Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

bloeper

bloeper

• Lid sinds 27 april 2011
  • Berichten 98
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2012
  • 08:21

Hoi Allemaal,

Door wat waterschade aan mijn huidige SGS2 moet ik helaas een nieuw toestel kopen.
Nu zag ik op de pricewatch van Tweakers.net dat zowel de SGS2 als Galaxy Nexus rond de 350 a 400 euro zijn, dit vind ik nog een redelijk bedrag om een telefoon voor aan te schaffen…

Nu is echter mijn vraag welk van deze toestellen jullie aanraden (of een ander toestel in de zelfde prijsklasse).
Het gaat dus echt om de losse toestelprijzen, gezien ik geen abonnement kan verlengen/aanvragen.

Wat is jullie advies?

B.v.d

Bewerkt (24 april 2013 15:06)
melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 27 juni 2012
  • 08:31

bloeper;315564
Hoi Allemaal,

Door wat waterschade aan mijn huidige SGS2 moet ik helaas een nieuw toestel kopen.
Nu zag ik op de pricewatch van Tweakers.net dat zowel de SGS2 als Galaxy Nexus rond de 350 a 400 euro zijn, dit vind ik nog een redelijk bedrag om een telefoon voor aan te schaffen…
Nu is echter mijn vraag welk van deze toestellen jullie aanraden (of een ander toestel in de zelfde prijsklasse).
Het gaat dus echt om de losse toestelprijzen, gezien ik geen abonnement kan verlengen/aanvragen.

Wat is jullie advies?

B.v.d

ik zou voor de galaxy nexus gaan, waarom

Omdat deze sneller updates krijgen dan de andere telefoons die door fabrikanten o.a. samsung, HTC sony geupdate worden
De galaxy nexus word geupdate door Google zelf, ook is het zo dat de galaxy nexus een kale android skin heeft en geen touchwiz, of sense. wat weer ten voordelen bied voor de snelheid en werking

Echter de galaxy s2 is ook nog lang niet afgeschreven aangezien deze nog steeds heel populair is
Deze ken je eigenlijk in de zelfde staat brengen als de galaxy nexus door een custom rom te installeren

bloeper

bloeper

• Berichten 98
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2012
  • 09:01

@melvintje, dank voor je reactie.
Ja onder andere vanwege de “schone” android installatie trekt de Galaxy Nexus mij ook wel…
Voorzover ik in reviews kan terug vinden is er qua hardware weinig verschil tussen deze toestellen.. Al is de camera in de Galaxy Nexus wat minder, echter gebruik ik de camera in mijn telefoons bijna nooit dus is dit niet echt een probleem.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 27 juni 2012
  • 09:14

Ik ben tevreden met mijn sgs2, de galaxy nexus heb ik nog niet uitgeprobeerd maar zou volgens benchmarks wel wat trager zijn en een mindere camera. Maar daar tegenover staat wel wat melvin zei.
Zelf ging ik toch al voor custom roms dus daarom had ik de sgs2 gekozen ipv galaxy nexus

maar afwisseling van toestel kan ook altijd leuk zijn

melvintje

melvintje

• Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 27 juni 2012
  • 09:24

Ikzelf heb een galaxy S2 zoals te zien is aan me gegevens, en deze draait op een custom rom wat echt zoveel voordelen bied tegen over een stock rom

De galaxy nexus is inderdaad op bepaalde punten trager maar andersom is het precies hetzelfde
De galaxy S2 en galaxy nexus wisselen elkaar een beetje af op prestaties, echter de galaxy s2 draait op een rom met touchwiz waardoor je niks merk van de extra snelheid die je krijgt met een kale android skin

Als de galaxy s2 op een kale android skin draait is deze vele malen sneller dan de Nexus, doormiddel van de custom rom ook uiteraard

bloeper

bloeper

• Berichten 98
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2012
  • 09:54

Toen mijn S2 nog normaal functioneerde draaide ikzelf de lightning-rom, al moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik de telefoon nooit compleet schoon heb gekregen….
Waardoor er altijd wel iets van “bloatware” op de achtergrond draaide, daarnaast zit ik niet dusdanig in de roms dat ik weet welke echt heersen over de andere..

Het gaat uiteindelijk puur om de hardware van de toestellen, gezien een rom flashen relatief weinig voorstelt…
Al moet ik wel even kijken welke roms goed zijn (zo schoon en stabiel mogelijk).
Ik las ook dat de Nexus geen gorilla glass heeft maar fortified glass, ik weet ook niet exact wat het verschil is maar het klinkt alsof fortified glass toch wat minder robuust is dan gorilla glass (heeft iemand daar meer kennis over?).

@redbulletnl
Dat is inderdaad ook een deel van mijn twijfel, heb de SGS2 met plezier gebruikt (vandaar dat ik ook twijfel tussen deze twee toestellen) maar een nieuw toestel is ook weleens geinig (van nood toch ook een beetje een deugd maken zeg maar :-P).

Bedankt dusver voor de reacties, hoop dat iemand met een echt verhelderend antwoord kan komen

melvintje

melvintje

• Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 27 juni 2012
  • 10:24

Ik zou toch echt gewoon voor de galaxy S2 gaan, omdat deze een hele brede aanbod heeft aan custom roms, met name de gene die ik dus draai(ressurection remix) Deze heeft echt allerlei extra handige functies

Het is uiteindelijk aan jou de keus welke je wilt nemen

De galaxy nexus heeft een iets groter scherm, en heeft een kale android skin(zonder bloatware van de fabrikant,(samsung, sense of iets) en krijgt waarschijnlijk ook Jelly Bean(android 4.1)
Of de galaxy S2 en dat je deze root en een goeie custom rom opzet, of echter alleen root en met touchwiz draait(met root ken je uiteraard wel de bloatware verwijderen)

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 27 juni 2012
  • 10:47

melvintje;315593
(met root kenje uiteraard wel de bloatware verwijderen)

een bietje dialect is ni erg ;P

persoonlijk zou ik ook voor sgs2 gaan, omdat jij nog op 2.3 draait en je naar 4.0 kan gaan. Verder heb je al ervaring met custom ROMS zodat je gewoon een Stock android ervaring kan krijgen als je dit perse wilt

bloeper

bloeper

• Berichten 98
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2012
  • 13:28

Sorry heb mijn profiel al een tijdje niet geupdate :-P , de stock rom die ik nu draai is android 4.0.3 (uit mijn hoofd).
Zoals al eerder vermeld gaat het puur om de hardware specificaties… Weet alleen niet of ik weer een custom-rom zal draaien..
Maar dat ga ik tegen die tijd wel zien :-P

melvintje

melvintje

• Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 27 juni 2012
  • 15:15

Klopt het gaat ook om de hardware, maar het is zo dat de software juist ook goed moet zijn als de hardware mee wilt lopen

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren