbod van de huidige telefoons. Ik wacht denk ik liever op de nieuwe nexus. Misschien koop ik een tweedehands oude nexus (iemand nog eentje liggen?).

Ook weet ik helemaal nog niet wat voor abonnement ik wil. De sim only's zijn belachelijk duur geworden t.o.v. vorig jaar. Ik heb voor mijn ex vriendin een abonnement geregeld bij Simyo voor 15 euro per maand. En dan had ze 1 gb data + 250 min/sms.
Mijn huidig abonnement is bij T-mobile, en helemaal tevreden ben ik daar niet over. Maar het heeft het ook zijn voordelen. Ik betaal 30 euro voor 150 min/sms + onbeperkt internet. En dan bedoel ik echt onbeperkt internet. Ik kan gerust 5 gb aan data gebruiken (wat niet abnormaal voor mij is) zonder extra kosten. Dat is super relaxed als je veel reist + laptop

Eerst was ik niet zo onder de indruk van mijn abonnement, maar nu ik het een beetje heb kunnen vergelijken is het eigenlijk niet zo heel slecht (behalve mijn toestel dan ;-)).

Super bedankt voor al jullie input! En hou het topic levendig zou ik zeggen, zo kom ik hier en daar nog dingen te weten!
Om dan maar gelijk de discussie verder te trekken: “Als ik een toestel zou willen importeren, hoe moet ik dat dan doen?”

Bewerkt (21 mei 2013 14:09)
booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 23 maart 2013
  • 01:40

Leuk om te lezen dat meer mensen enthousiast worden van importeren! Misschien een idee om een groepsinkoop te doen? Word vaker gedaan dat een groep een bepaald toestel inkoopt(tweakers doet dit nog wel eens)! Ik heb een nieuw idee: we gaan met een groepje opzoek naar verschillende toestellen( ieder zijn eigen voorkeur) en gaan opzoek naar de beste websites en agents! Dan kunnen we de goedkoopste websites/agents vinden en misschien is het dan mogelijk om in de toekomst modellen van de 1e batch voor zo min mogelijk geld te importeren! Het hoeft weinig tijd te kosten(5 a 10 minuten per dag) en wij krijgen toestellen die net uit zijn voor de laagste prijs! Ik persoonlijk zit wel te denken om het op het begin no profit te houden en in de toekomst kunnen we er misschien wat op verdienen! Soort van importeer website op androidworld dus! Natuurlijk moeten de mods dit wel goedkeuren!

Bewerkt (21 mei 2013 14:10)

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Len

Len

• Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 20:41

booyb;393397
Leuk om te lezen dat meer mensen enthousiast worden van importeren! Misschien een idee om een groepsinkoop te doen? Word vaker gedaan dat een groep een bepaald toestel inkoopt(tweakers doet dit nog wel eens)! Ik heb een nieuw idee: we gaan met een groepje opzoek naar verschillende toestellen( ieder zijn eigen voorkeur) en gaan opzoek naar de beste websites en agents! Dan kunnen we de goedkoopste websites/agents vinden en misschien is het dan mogelijk om in de toekomst modellen van de 1e batch voor zo min mogelijk geld te importeren! Het hoeft weinig tijd te kosten(5 a 10 minuten per dag) en wij krijgen toestellen die net uit zijn voor de laagste prijs! Ik persoonlijk zit wel te denken om het op het begin no profit te houden en in de toekomst kunnen we er misschien wat op verdienen! Soort van importeer website op androidworld dus! Natuurlijk moeten de mods dit wel goedkeuren!

Lijkt me een goed plan! Het verdienen eraan hoeft voor mij niet, we zijn immers een community, en niet een organisatie :-).

De eerste stap is natuurlijk een groep samenstellen, en een aparte topic / mail lijst / dropbox folder maken. De kennismaking zeg maar!
De tweede stap zal orientatie zijn. Wat voor mobiel willen we importeren? Hoe duur is hij? Op wat voor wegen kan dat vervoerd / verscheept worden etc…

En zo kan ik wel doorgaanMaar we moeten er wel bij stilstaan of het allemaal klopt. Dat we straks niet een klap geld moeten bij lappen bij de lieve meneertjes van de duane. En niet te vergeten, hoe gaan we de distributie doen in Nederland? Wie gaat er garant staan? Zo komen er nog best wel wat haken en ogen aan :-)

Enfin, ik vind het een goed plan om het uit te zoeken. Ik maak morgen of overmorgen een nieuw topic over dit onderwerp. Een bevestiging van AW dat ze dit niet erg vinden, zou fijn zijn!

Bewerkt (21 mei 2013 14:11)
Daniel_Bink

Daniel_Bink

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2013
  • 20:53

Len;393823
Lijkt me een goed plan! Het verdienen eraan hoeft voor mij niet, we zijn immers een community, en niet een organisatie :-).

De eerste stap is natuurlijk een groep samenstellen, en een aparte topic / mail lijst / dropbox folder maken. De kennismaking zeg maar!
De tweede stap zal orientatie zijn. Wat voor mobiel willen we importeren? Hoe duur is hij? Op wat voor wegen kan dat vervoerd / verscheept worden etc…

En zo kan ik wel doorgaanMaar we moeten er wel bij stilstaan of het allemaal klopt. Dat we straks niet een klap geld moeten bij lappen bij de lieve meneertjes van de duane. En niet te vergeten, hoe gaan we de distributie doen in Nederland? Wie gaat er garant staan? Zo komen er nog best wel wat haken en ogen aan :-)

Enfin, ik vind het een goed plan om het uit te zoeken. Ik maak morgen of overmorgen een nieuw topic over dit onderwerp. Een bevestiging van AW dat ze dit niet erg vinden, zou fijn zijn!

kan je dan ook de huawei kopen dat zou wel relaxt zijn

Bewerkt (21 mei 2013 14:11)
booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 24 maart 2013
  • 14:25

Dit kan nog leuk worden! Het is inderdaad een goed idee om een topic, maillijst en dropbox folder aan te maken! Over het garant staan: misschien een idee om met een paar mensen een gezamenlijke rekening te openen? Het is inderdaad opletten, we gaan opzoek naar kwaliteit voor zo min mogelijk geld! @daniel blink: huawei hooreprobleem te zijn, geef in het nieuwe toppic aan welk toestel je precies wilt hebben en dan zoeken we het uit! Het lijkt mij trouwens wel verstandig om het echt goed uit te zoeken dus ik verwacht wel dat er nog enige tijd overeen gaat! Maar dit vind ik persoonlijk niet erg, mijn huidige toestellen houden het nog wel vol en in februari loopt mijn abonnement pas af! En dan kan ik ff sparen! En over een tijdje android 5! Er gaat in iedergeval iets op gang worden gezet! Ik begin vanavond al met zoeken!

Bewerkt (21 mei 2013 14:12)

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Jayum

Jayum

• Lid sinds 18 september 2010
  • Berichten 318
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2013
  • 15:01

booyb;392936
Heb zelf bij een Apple herstelbedrijf gewerkt( gratis iphone gekregen maar die ging heel snel naar mijn zusje toe, voor mij nooit iets meer van apple!) en alle onderdelen werden uit china besteld dus heb daar nog wel wat contacten aan over gehouden! De m2 van de 1e batch kon ik voor 300€ in nederland hebben maar heb het uiteindelijk niet gedaan omdat mijn abbonement nog liep en ik al 3 telefoons had!

Maar volgens mij raken we een beetje offtopic en helpen we de TS hier niet echt mee?!

Waar haal je die telefoons vandaan, booyb? Kun je eventueel naar mijn topic kijken ook in deze rubriek?

/

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 24 maart 2013
  • 15:25

Ik heb zelf nooit een telefoon geimporteerd, wel onderdelen en dit is nooit fout gelopen! Ze zeiden wel dat zede m2 konden regelen maar ik weet dus niet zeker of het ook echt waar was! Bestellen ging altijd via aliretail , ik ga sowieso informeren of mijn ex baas nog goede contacten in China heeft!

Daniel_Bink

Daniel_Bink

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 15:52

De nexus heeft mooie toestellen dus ik zou daar maar eens naar kijken lekker snel
En natuurlijk als eerste de updates zonder te rooten

Bewerkt (21 mei 2013 14:14)
booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 26 maart 2013
  • 22:52

Ik heb inmiddels al contact opgenomen met androidportal, hk24, expansys en fa-smartimport( voorheen monsma groene innovatie) of hun tips voor ons hebben! Nu nog even hun reacties afwachten! Weet iemand nog andere nederlandse import sites? Ik zal ook nog ff op marktplaats en tweakers kijken of ik tips kan krijgen want daar staan ook nog wel eens geimporteerde telefoons op!@ len: maak jijnog een nieuw topic aan? Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, zou leuk zijn als wij onze (voorlopige;p!) Droom toestellen voor zo min mogelijk geld kunnen krijgen! We moeten echter wel opletten want er worden veel replicas gemaakt, onder andere van de xiaomi m2!

Update: fa-smartimport hebben een mail terug gestuurd en hun adviseren om een goede agent te zoeken! Heeft iemand toevallig contact met iemand die in China woont?!

Bewerkt (21 mei 2013 14:16)

Len

Len

• Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2013
  • 17:16

Hoi hoi geïnteresseerde!

Ik heb een topic aangemaakt, het is nu nog redelijk leeg. Ik zal dit topic updaten naarmate meer informatie beschikbaar komt.

Helaas moet ik mijn thesis volgende week inleveren, dus ik zal niet altijd even snel reageren, of onderzoek kunnen doen.

Betreffende topic: http://www.androidworld.nl/forum/offtopic-forum/47857-importeren-van-toestellen-discussie.html

Bewerkt (21 mei 2013 14:16)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren