Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

misterright321

misterright321

• Lid sinds 25 augustus 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 3 november 2011
  • 16:02

ik ben tevreden met me tab 10.1 en heb er gewoon hdmi op(verloopje tussen) mis alleen de sd kaart ook.
er zal altijd wel iets beter, sneller en mooier komen. maar tot nu toe voldoet die aan me eisen.

Bewerkt (3 november 2011 16:02)
JasperFC

JasperFC

• Lid sinds 09 november 2010
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 5 november 2011
  • 19:19

Ja het is de bedoeling dat die vriend van me het toestel gewoon ‘uitpakt’ en als 'm als het ware in zijn handbaggage meeneemt. Zo lijkt het dus niet in de VS gekocht, maar alsof hij het al in bezit had. Misschien dat dat helpt?

Bewerkt (5 november 2011 19:19)
JeroenVH

JeroenVH

• Lid sinds 27 oktober 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 5 november 2011
  • 23:58

Ik heb mijn galaxy tab meegenomen naar amerika en dan terug naar huis, maar bij geen van de drie vluchten problemen gehad… vraag je wel af of de aankoop in amerika het waard is: de stekker zal anders zijn, wat je al een dikke twintig euro zal kosten, etc. + als er ooit een probleem mee is, moet je hem daarheen opsturen, wat je al snel nog een smak geld en een hele hoop tijd zal kosten…<br>

Bewerkt (5 november 2011 23:58)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 6 november 2011
  • 18:20

Aan illegaal importeren zitten een boel nadelen. Garantie is wel de belangrijkste.

Ik reis regelmatig naar de USA en terug en er wordt een enkele keer wel eens gecontroleerd (niet veel, dat niet). Een US exemplaar is en blijft gewoon herkenbaar als zodanig, het weggooien van verpakkingen en bonnetjes helpt daar niet bij. De steker is al een dead giveaway (weet trouwens niet of er een internationale voeding bij zit, anders moet je die er nog bijkopen!) maar de douane kan ook het serienummer checken.

Bewerkt (6 november 2011 18:20)
JeroenVH

JeroenVH

• Lid sinds 27 oktober 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 6 november 2011
  • 19:09

Het is een adapter naar usb, dus eigenlijk kan je wel een andere gebruiken ook… Wil je hem meepakken, steek dan de stekker in je valies en zorg dat de tablet al opgestart is, zodat ze bij een eventuele controle geen setup wizard zien… Serienummer zullen ze denk ik niet checken als iemand met een werkende, op nederlands ingestelde tablet passeert…

Bewerkt (6 november 2011 19:09)
JasperFC

JasperFC

• Lid sinds 09 november 2010
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 8 november 2011
  • 23:48

Ik zit een beetje in dubio… Ben vanmiddag bij MyCom geweest en dan eindelijk voor het eerst de Xoom gezien. Qua uiterlijk vind ik deze toch wel het mooist, maar ook de Sony zag er heel fraai uit moet ik zeggen! Met een schuin oog heb ik toch ook even naar de iPad gekeken en ook daarvan bevallen me weer een aantal dingen… alleen de iPad heeft als ik het goed heb nog steeds geen flash. Dat vind ik meteen al zo'n gigantisch nadeel.

Wat de verkoper mij ook vertelde dat het qua inhoud van die tablets het weinig uitmaakt welke je neemt, omdat hier weinig verschil in zit qua specs. Volgens mij klopt dat wel een beetje, of is dat een beetje te kort door de bocht?

Waar ik het meest over twijfel is of dit wel het juiste moment is om een tablet te komen. Juist nu worden er nieuwe tablets aangekondigd, zo ben ik bijvoorbeeld heel nieuwsgierig naar de Transformer Prime. Zijn voorganger vind ik overigens niet zo interessant (hele dikke zwarte randen om het scherm). Daarnaast komt straks dus ook de Xoom, dus wat is wijsheid?

Ik wilde eigenlijk nu een tablet aanschaffen omdat dus een vriend van mij straks in NYC verblijft. Ik heb uitgerekend via Taxadmin.org dat er nog 4% tax overheen komt, dat is nog te overzien. In principe komen er verder geen kosten bij, omdat hij het toestel uit de doos haalt en 'm dus als het ware als een gebruikt toestel in zijn handbagage meeneemt.

Moet ik nu toch even geduld hebben en doorsparen zodat ik straks in Nederland gewoon het nieuwste van het nieuwste kan kopen, of blijf je het euvel altijd houden dat er opvolgers komen? Voor mijn gevoel gaat het momenteel namelijk erg snel met opvolgers!

Bewerkt (8 november 2011 23:48)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 9 november 2011
  • 13:02

Je kan ook sterven met de folders in de hand, zeg ik altijd maar, er zullen altijd nieuwe pads aangekondigd worden.

De iPad heeft geen flash en zal die ook nooit krijgen. Wel zijn er veel meer goede apps voor dan voor Android tablets maar zit je ook vast aan de Apple-doctrine als je daar voor kiest.

De “inhoud” van de tablets verschilt wel behoorlijk, dat verhaal van die verkoper is wat dat betreft lariekoek. Er zijn een aantal tablets die gebruik maken van de NVIDIA chipset, andere gebruiken TI's OMAP of Qualcomm processoren. Daarnaast zit er een aardig verschil in wat de verschillende tablets aan GPS, 3G en USB ondersteunen en is het scherm van de ene stukken beter dan de andere.

Die zwarte rand om het scherm zit er niet voor niets, dat is de plek waar je het tablet vasthoudt. Geen rand betekent dat je vaak met een hand gedeeltelijk over het zichtbare deel van het scherm zit.

Nog eenmaal over invoeren: de totale tax voor goederen, gekocht in NYC is 8.875% (4% staatsbelasting, daarnaast nog eens local tax en metropolitan tax). Het risico is dat er gecontroleerd wordt aan de NL grens en als je gesnapt wordt mag je nog eens invoerrechten en BTW afrekenen plus nog eens een boete (ik meen 50% van de te betalen taxen, maar dat weet ik niet zeker). Het lijkt leuk, maar reken die invoerrechten gewoon af. Kijk daarnaast goed naar de omwisselkoers van dollar naar euro die door de CC maatschappij wordt gerekend plus eventuele transactiekosten.

Daarenboven blijven garanties een probleem; er is geen internationale garantie op dit soort producten van toepassing.

Bewerkt (9 november 2011 13:02)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 9 november 2011
  • 13:28

alleen voor de garantie al zou ik een tablet in Nederlands halen

Bewerkt (9 november 2011 13:28)
nimpie

nimpie

• Lid sinds 22 juni 2011
  • Berichten 205
  • Reputatie 0
  • 10 november 2011
  • 11:08

redbulletnl;236477
alleen voor de garantie al zou ik een tablet in Nederlands halen
En in de Nederlandse taal !

Bewerkt (10 november 2011 11:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren