Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Herman987

Herman987

• Lid sinds 04 juni 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 4 december 2012
  • 10:31

Heren,

Ik ben tevreden met mijn M1038 (het laatste kruidvat tablet, was 159 euro). Ik liet hem aan mijn ouders zien, was allemaal prima, maar…mijn broer, een apple fanboy, heeft ze 350 euro uit de zak gepraat om iemand een Ipad uit Amerika mee te laten nemen. Ze zijn niet op de hoogte van alles, en ik vind deze keuze waardeloos, want ze weten zelf niet goed of ze een tablet willen.

Ik zie de volgende problemen:
-Is er nog Google maps op de Ipad? Ik weet dat apple's kaartenprogramma slecht is.
-Geen flash player op de Ipad.
-Garantie. Er zal garantie bijgekocht moeten worden voor Europa vermoed ik, kosten 69 dollar. Maar krijg je dan ook 2 jaar?
-Eventueel gedoe bij de douane.
-Er moet een nieuwe lader gekocht worden.
-Ik heb 8000 Nederlandse boeken als epub gedownload. Wat vindt Apple daar nou weer van? Gaat die zich daar tegenaan bemoeien op een Ipad, en schermen met auteursrechten etc…..? Met als gevolg dat zij geen boek van mij kunnen lezen?
-De meerprijs vind ik niet opwegen voor 2 mensen die willen uitzoeken wat ze willen. Dit wordt een plm $400 project, een dikke 200 euro meer dan een M1038,….voor wat?
Al met al vind ik het een waardeloos plan. Heeft iemand er verstand van op dit forum? Is Ipad een goede keuze?

Het gaat me dit keer niet over wat voor wonderlijke dingen er kunnen gebeuren met Apple gebruikers als het over hun apparaten gaan praten, zoals devotie etc. Ik wil een nuchtere afweging.

Bewerkt (24 april 2013 15:58)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 4 december 2012
  • 12:24

Een nuchtere afweging? De iPad gaat ze een boel plezier opleveren, een goedkope M1038 gaat vooral support en ergernis kosten.

Maar koop de iPad niet in de US! Voor die $400 koop je, neem ik aan, een 16GB iPad2. Daar komt overigens nog wel belasting bij (afhankelijk van de staat waar het ding gekocht wordt). Plus BTW (dan mag je die lokale belastingen overigens weer proberen terug te vorderen maar dat kost meestal meer dan het oplevert). Stel, je koopt het ding in NY, dan betaal je 4% sales tax (en als je hem in de stad koopt nog wat meer), laten we zeggen 5%. $420 = €321. +21% BTW = €388. Garantie en gezeur met adapters, is je dat €11 euro waard?

Google maps => website (als het niet meer beschikbaar is voor iOS5. Voor iOS6 komt er binnen redelijke termijn heus wel een app).
Flash, tsja. Is het echt een gemis?
Garantie, douane, lader => niet in de US kopen maar in NL.
ePub boeken. Zonder DRM kan je ze lezen m.b.v. iBooks. Met DRM alleen als je ze officieel koopt via Apple denk ik. Of dat een probleem is, hangt af van wat jij er mee gedaan hebt / gaat doen.

Om eerlijk te zijn: een goedkoop Android tablet is een compromis dat voor een technisch capabele gebruiker goed te doen is, maar voor een casual user een stuk minder. Het iPad spul van apple is over het algemeen beter geoptimaliseerd voor dagelijks gebruik. Er zitten minder “lemons” in de Apple store voor iPad dan in de google play store voor Android apparaten. Nog steeds.

Edit: BTW? Weet het niet zeker - er schijnt een belastingvrije voet te zijn van €430. Zelf even controleren bij de douane.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2392
  • Reputatie 20
  • 4 december 2012
  • 12:40

Aangezien Apple alleen maar via Itunes wil werken vind ik Apple een slechte keus.
Ook mag er heel veel niet van Apple, oa je 8000 boeken.
Nog afgezien van het ontbreken van usb-aansluitingen en dergelijke.

Ik heb een M-1013 en ben er heel erg blij mee. Hij is snel genoeg om films te bekijken en boeken te lezen.

Gauw annuleren en een goedkopere Kruidvat tablet kopen. :thumbs:

———- Update van bericht ———-

Beste Marvin, spreek je uit eigen ervaring vwb die M-1038 of is dat een aanname “omdat het een geodkoop ding is” ?

Zoals gezegd heb ik een M-1013 en merk geen vertraging of wat dan ook.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

RickD

RickD

• Lid sinds 03 mei 2012
  • Berichten 266
  • Reputatie 0
  • 4 december 2012
  • 17:28

tja wat is het best…. ik denk dat er een hoop persoonlijke ervaringen en mening in gemoeid gaat.
apple maakt naar mijn mening prima producten maar helaas gaat alles via Itunes en is het een dure aankoop.
het eerste zie ik al bij mijn vrouw die een ipod heeft en voor nieuw muziek steeds alles via Itunes moet doen, dit tot grote ergenis.

via het werk gebruik ik af en toe een ipad en opzicht werkt dat allemaal prima, toch maak ik het liefs gebruik van mijn eigen android smartphone, dat gaat allemaal toch ff wat makkelijker en vertouwd.
het laatste is natuurlijk persoonlijk.

maar op terug te komen op het verhaal, voor een eerste tablet waarvan men nog niet weet of men er mee kan omgaan en of het iets is, hmmm ik had het niet gedaan.

wij hebben afgelopen juni mijn schoonvader een eerste tablet gegeven, ik heb toen via marktplaats voor 20,- euro een 10inch android 2.2 tablet gekocht, dit hem op een goedkope manier kennis te laten maken.
blijkt het niets voor hem te zijn dan heeft ons dat praktich niets gekost, blijkt hij het geweldig te vinden dan kan hij zelf rustig gaan kijken welke (goede) tablet iets voor hem is.

nu maanden later heeft hij een hoop geleerd over alles rondom tablets en gaat hij begin 2013 voor een nieuwe kijken, een wat betere.

Met vriendelijke groet,

Rick

Eigenaar van een Samsung galaxy S2+ met 4.2.2 en een Nexus 7 met 5.0.2
vrouwlief heeft een S3mini met 4.1.2

overige android ervaring:

HTC Wildfire S
Samsung galaxy Ace
Samsung galaxy TXT
Alcatel 908
Acer Z110
LG Gt 540

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 4 december 2012
  • 18:05

Jeetje een ipad heeft in mijn optiek alleen meerwaarde ten opzichte van Android als men meerdere apparatuur heeft van Apple, dit vanwege het schijnbaar goede synchronisatie tussen het apparatuur. Is dit het eerste apparaat dan lijkt het me een verstandiger idee om voor een android toestel te gaan, dit vanwege de lagere prijs en meer opties die gratis zijn. Verder doen de twee krachtpatsers niet echt veel voor elkaar onder.En voor mensen die nog niet weten of het iets voor hun is lijkt het me onverstandig om zoveel geld uit te geven , .er zijn voldoende goedkopere alternatieven die voor“beginners” ruim voldoende is. Of hoopt je broer stiekem dat als jullie ouders het niets vinden dat hij de iPad mag hebben ? :p

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 4 december 2012
  • 19:46

Timelord;363381
Beste Marvin, spreek je uit eigen ervaring vwb die M-1038 of is dat een aanname “omdat het een geodkoop ding is” ?

Zoals gezegd heb ik een M-1013 en merk geen vertraging of wat dan ook.

Ik heb geen ervaring met specifiek een M-1038, maar wel met een aantal soortgelijke tablets van uiteenlopende fabrikanten. Ik gaf mijn oude tablet dat op ICS draaide wel eens aan mijn moeder (in de 80 en kan aardig uit de voeten met haar PC - niet helemaal digibeet dus). We hebben haar ook een iPad in handen gegeven (toen nog een iPad I) - dat werkte stukken intuïtiever. Dat heeft niets met de prijs van het tablet te maken maar alles met de software. Veel Android apps zijn nog steeds niet 100% klaar voor tablets. Ze werken alleen in portrait bijvoorbeeld en maken nauwelijks of niet gebruik van fragments.

Daarnaast is de kwaliteit van de iPad gewoon goed, waar op dit soort tablets hier en daar wat bezuinigd is. Dat merk je dan vaak in kwaliteit van de wifi verbindingen, geluid, batterijduur, en zo voorts. En ja, daar heb ik veel ervaring mee (helaas).

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 4 december 2012
  • 21:28

Van de goedkopere tablets is er inderdaad bezuinigd op elektronica, dat is nogal logisch, echter bij duurdere tablets is dat een ander verhaal, maar dan heb je ook een betere prijs/prestatieverhouding, echter de prijs is bij Apple weer aan de hoge kant zoal ook alle producten van apple, je hebt met apple producten veel limitaties oa Itunes die je voor bijna alles moet gebruiken, ipad is wel wat beter betreft design(sterker) je hebt maar een en dezelfde design bij Apple, bij android is dit niet het geval, dit gaat vanaf budget tot high end modelen. de keuze is aan de TS

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 5 december 2012
  • 10:59

iTunes is een draak ja, dat klopt. Maar je hoeft geen iTunes te gebruiken, je kan ook prima zonder PC of MAC een iPad gebruiken.

Laat ik voorop stellen dat ik helemaal geen Apple aanhanger ben, integendeel. Met name de business-ethics van het bedrijf zijn zo verschrikkelijk dat ik nooit (meer) een Apple produkt zal aanschaffen. Maar qua user-experience hebben ze de boel wel goed voor elkaar.

Apps worden nog steeds meestal eerst voor iOS geschreven en daarna pas voor Android (en dan vaak nog met minder features ook). Verder zit een iOS app altijd ongeveer hetzelfde in elkaar; alles voldoet aan dezelfde UI standaarden. En juist daar laat Android steken vallen, soms omdat een ontwerper totaal niet heeft gekeken naar de google guides, soms ook omdat de app uit bijvoorbeeld Gingerbread- or zelfs Eclairtijd stamt. Phone territory, weinig geschikt voor tablets. Iedereen “doet maar wat” en dat is niet goed voor de overall experience.

Zo maar wat voorbeelden van hoe het niet moet. Open de market en ga naar de nieuws- en tijdschriften rubriek (ja, je moet eerst voorbij de games scrollen, daar kom ik zo nog op terug). Hier is de top-10 van gratis apps:
(1) nu.nl, (2) buienradar.nl phone, (3) NOS teletekst, (4) de Telegraaf, (5) tvgids.nl, (6) nos, (7) ad.nl mobile, (8) tweakers, ((9) buienradar HD, (10) Tubantia nieuws.
Hiervan is zegge en schrijve 1 app aangepast voor een tablet: buienradar. En laat dat ding nou nog slecht in elkaar steken ook met vier tabs die ongeveer hetzelfde doen. De rest werkt wel maar is niet aangepast op tablet gebruik.

En dan nog het volgende: de switch van “Android Market” naar “Google Play” is een hele goede indicatie waar het platform op lijkt de focussen. Ga naar de market en kies “voor tablets” > “Meer zien”. Van de eerste 72 apps (de eerste drie pagina's) zijn er 61 spelletjes. Zeg eens eerlijk, hoe veel spelletjes denk je dat jouw ouders op een tablet gaan spelen?

Herman987

Herman987

• Lid sinds 04 juni 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 5 december 2012
  • 14:27

Heren, tot zover hele zinnige opmerkingen en adviezen.
Ik ga toch een klein zijpaadje inslaan, iedereen die weer op het hoofdpad wil terugkeren mag dat vooral doen. Het valt mij op dat er hier heel zinnig wordt gereageerd, maar als ik op de Iphoneclub schrijf dat ik mijn Galaxy S3 een fijne telefoon vind, dan wordt mij domheid en kortzichtigheid verweten, of ik krijg de mededeling dat hun vorige galaxy zomaar alle foto's had gewist of zoiets, iets wat mij nog nooit overkomen is. Waarom is die “weg met de anderen, hoera voor ons” houding zo kenmerkend voor een Iphone forum? Dat de Ipad een goed toestel is, kunnen jullie echt wel over je lippen krijgen.

DKjordy

DKjordy

• Lid sinds 22 oktober 2012
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 5 december 2012
  • 15:24

Dit ligt voornamelijk aan het feit dat veel Applefans in feite helemaal geen verstand hebben van elektronica (in mijn omgeving merk ik dat in ieder geval heel erg). Voor hen is geldt vooral duurder is beter en alles van Apple is het beste. Als ik aan mensen met een Iphone 5 in mijn omgeving vraag waarom de Iphone 5 beter dan een androidtoestel is kunnen ze geen duidelijk antwoord geven.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren