Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

sydney

sydney

• Lid sinds 31 mei 2011
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 29 februari 2012
  • 12:34

hoi, ik zou graag een abonnement willen hebben, ik heb al veel gezocht op internet, uren,.. maar hoe meer ik de providers vergelijk hoe gekker ik word, misschien hebben jullie goede raad, …

bellen en smssen doe ik niet vaak, 100min/sms is echt genoeg.
het probleem is, soms stuur ik wel een sms naar belgie, gemiddeld 1 a 2 keer in de week, bellen naar belgie gemiddeld 10min per maand.
is het dan nodig om ook een abonnement te nemen voor naar het buitenland te bellen, of ben ik zonder de buitenland pakketten goedkoper af ?

het volgende punt is het internet. dit is echt moeilijk kiezen,…
wat kan ik in godsnaam doen met 200mb, 500mb, 1gb,….? ik heb al een lijst gezien wat je kan doen met 500mb of 1gb maar nog vind ik het moeilijk!

In het ergste geval, maar dan ook echt het ergste, zal ik zeg maar,…3 uur op een dag mobiel internet gebruiken… ik denk dat het misschien hooguit een uur zal zijn, misschien max 5 dagen per maand 3 uur.
het inernet zal ik dan gemiddeld 4 dagen per week gebruiken. thuis maak ik gebruik van wifi
de sites zullen zijn : app van sony ericson (weer en nieuws) , de market van android, gewoon nieuwsberichten en weer, dit forum natuurlijk samen met nog wat andere forums en enkele gewone websites.

Ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk, ik wil mijn abonnement ook rechtstreeks uit de winkel halen, dus niet online bestellen dus de provider wat ik wil gebruiken moet dus ook face to face te koop zijn.

en ik ga zoiezo een nieuwe gsm kopen, gsm los kopen of inbegrepen inhet abonnement?

wie kan me helpen,…

Bewerkt (24 april 2013 14:19)
sydney

sydney

• Lid sinds 31 mei 2011
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 29 februari 2012
  • 21:33

heeft er iemand ervaring met “simpel”? die zijn niet al te duur vind ik…

Bewerkt (24 april 2013 14:20)
Virage1959

Virage1959

• Lid sinds 20 september 2010
  • Berichten 179
  • Reputatie 0
  • 29 februari 2012
  • 21:44

Jij schrijf maximaal 3 uur internet op me mobiel. Maar wat doer je dan , ga je veel you tube filmpjes kijken en andere streaming activiteiten, ja dan gaan de mb's erg hard. Ga je alleen maar de krant lezen en simpel e-mail, dan verbruik je veel minder mb's.

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 29 februari 2012
  • 21:48

Je moet je daar eigenlijk geen zorgen over maken.. t mobile heeft nog de term onbepert.. dus ga je er overheen wordt je snelheid die maand verlaagt.. hi heeft waarschuwings smsjes van bij 50 en 100 procent van je verbruik,krijg je een waarschuwins smsje van hey je zit nu op 50 of 100 … en je kan het zelf ook heel simpel en makkelijk bijhouden dmv een app..

Gemiddeld verbruikt nederland rond de 300 mb, ligt er beetje aan wat je er mee doet.. ik zelf verbruik 266 mn per maand.. dit komt omdat ik thuis op de wifi zit, op werk wifi en school wifi.. tegenwoordig heb je overal draadloos netwerk…dat stel je 1x in en hij maakt automatisch de volgende x verbinding en dit gaat dus niet van je bundel af als je op wifi zit… dus je hoeft je helemaal niet druk te maken om iets eant enige moment wanneer je eigenlijk je databundel verbruikt is als je aan het auto rijden bent als je toevallig in de stad loopt of bij je vriendin die geen wifi heeft bijv…

Wat doe ik op het internet..

-nieuws lezen als ik in de trein zit
- continu whatsappen zelfs snachts
-mailen fotos alles eigenlijk
-twitter en facebook
-af en toe youtube
-zelfs spotify wat onder streamen valt

Wat alleen belangrijk is, zijn je minuten.. bellen binnen je bundel is goedkoper dan buiten je bundel.. dus neem daarbij een goede keuze.. als je vam prepay af komt is 10 euro beltegoed 30 minuutjes bellen

Dit is wat ik tot nu heb verbruikt deze maand…

En zoals je ziet staan de apps als nu.nl en tweakers.nl en whatsapp niet eens bovenaan :p

Succes..

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 29 februari 2012
  • 21:58

sydney;274343
heeft er iemand ervaring met “simpel”? die zijn niet al te duur vind ik…

Je hebt een aantal grote providers als kpn,t-mobile,vodafone,hi,telfort.. die gebruiken allemaal een A lijn.. en bedrijven als simpel,tele2,hollands nieuwe gebruiken een B lijn.. dus die hebben in het algemeen ook minder goed bereik.. dat zijn internet bedrijven die je telefonisch moet benaderen.. dus die hebben geen personeelskosten pand kosten , geen face 2 face service, etc etc daarom ook goedkoper…

Maar het is per persoon anders.. sommige hebbem er goeie ervating mee sommige niet.. en dat is iets waar je zelf achter moet komenvraag beetje rond.. de plekken waar je het meest bent even vragen wat anderen hebben en goed of slecht bereik want daar gaat het uit eindelijk om

sydney

sydney

• Lid sinds 31 mei 2011
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2012
  • 18:04

bedankt voor jullie uitleg, ik heb de knoop doorgehakt, denk ik…
het zal dus zeker een grote provider worden vanwege de a-lijn. ik denk dat ik voor t-mobile ga, zometeen eens de stad in gaan voor nog wat info van de providers, kan ik ook even vragen of ze niet stiekem de sony xperia s achter in het magazijn hebben liggen:p

maar aan de meesten mensen aan wie ik persoonlijk vraag welke provider ze hebben, zegt 85% t mobile en allemaal zijn ze tevreden dus waarschijnlijk wordt het dan t mobile, maar ben nog niet zeker :p

youtube enz..zal ik alleen thuis gebruiken, wifi

bedankt allemaal

reinierkramer

reinierkramer

• Lid sinds 05 maart 2011
  • Berichten 1220
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2012
  • 18:58

Vind persoonlijk tmobile wat minder. Komt waarschijnlijk doordat ik in de polder woon maar in de stad hoeft het niet uit te maken.

nimc

nimc

• Lid sinds 04 oktober 2011
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2012
  • 19:26

mag ik erbij zeggen dat je bij hi inderdaad een smsje krijgt zoals ibsonic al zei.
alleen daar klopt niets van.
van de week kreeg ik z'n sms van hi dat ik 50% verbruikt had.
via 3g watchdog had ik 21.8% verbruikt en via de mb meter van hi zelf had ik ook maar 22% verbruikt.

sydney

sydney

• Lid sinds 31 mei 2011
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2012
  • 21:34

het is t-mobile geworden

ik moet zeggen dat ik in de winkel een zeer goede service kreeg!
Het was best wel druk, moest 5minuutjes wachten, ik kan me voorstellen dat je er gek kan worden, de hele dag dezelfde vragen, constant wachtende mensen die je aankijken enz… maar ze waren supervriendelijk, alle verkopers , de verkoper wat mij hielp nam tijd voor me, gaf me een goede duidelijke uitleg, probeerde me geen dingen te verkopen die ik niet wou,…

Ik heb de gsm die ik wil nog niet maar heb wel mijn abonnement met nieuw nummer afgesloten, deze wordt pas geactiveerd zodra ik mijn gsm heb, dan moet ik naar de winkel gaan en activeren ze die voor me. zolang dit nummer niet geactiveerd is hoef ik ook niet te betalen.

vanaf maandag gaan de abonnementen veranderd worden! dan wordt het onbeperkt internet 5 euro duurder!!! daarom heb ik nu het contract afgesloten, ik heb dus de prijzen van nu maar het is nog niet geactiveerd.

ik heb een contract van 110min/sms en onbeperkt internet voor 19.95 euro per maand. stel ik kom niet toe met mijn belminuten kan ik het nog verhogen.

het onbeperkt internet moet je eigenlijk wel tussen de haakjes bekijken, tot 800mb gaat het internet snel, daarna gaat ie langzamer maar dat maakt niet uit, de kosten gaan dan niet omhoog en dat is wat belangrijk is

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2769
  • Reputatie 20
  • 1 maart 2012
  • 23:47

nimc;274574
mag ik erbij zeggen dat je bij hi inderdaad een smsje krijgt zoals ibsonic al zei.
alleen daar klopt niets van.
van de week kreeg ik z'n sms van hi dat ik 50% verbruikt had.
via 3g watchdog had ik 21.8% verbruikt en via de mb meter van hi zelf had ik ook maar 22% verbruikt.

Kan misschien zijn omdat je een hi web 30 hebt bijv.. daar zit dacht ik 200 mb internet.. en je krijgt nu gratis 250 mb erbij wat in totaal 450 mb is.. alleen die smsjes krijg je over die 200 mb..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren