Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Robinjuuh

Robinjuuh

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2012
  • 18:41

Mijn abonnement loopt in juli 2012 af en ik las laatst ergens dat het mogelijk is om nu al een ander abonnement te nemen bij een winkel met een ander toestel en dat je het abonnement in kunt laten gaan als de ander afgelopen is en je de telefoon direct mee kunt krijgen.

Is dit echt zo of zitten er nog wat voorwaarden aan vast?

Bewerkt (24 april 2013 14:22)
nocona

nocona

• Lid sinds 07 maart 2012
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2012
  • 21:08

Heb net op die manier mijn xperia arc s gekregen
Mijn abo bij vodafone loopt op 1 juni af en door nummerbehoud te vragen heb ik nu dus mn nieuwe gsm al in bezit. Het oude abo loopt nog wel door tot mijn nieuwe gsm werkt met t nieuwe abonnement bij tmobile , de overstap zal uiterlijk 1 juni zijn.
Ik betaal geen dubbele kosten en doordat mijn huidige abo nog fair use internet heeft hoef ik nog niet op te passen met data.

Ik zou je wel aanraden om je nieuwe abo af te sluiten bij een telefonist(e) van een online winkel of een life winkel omdat je dan zeker weet dat t goed doorkomt dat je nummerbehoud aanvraagt.
De maximale tijd dat je van te voren kan overstappen , met nummerbehoud is 4 maanden. Maart is al bezig dus voor jou tellen ze tot het einde van deze maand 4 maanden.

Veel pleziermet uitzoeken welke gsm t gaat worden!

Robinjuuh

Robinjuuh

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 10 maart 2012
  • 18:24

Mooisokan toch gewoon weer met dezelfde provider?

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 10 maart 2012
  • 19:05

Ik werk zelf bij de hi winkel.. het zit echter zo, je kan je abbonnement verlengen bij een ander provider.. en dit kan 2 maanden van te voren… dan krijg je inderdaad toestel al mee en gebruik je nog 2 maanden je oude abbonnement en nadat hrt afgelopen is gaat je nieuwe avbo in bij een andere provider..

Blijf je bij dezelfde provider gaat je abbonnement gelijk in en verleng je hem met bijvoorbeeld 2 jaar + aantal maanden van te voren..

Dus nee dat klopt niet..providers als t-mobile geven klanten 3 maanden van te voren al zijn toestel.. maar als he dus naar een ander provider gaat is dit maximaal 2 maanden dus ik zou dit voor de zekerheid vragen..

nocona

nocona

• Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2012
  • 00:03

ibsonic;276738
Ik werk zelf bij de hi winkel.. het zit echter zo, je kan je abbonnement verlengen bij een ander provider.. en dit kan 2 maanden van te voren… dan krijg je inderdaad toestel al mee en gebruik je nog 2 maanden je oude abbonnement en nadat hrt afgelopen is gaat je nieuwe avbo in bij een andere provider..

Blijf je bij dezelfde provider gaat je abbonnement gelijk in en verleng je hem met bijvoorbeeld 2 jaar + aantal maanden van te voren..

Dus nee dat klopt niet..providers als t-mobile geven klanten 3 maanden van te voren al zijn toestel.. maar als he dus naar een ander provider gaat is dit maximaal 2 maanden dus ik zou dit voor de zekerheid vragen..

Ik kreeg op my-vodafone t bericht dat ik vanaf toen mocht mocht verlengen, dat was toen ik mijn rekening van feb downloadde. Zij hadden helaas de Arc s niet en omdat ik ze ook vrij duur vond, zelfs als je ze trouw zou blijven, ben ik verder gaan zoeken bij andere providers.
Zo kwam ik dus uit bij tmobile en heb nog net besteld voor de nieuwe tarieven ingingen.
Aan de telefoon werd me verzekerd dat ik maximaal 4 maanden kreeg met numerbehoud en zo staat het ook in mijn contract, er staat zelfs letterlijk dat als het langer zou duren dan 4 maanden dat ik dan een nieuw nummer zou krijgen.

Inderdaad gaat het niet alleen bij Hi ,bij overstap naar een nieuw abo bij dezelfde provider zo dat t nieuwe abo direct ingaat als je je telefoon hebt ontvangen. Weer een gevalletje van trouwe-klantje-pesten dus …… er zijn altijd goedkopere abo's te vinden bij andere providers en op voordeligere voorwaarden hoef je ook niet te rekenen.
Ik hop dus al tijden van de ene naar de andere.

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 11 maart 2012
  • 00:32

Momenteel zijn ook je voorwaarden belangrijker dan je toestelprijs vind ik.. je abbo doe je 2 jaar mee toestelprijs verdien je wel terug..

Robinjuuh

Robinjuuh

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2012
  • 16:33

Dat denk ik ook maar begin nu toch wel erg te twijfelen tussen de Samsung galaxy SII en de Galaxy Nexus

Robinjuuh

Robinjuuh

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2012
  • 14:46

Nog even ter controle:

- Moet je je nummer behouden?
- Kan ik hem ook bijvoorbeeld 3 maanden voordat die afloopt of 1 maand voordat die afloopt een nieuw abonnement nemen?
- Wat is aan te raden hoeveel mb internet als je regelmatig op twitter en nu.nl kijkt en veel whatsappt en spellen als wordfeud en draw something speelt?

Bewerkt (24 april 2013 14:27)
nocona

nocona

• Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2012
  • 11:13

Als je geen gebruik wilt maken van nummerbehoud dan gaat je abo direct in zodra je je toestel in handen krijgt.
Vraag 2 is gelijk aan vraag 1… als je gebruik maakt van nummerbehoud dan kan je inderdaad 1 maand of 3 maanden voor je abo afloopt via een winkel of een website een nieuw toestel ontvangen die tot jou einddatum van je contract werkzaam is via je huidige contract.
Vraag 3 ligt aan hoe vaak je buitenshuis op je genoemde sites bezig bent. Als dit thuis via wifi is of als je veel op school kijkt via hun wifi dan gaan je mb's iet zo hard. Hoe moderner je smartfone is, hoe meer mb's hij verbruikt in vergelijking met de minder moderne voor hetzelfde surfgedrag.
Er zijn providers die je laten betalen voor mb's buiten je bundel maar bij de provider die ik koos, tmobile, zegt men dat je na bereik van je mb's terug gaat naar 64/64 snelheid( lees traagheid) Tmobile zegt zelf dat je dan nog kan mailen of whatsappen maar ik heb ook al gehoord dat er over wordt geklaagd. Zelf ben ik pas per 1 juni afhankelijk van hen dus ik weet het nog niet uit ervaring.

Je kan je wel helemaal scheel gaan betalen met een bundel van 1gig of meer maar ik zou je aanraden om een mb meter te downloaden en te kijken wat je gemiddelde verbruik is in de komende maanden.
Als je bijvoorbeeld een bundel kiest met een totaal maandbedrag van 25 euro, en je merkt dat je daar overheen gaat, dan kan je altijd via de provider verhogen. ( pas op, verlagen gaat dan niet meer, mocht je spijt krijgen)
KPN speelt in op het stijgende internetverbruik dankzij de vele apps en communicatie via de internetverbinding en koos daardoor voor het aanlokkelijke 25 euro concept met de slogan “kijk in een aantal maanden hoeveel je verbruikt en pas daarna je bundel aan” , misschien is dat iets voor je? Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet weet hoever je naar beneden mag als je je abo bent begonnen met een bedrag van 50 euro… er zitten vast beperkingen aan zo'n reclame.
Om je mb's te beperken kan je ook gaan zoeken naar games of apps die tijdens het gebruik er van geen internetverbinding nodig hebben, dit ontdek je door met de 3g-app je 3g uit te zetten en zelf je wifi uit te zetten. Als t nog werkt dan zit het goed.

Welke provider heb je trouwens? het lijkt me dat je er wilt blijven? dan bespaar je sowieso aansluitkosten voor je nieuwe gsm , al vind ik vaak dat een abo bij overstap naar een andere provider voordeliger is. Ik heb nog geen 1 provider gezien die leuke kortingen geeft als iemand wil blijven.

Robinjuuh

Robinjuuh

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2012
  • 16:45

Ik heb zelf vodafone als provider

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren