Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 22 mei 2012
  • 13:43

Heb dit weekend mijn oude iPad 1 aan mijn ouwe gegeven, werd er behoorlijk gek van dat
de OS-versie(s) toch wat slechter gingen lopen op mijn iPad. iOS4 was slecht, iOS5 ging
wat beter, maar vind het té veel lag hebben nu, ondanks dat ik schoon heb ‘geflashed’.

Nu heb ik nog een iPhone dus vind het wel goed zo, ik ga van de iPad af, mijn pa is weer
blij en kan ik wat anders zoeken. Echter is de vraag WAT? Wil een beetje een rap tablet,
á la iPad 3 en Transformer, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Zie hier in de market een hoop HTC tabjes, vind de Motorola Xoom een leuke (althans al
een stukje ouder maar goed) en wat andere tablets. Is er een bepaalde lijn in merken en
type tablets welke in bovenstaande range vallen? Zo ja; welke?

Werkzaamheden:

- Mailen
- Internetten
- Citrix (t.b.v. werk)
- remote desktops starten (t.b.v. werk)
- Boekjes lezen (voornamelijk zware .PDF bestanden waar ik tegenaan liep met mijn iPad 1)
- Beetje muziek

Tips?

Graag geen onzin van de Bart Smit en Aldi graag, ik weet dat die in de krantjes staan maar
wil wel een degelijker iets. Tweede hands vind ik ook goed, mits in goede staat.

Bewerkt (24 april 2013 14:53)
JHS_NL

JHS_NL

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2012
  • 14:10

Ik denk als je een tablet wil hebben in de range van de Transformer is het aan te raden eens te kijken naar de Pad 300, Pad 700 of de Transformer Prime. Maar ik heb vrienden die de Galaxy Tab 10.1 hebben en hier ook zeer content mee zijn. Ik zelf heb de TF101 maar die is net als de Xoom al wat ouder en denk ik dus wat minder snel dan wat je kan krijgen tegenwoordig.

Wat betreft de werking van Citrix kan ik je niet helpen maar op mijn 10" tablet werkt Logmein Ignition prima om mijn windows pc te benaderen.

Heb je nog voorkeur voor een tablet die al ICS heeft of is dat van minder belang?

Telefoon(s): Xiaomi Mi Mix 2s
Tablet: NVIDIA Shield K1
Android TV: NVIDIA Shield TV

Website:
http://www.joostslager.nl

Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 22 mei 2012
  • 14:27

Sorry, dan vergeet ik zowat nog de belangrijkste dingen;

- Samsung is uiteraard OOK oké
- Graag groter dan 7"
- Gelieve wel Android 4.0 (maar een versie 3.0 die ik kan upgraden middels custom ROM naar 4.0 is geen showstopper)

Voor Citrix heb ik op zich niet veel nodig, dat werkt op de oude iPad ook gewoon al vlekkeloos,
alleen zou het wel handig zijn als ik een toetsenbordje kan aansluiten en mogelijk een muis?

(en thanks JHS)

joentjebe

joentjebe

• Lid sinds 13 januari 2010
  • Berichten 135
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2012
  • 14:43

Tja, ik ben nog altijd erg blij met mijn hp touchpad als android tablet. Daar draait al een aantal maanden stabiel android 4.0.4 op. Met een lekker groot ips display, 32gb opslag en zijn dualcore processor doet hij nog aardig mee. Bovendien zijn ze 2e hands niet zo heel erg duur meer.

Bij mijn touchpad heb ik overigens ook een bluetooth toetsenbordje dat perfect werkt. Android 4.0+ biedt dacht ik standaard ondersteuning voor muis en toetsenbord input?

JHS_NL

JHS_NL

• Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2012
  • 14:46

Wanneer je het hebt over het aansluiten van een toetsenbord/muis lijkt een Transformer van de nieuwe serie mij een goede investering. Ik weet niet precies wat je budget is?

ASUS Transformer Pad 300: link
ASUS Transformer Pad 700: link

Daar tussen in zit natuurlijk nog de Prime dus dan zal je de verschillende eigenschappen eens naast elkaar moeten zetten en kijken welke wat jou betreft het beste bij jou budget in combinatie met eisen past.

En geen dank voor het helpen, heb dit allemaal een beetje zitten beoordelen als vergelijking voor de ASUS Padfone die ik wil aanschaffen als die uit is dus ben blij dat ik iemand er iets mee kan helpen.

Website:

Het_ratje

Het_ratje

• Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 23 mei 2012
  • 18:01

Budget is niet zo heeel groot, ben maar een arme student. Moet nog e.e.a. bijsparen haha.
Maar denk zo rond de 350-400 euro, dus weet dat ik enigszins beperkt ben. En hoef er ook
niet meteen een toetsenbord bij maar die kan ik alsnog later kopen! Zit er veel verschil in ‘t
rijtje 300 / prime / 700 of? Ga nu zelf ook even de specf’s naast elkaar leggen maar goed.

JHS_NL

JHS_NL

• Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2012
  • 22:56

Ik heb zo 1,2,3 even niet de exacte lijst in mijn hoofd maar weet dat het hem voornamelijk in de processor zit kwa rekenkracht

Bewerkt (24 april 2013 14:54)

Website:

Robin_Stokkel

Robin_Stokkel

• Lid sinds 29 mei 2009
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2012
  • 23:10

Ik heb zojuist een review geschreven over de Transformer Pad 300T: Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Blauw review door S20 | Core | Tweakers.net Productreviews

Ik hoop dat je hier iets aan hebt bij je keuze. Naar mijn mening kan je veel beter de 300 kopen dan de Prima, door de Wifi problemen die de Prime vertoont.

De 700 versie is aangekondigd en inmiddels in de voorverkoop voor 699,- bij BCC, dus zou wel ver buiten het budget liggen. Ik denk wel dat er enkele voordelen zitten op de 700 tov de 300, maar of dat ook 250 euro waard is blijft vooralsnog de vraag.

Succes met je keuze!

Bewerkt (24 april 2013 14:55)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren