Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

exodus

exodus

• Lid sinds 12 april 2012
  • Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 12 april 2012
  • 10:39

Hallo iedereen!

Ik ga mijn abonnement verlengen en krijg dus een nieuw toestel. Binnen de mij aangeboden mogelijkheden is mijn keuze gevallen op de LG Optimus 2x. Maar nu kan ik ook kiezen voor de SE Xperia Arc S. Beide telefoons hebben voors en tegens, maar ik kan geen keuze maken.

Ik gebruik mijn telefoon voor mijn Gmail account, lekker te browsen (nieuws en informatie), van muziek en video (o.a. youtube) te genieten en ik zou het leuk vinden om af en toe Angry Birds te kunnen spelen. Daarnaast is voor mij de camera erg belangrijk omdat ik mijn telefoon tevens als fotocamera gebruik.

Wie kan (en wil) mij adviseren welk toestel het beste is voor mij en waarom? En niet: Ik zou kiezen voor de Iphone. Want dat kan (en wil!) ik niet. Mijn keuze gaat echt tussen genoemde toestellen!

Ik hoop dat ik heel veel reactie ga ontvangen!

Gr. Eric

Bewerkt (24 april 2013 14:36)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6189
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 12 april 2012
  • 10:45

Naar juiste forum (Koopadvies) verplaatst

Bewerkt (24 april 2013 14:36)
Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2338
  • Reputatie 20
  • 13 april 2012
  • 23:54

Ik heb die keuze ook gehad en voor mij was het om één reden heel erg duidelijk:

De Arc heeft maar ongeveer 400mb intern geheugen !.
Terwijl de LG volgens mij 8 gb heeft.

Sommige programma's draaien alleen maar als ze in het interne geheugen geinstalleerd worden en dan is 400mb zo vol he.

Arc: Interne telefoonopslag: 1GB (tot 320 MB vrij)
RAM: 512MB

LG:
ROM geheugen 8GB RAM geheugen 512 MB

Bewerkt (24 april 2013 14:37)

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

joentjebe

joentjebe

• Lid sinds 13 januari 2010
  • Berichten 135
  • Reputatie 0
  • 14 april 2012
  • 08:29

Mijn vader heeft ongeveer een jaar geleden de keus moeten maken tussen een gewone xperia arc en een optimus 2x. Hij is gegaan voor de xperia arc, en ik denk dat dat ontzettend verstandig is geweest. Op fora lees ik erg veel problemen met de optimus (batterij, vastlopers, ‘dood’ toestel). De arc daarentegen is naar mijn mening erg goed. Hoewel hij beschikt over een singlecore ipv dualcore processor doet hij alles snel genoeg. Het scherm is mooi, de camera goed/snel en naar mijn mening is de vormgeving van de arc beter dan die van de optimus 2x.

Kortom, mijn advies wanneer je tussen deze 2 toestellen moet kiezen: ga voor de Arc S

exodus

exodus

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 14 april 2012
  • 14:14

Qua vormgeving voor mij ook geen discussie: De Xperia Arc S is vele malen mooier dan de Optimus 2x. Maar welke van de twee gaat het beste de komende 2 jaar mee? Veel problemen kwamen bij de LG door de software en dat lijkt toch grotendeels opgelost. Hij wordt nu geleverd met Android 2.3 en dat lijkt beter te draaien. Bovendien komt Android 4.0 eraan voor beide toestellen (de Xpera Arc S kun je al updaten) en dan is misschien de LG een betere keus? Ik heb al eens ergens gelezen dat Sony adviseerd om niet te updaten?

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2338
  • Reputatie 20
  • 15 april 2012
  • 00:26

Je moet niet naar de mooiigheid kijken in dit geval, maar naar het interne geheugen.
Als jij na het installeren van 4 programma's steeds de melding wil krijgen van “Geheugen is vol”,
ga dan vooral voor de Sony. :shocked:

Ik snap gewoon niet dat ze in deze tijd nog een GSM met 400mb intern geheugen durven uit te brengen.
Maar goed, ik snap veel niet, dus het kan ook aan mij liggen.

One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

nサn_

nサn_

• Lid sinds 24 oktober 2010
  • Berichten 179
  • Reputatie 0
  • 15 april 2012
  • 05:54

Heb mijn optimus al bijna en jaartje en ervaar het niet echt als een top telefoon, want ondanks dat ik het geroot heb en cm7 draai heb ik last van het vast lopen en signal losses. Ik kijk al uit naar volgend jaar wanneer mn abbo afloopt. Naar mijn eigen ervaring vind ik deze mobiel slechts goed voor 1 jaar gebruik. Ook is het te onbetrouwbaar om hem zakelijk te gebruiken. Daarom stel ik voor om te zoeken naar een goede HTC toestel.

exodus

exodus

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 15 april 2012
  • 15:17

Timelord;288636
Sommige programma's draaien alleen maar als ze in het interne geheugen geinstalleerd worden en dan is 400mb zo vol he.

Arc: Interne telefoonopslag: 1GB (tot 320 MB vrij)
RAM: 512MB

LG:
ROM geheugen
8GB
RAM geheugen
512 MB

Kijk, een reactie waar ik wat aan heb! En niet: kijken naar een HTC… want ik wil kiezen uit de Xperia Arc S en de Optimus 2x.

Zou dit (geheugen vol) vaak kunnen voorkomen bij iemand die waarschijlijk zijn telefoonmogelijkheden niet tot de max gaat gebruiken? In elk geval wel een handige tip!

Ik ben al bijna om naar de LG Optimus 2x. Mede omdat op internet hij vaak sosieso goed uit de bus komt met benchmark tests en die zijn altijd met Android 2.2 gedaan en hij wordt geleverd met Android 2.3.

Meer mensen die dit soort bruikbare informatie hebben wat betreft de keuze SE Xperia Arc S of LG Optimus 2x? In elk geval bedankt, Timelord!

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2338
  • Reputatie 20
  • 15 april 2012
  • 15:40

Ik heb (helaas :p) ook niet de wijsheid in pacht, dus vraag het voor de zekerheid nog even na
aan de verkoper.

Ik weet wel, dat toen de verkoper mij de Arc aanbeval en ik na zoeken op internet over dat geheugen begon, dat hij
mij gelijk gaf. (ik ga er van uit dat hij wist waar hij het over had).

Onze eerste Android telefoon, een HTC Desire, toen dacht ik ook: mwah, kleine programmaatjes, ruimte zat, maar
al heel snel kwam die melding.

Kijk, een navigatieprogramma mag dan 500kb ziijn, maar als hij kaarten gaat laden van 300 mb en dat in het telefoongeheugen kwijt wil, dan gaat het wél hard.

Nogmaals: het bevreemd mij dat in deze tijd er nog telefoons uitkomen met ca 400mb itern vrij geheugen, dus het zou best
kunnen dat ik het niet goed heb, maar dara ga ik niet van uit.

Wij hebben voor de LG gekozen en ja, het is inderdaad niet de mooiste, maar wat heb je aan een Ferrari, als je de benzine niet kunt betalen ?

Als je een keuze hebt gemaakt en je hebt het apparaat een tijdje, dan ben ik benieuwd naar je bevindingen.

One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

exodus

exodus

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 15 april 2012
  • 16:00

Timelord;289240
Wij hebben voor de LG gekozen en ja, het is inderdaad niet de mooiste, maar wat heb je aan een Ferrari, als je de benzine niet kunt betalen ?

Als je een keuze hebt gemaakt en je hebt het apparaat een tijdje, dan ben ik benieuwd naar je bevindingen.

Hoe de telefoon er uit ziet vind ik ook minder belangrijk. Ook het gebruiksgemak en de bouwkwaliteit is minder interessant voor mij. Het gaat er mij om welke van de 2 telefoons (SE Xperia Arc S of LG Optimus 2x) het beste presteerd met browsen, camera, multimedia en games (in die volgorde) en waar ik nog makkelijk een jaar tot 2 jaar mee verder kan. De Optimus 2x heeft wel dual core, wel frontcamera en dus wel genoeg geheugen. Maar is het scherm ook goed of is het scherm van de Xperia Arc S heel veel beter? Ik heb wel sterk de indruk dat de Optimus 2x na een valse start met veel problemen onmiddelijk is afgeschreven. Ik kan nergens reviews en tests vinden die zijn gedaan met de Optimus 2x zoals hij nu uit de doos komt, met Android 2.3. Ik neem toch aan dat met de firmware updates en de Android update veel van de software problemen zijn opgelost?

Timelord: Ik begrijp dat jij dus de LG Optimus hebt? Hoe bevalt hij jou met browsen, camera, multimedia en games? Jij hebt hem geroot? Als ik de Optimus 2x wel neem, kun en wil jij me dan op weg helpen met hoe te rooten? Ik heb op internet gelezen dat de Optimus 2x kan worden overclocked naar 1,2 tot 1,5gh?

Gr. Eric

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren