Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Firezi

Firezi

• Lid sinds 05 oktober 2011
  • Berichten 97
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2012
  • 21:26

Hey.

Ik heb nu een HTC Evo 3D. Deze is helaas door waterschade deels kapot gegaan. Het touchscreen reageert niet meer zoals het moet en een reparatie zou volgens de winkel rond de 250 euro gaan kosten, en dan is alleen het scherm gerepareerd. De rest van de telefoon is ook in belabberde staat, dus ik was op zoek naar een nieuwe.

Mijn voorkeur gaat uit naar een telefoon van dezelfde grootte (rond de 4.3 inch) en ik wil graag eentje waar Android 4.0 op draait of nog op gaat draaien.

Ik heb een aantal telefoons op het oog:

HTC One S
Samsung Galaxy Nexus
Sony Xperia S

En ik heb ook wat gelezen en een filmpje gezien over de LG 4x HD, maar kan hier verder nog geen info over vinden.

Deze telefoons kosten allemaal rond de 500 euro en dat is voor mij ook wel de grens. Welke van deze telefoons is volgens jullie de beste koop?

Bewerkt (24 april 2013 15:04)
Harro

Harro

• Lid sinds 08 maart 2010
  • Berichten 196
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2012
  • 22:08

Dat is maar net waar je prioriteiten liggen.

Qua snelheid wint de One S het zo ongeveer van elk toestel van 4,3 inch (ja ook van de meeste quad-cores). Ook voelt de One S heel snel aan. De GN kan daar zeker niet meer aan tippen.

Het scherm van de One S heeft daarentegen een wat lagere resolutie dan wat we tegenwoordig mogen verwachten van ‘high-end’ toestellen. De GN, One X, SGSIII en de Xperia S hebben allemaal een resolutie van 720p waarbij de One X ook nog eens een RGB lay-out heeft.

Als je een ietsje groter scherm niet erg vind zou ik zeker kijken naar de SGSIII of een One X, deze zullen de komende tijd alleen nog maar in prijs gaan dalen. De SGSIII is nu te koop voor grofweg 570 euro. Misschien is die het wachten/sparen waard?

Ik zou je overigens geen LG aanraden, deze staan bij mij bekend als pioniers op het gebied van nieuwe hardware, die (helaas) meestal nog de nodige gebreken hebben. En op het gebied van software is LG echt belabberd bezig. Je hoeft dan ook niet op goede en langdurige software support te rekenen.

Als je toch wat minder geld wilt besteden is de GN of misschien de SGSII een goede optie, deze toestellen zijn zeker nog niet afgeschreven en kun je zeker nog even mee vooruit. Daarbij heb je het voordeel van de snelle updates op de GN.
Het is maar net wat je zelf voor eisen stelt aan je toestel en hoeveel geld je daarvoor wilt betalen.

Firezi

Firezi

• Berichten 97
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2012
  • 01:05

Hey.

Een SGSIII en One X hebben een groter scherm. 4.3 (of 4.5 in t geval van de GN) is echt de grens voor mij. Ik vind dit toestel eigenlijk al net iets te groot. Ik werk vaak met mijn toestel met maar 1 hand, en dat lukt met een 4.3 nog maar net. Ik heb een One X vast gehad en deze vond ik echt te groot. Het design van de SGSIII vind ik niet mooi, en ook die is net zo groot. In combinatie met de prijs vind ik dus beide toestellen niet echt een optie.

Mijn vriendin heeft een One S en inderdaad wat jij zegt is het scherm niet echt van super kwaliteit. Het viel mij op dat mijn 3D scherm van mijn Evo er nog beter uit ziet. Wel is dat een erg dun en licht toestel, wat wel fijn werkt.

Verder zag ik bij de Media Markt de Sony liggen. 2 modellen, allebei lagen ze er al half kapot. Ik weet niet of dit iets over de kwaliteit van de toestellen zegt? Ik vond het design van de Sony wel het mooiste van allemaal, en dan ook nog dat haarscherpe beeld.

Maar als ik het dus zo hoor kan ik het beste een One S nemen?

Harro

Harro

• Lid sinds 08 maart 2010
  • Berichten 196
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2012
  • 16:53

Je wilt dus geen groter scherm, dan kom je al snel uit op de One S of de Xperia S of misschien is de P nog interessant?

De Xperia S heeft een prachtig scherm, in sommige reviews wordt het zelfs het beste scherm in een smartphone ooit genoemd. Het enige waar Sony in eerste instantie een paar steekjes had laten vallen zijn nu eigenlijk opgelost. De Xperia S werd stock geleverd met 2.3 maar deze week is Sony begonnen met de uitrol van 4.0 voor de Xperia lijn, hierdoor zal de accu waarschijnlijk ook nog een stuk lang meegaan. Ik denk zeker wanneer het design van de Xperia S je aanspreekt het een toptoestel is. Hij wint het op een aantal cruciale punten van de One S, zoals de hogere resolutie van het scherm en de betere camera. De One S is misschien in theorie wat sneller, maar in de praktijk zal je daar niet heel veel van merken. Zover ik weet is er niks mis met de bouwkwaliteit van het toestel!

De One S blijft uiteraard ook nog een optie, maar als het design van de Xperia S je aanspreekt zou ik daar eerder voor gaan.
Misschien is het handig om er nog een review van de One S bij te pakken en even alles te vergelijken. En je kan uiteraard langs een winkel gaan om ze in het echt even te zien. Er is hierbij geen foute keuze, het zijn beide namelijk top smartphones, alleen de ene smartphone zal de één wat beter liggen dan de ander.

Veel succes met je keuze!

Firezi

Firezi

• Berichten 97
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2012
  • 18:25

Nou, wat ik het belangrijkste vind is dat het gewoon een degelijk toestel is. Wat ik nu heb (HTC Evo 3D) is dat alles behalve. Omdat mijn telefoon veel in m'n broekzak zit moet hij wel ergens tegen kunnen. Mijn vorige toestel (HTC Desire) was wel erg stevig. Hier was na anderhalf jaar op wat gebruikerssporen na niks mis mee. Maar het lastige aan nieuwe toestellen is dat je nooit weet of die van hoge kwaliteit zijn.

Ik denk toch dat ik voor de Sony ga. Dankzij deze telefoon niet meer zo'n goede ervaring met HTC dus iets nieuws proberen kan zeker geen kwaad.

Bedankt voor de reacties!

Bewerkt (24 april 2013 15:05)
Firezi

Firezi

• Berichten 97
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2012
  • 17:54

Even laten weten toch maar, mijn keuze is uitgegaan naar de Arc S, gezien het grote prijsverschil, en dat toestel ook aan mijn wensen voldoet. Heb de telefoon geprobeerd in de winkel en zag er erg goed uit.

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2012
  • 18:15

en voor het rooten . geheugen . storage? valt die in je gedachte/rede?De gps is die een goeie ivm snelheid ?gewoon ter info grtz barre

Grtz Barre

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren