Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Lianne/2

Lianne/2

• Lid sinds 16 september 2012
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 16 september 2012
  • 19:32

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en mijn naam is Lianne (24jr). Ik ben al een aantal jaren in bezit van een iPad, vanaf het eerste begin eigenlijk. Toen vond ik Apple fantastisch, geweldig en vernieuwend. En eerlijk gezegd werkt mijn oude iPad 1 nog net zo soepel als in het begin terwijl hij dagelijks wordt gebruikt. Toch is er een reden waarom ik nooit de 2 en de 3 heb aangeschaft.. Niet meer spannend genoeg misschien?

Inmiddels ook een Samsung galaxy s (wat een rot toestel) en een iPhone 3 versleten.. Maar nu in trots bezit van de galaxy SIII. Toch weer de overstap naar android gemaakt, en dit was de beste keus. Top toestel en top android. Apple raakt na zoveel van het zelfde naar mijn mening gewoon een beetje uitgekeken, al doet het goed werk.

Jezus wat een verhaal. Haha sorry.

En nu komt het dan eindelijk: Maar… Het is natuurlijk niet te accepteren dat mijn smartphone fijner werkt op de bank dan mijn tablet die daarvoor is uitgevonden en die voor de komst van de SIII eigenlijk geen min punten had :-). Juist. Het ding is toch wat oud en ik wil een nieuwe.

Door de geweldige ervaring op android met de SIII hoop ik niet meer terug te moeten naar een nieuwere iPad (waarvan je al op voorhand al weet hoe alles werkt en het nieuwe er in 1 dag af is). Mijn oog viel op de note 10.1 en de asus transformer (nexus 7 vind ik helaas te klein). Vandaag heb ik in de winkel beide toestellen getest en persoonlijk had ik bij Samsung meer dat bekende ‘wow’ gevoel. Werkt soepel, toffe opties met de spen etc. Tot mijn verbazing vond ik het beeld eigenlijk ook mooier ookal is het geen HD?.. Wat mij tegenhoudt zijn de mindere reviews van de note 10.1. De asus vond ik persoonlijk ook leuk maar ik had mijn twijfels of ik hier wel zoveel blijer van zou worden als van mijn oude iPad al lees ik hier weer betere reviews van.

Dus ook qua tablet Apple uit de race? En zo ja, note 10.1 of asus? Of zijn android tablets gewoon nog net niet ver genoeg en kan ik beter voor de saaie maar lekker werkende en trouwe ipad3 gaan?

Wie begrijpt mijn twijfels en kan mij misschien op weg helpen?

Bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 15:34)
Lianne/2

Lianne/2

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 19:17

Jammer dat (nog) niemand van de 57 lezers een tip advies of mening erover geeft.

RickD

RickD

• Lid sinds 03 mei 2012
  • Berichten 266
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 19:32

alleerst welkom!

Ik lees dat je Samsung galaxy S3 hebt en eigelijk een tablet niet mist.
Mijn vraag is dan ook waarom wil je eigelijk een nieuwe tablet?
Dit vraag ik daar ik zo'n situatie eerder zag met mijn schoonzus, die naast haar Samsung galaxy Note ook nog een tablet (gekocht na de Note) had gekocht.
Na een week gespeeld te hebben met die dure Samsung tablet heeft ze deze niet meer aangeraakt.

Met vriendelijke groet,

Rick

Eigenaar van een Samsung galaxy S2+ met 4.2.2 en een Nexus 7 met 5.0.2
vrouwlief heeft een S3mini met 4.1.2

overige android ervaring:

HTC Wildfire S
Samsung galaxy Ace
Samsung galaxy TXT
Alcatel 908
Acer Z110
LG Gt 540

Lianne/2

Lianne/2

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 20:00

Bedankt en bedankt voor je reactie!

Nou het is niet dat ik hem niet mis, ik gebruik mijn iPad nog elke dag. Alleen nu ik de S3 heb valt het mij pas op hoe verouderd de ipad1 eigenlijk is en daar baal ik nu wat van. de tablet is bij een veelgebruikt toestel en ik hecht er dan persoonlijk veel waarde aan dat ik er met plezier op kan zitten. Nu is dat gevoel een beetje weg dus en ben ik wel toe aan een nieuwe maar bang toch teleurgesteld te raken door af te stappen van Apple.

Harro

Harro

• Lid sinds 08 maart 2010
  • Berichten 196
  • Reputatie 0
  • 17 september 2012
  • 23:02

Welkom op AW!

In welk opzicht vind je de iPad verouderd?

Qua design is er niet veel veranderd bij de iPad 2 en ‘the new iPad’, daar hoef je het imo dus niet om te doen. Deze nieuwere iPads zullen wel een sneller gevoel geven door de nieuwe hardware. Wat toch wel een unique selling point is van ‘the new iPad’ is de resolutie van het scherm, deze is (zo ver ik weet) het hoogste wat op dit moment verkrijgbaar is. En ja, wat je zelf al zegt, je bent misschien wat sneller uitgekeken op een iPad dan op een tablet met Android (hoewel een JB dat wellicht kan veranderen).

Aan de andere kant heb je bijvoorbeeld een Note 10.1, deze tablet staat bij mij bekend als een van de grootste concurrenten van de iPad. Je hebt op Android enorm veel opties wat betreft het tweaken van de software. En dat zou ook direct de enige reden voor mij zijn om een Android tablet te nemen.

Wanneer je graag een beetje wilt tweaken zou je toch voor een Android tablet moeten gaan. Neem je daarentegen genoegen met het relatieve gesloten iOS dan zou ik zeker voor een nieuwe iPad gaan.

Lianne/2

Lianne/2

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 18 september 2012
  • 22:27

Bedankt voor de reactie.

De iPad 1 is een beetje verouderd omdat ik hem traag vind geworden, zeker in vergelijking met de Galaxy S3. Ook vind ik het eigenlijk vervelend om altijd aan iTunes verbonden te zijn en dat soort zaken. Ik wil dus meer opties, meer variatie, meer ontdekken, en meer snelheid. Over het scherm ben ik tevreden dus als een note 10.1 wel aan het scherm van een ipad1 voldoet vind ik het prima.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren