Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6203
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 5 december 2012
  • 15:56

Het onderwerp is hier een koopadvies, geen discussie over waarom gebruikers op een forum voor andere toestellen “een andere houding zouden hebben”.
Dit wordt anders weer zo'n bashing-topic waar we niet op zitten te wachten.

On-topic dus.

Bewerkt (24 april 2013 15:58)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 5 december 2012
  • 16:25

@Herman987: een soortgelijk onderwerp is nog niet zo heel lang geleden al eens langsgekomen, maar hier is mijn take daarop:

Er zijn een aantal factoren die het succes van de appel-kwekerij zo doet slagen, maar een van de belangrijkste is dat het klanten bindt aan een iMago. De marketing, de prijsstelling, het zorgvuldig gekweekte beeld van wijlen Steven Jobs, het helpt allemaal mee aan een bijzondere klantenbinding: “koop iSpulletjes, laat zien dat je vooraan loopt en verhef je boven de massa”. Zo ontstond er een soort sociale klasse waar de (techno-) aristocratie vanaf straalt. Onterecht, maar zo werkt het wel.

Om boven “het gepeupel” te kunnen staan, moet er wel een massa zijn waar je je boven verheven kan voelen. Als de peilers die dat beeld moeten dragen weggeslagen dreigen te worden doordat er opeens een misschien wel op z'n minst gelijkwaardig alternatief uit naar boven komt, dan bedreigt dat de positie van de iSociale klasse. De makkelijkste manier om daar wat aan te doen is om die bedreiging af te kraken.

Herman987

Herman987

• Lid sinds 04 juni 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 6 december 2012
  • 00:08

Patrick, ik vind juist dat deze discussie met keurige argumenten gevoerd wordt, en heb ook niets van bashing gelezen. Dat vind ik ook op dit forum te prijzen. Bovendien vind ik het argument van de vorige poster (“wat kan je met een Iphone 5 wat je met een Android niet kan?”) ook een valide vraag. Tot nu komt Apple over op mij als een bedrijf wat kwalitatief goede producten maakt, maar met een rigide houding met wat je met het product kan en mag. En nogal strenge opvattingen over welke randapparatuur er op werkt (geen USB, accu verwisselen of geheugenuitbreiding). Het is mijn keuze niet, maar er zijn mensen die dat prettig vinden. Ik vind dat je te vroeg modereert, en jouw oproep tot geen bashing is mij uit het hart gegrepen. Ik denk dat het allemaal wel goed komt in deze discussie.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 6 december 2012
  • 10:47

@Herman987: ik ga niet in op de vraag waarom Apple aanhangers vaak zo met oogkleppen op reageren, het lijkt me handiger dat je daar een andere thread voor maakt (of even de zoekfunctie gebruikt - het onderwerp is al eerder langs gekomen). Maar vergis je niet, er zijn ook steeds meer Android tablets en -phones waar je de accu niet van kan verwisselen, waar geen SD kaart meer in kan of waar je een speciale kabel voor nodig hebt om bijvoorbeeld HDMI op te gebruiken.

Een USB port mag dan meestal wel aanwezig zijn maar is vaak ook beperkt in gebruik: vroeger meestal slave only (je kon ‘m er mee aan een PC hangen, maar randapparatuur kon je gevoeglijk vergeten), tegenwoordig nog steeds beperkt in de apparaten die je kan aansluiten. En da’s ook logisch omdat er gewoon niet overal Android drivers voor beschikbaar zijn (laat staan dat je die als gewone user eenvoudig kan installeren).

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2392
  • Reputatie 20
  • 6 december 2012
  • 13:57

Apple intuitiever ?, toen ik voor het eerst een Iphone aanraakte, heb ik me suf gezocht naar een back-button.
Tot mijn vriendin mij er op wees dat die ronde knop onderaan zo'n beetje voor alles bedoeld was.
Prata ik wel over 4 jaar geleden.

En over intuitief gesproken, verplaats eens een mp3 van je pc naar je Iphone ?, ik bedoel maar.

Zoals een ander al aangeeft, voor mensen die het nog moeten ontdekken zou ik geen dure Ipad aanraden.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren