Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

JasperFC

JasperFC

• Lid sinds 09 november 2010
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2011
  • 18:32

Beste allemaal,

Ik ben me een beetje aan het orienteren op de tabletmarkt en sinds de beurs in Barcelona begin dit jaar ben ik eigenlijk al gecharmeerd vande Motorola Xoom. Nu is deze in mei geloof ik uitgebracht, maar inmiddels hebben we van Samsung de Galaxy Tab 10.0. Wil dit ook direct zeggen dat dit nu de beste tablet is?

Als ik kijk op kieskeurig (en vergelijk) staan er nog een boel dingen die ik niet goed snap (te weinig technische kennis), maar zijn zaken als Full HD (Galaxy) en HD Ready (Xoom) belangrijk? De Xoom heeft bijvoorbeeld weer een HDMI-poort die de Galaxy Tab geloof ik niet heeft.

Is het te verwachten dat de Xoom ook nog op ICS gaat draaien?

Ik laat me graag door jullie inlichten.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Bewerkt (27 oktober 2011 18:32)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 27 oktober 2011
  • 19:22

Om maar met het laatste te beginnen: ja, de Xoom krijgt ICS.
Persoonlijk vind ik het verschil tussen FullHD en HD Ready niet interessant, zeker niet als je het verschil op een klein scherm zou moeten zien. FullHD op de galaxy is vooral een marketing-issue. Opnemen kan het ding in full HD, maar zie je jezelf al filmen met een tablet?

De dingen die er wel toe doen zijn grotendeels gelijk. De motorola heeft een HDMI uitgang (toch wel fijn, ik sluit mijn tablet veel vaker aan op de TV dan ik van tevoren gedacht had) en er kan een microSD kaart in. Voor de tosh heb je daar toch weer extra spullen voor nodig.

Persoonlijk zou ik kiezen voor de xoom, maar leg ze zelf eens naast elkaar en speel er eens mee.

Bewerkt (27 oktober 2011 19:22)
JeroenVH

JeroenVH

• Lid sinds 27 oktober 2011
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2011
  • 20:54

Ik ben de trotse bezitter van een 10.1v en behalve het gebrek aan updates dat ik ondervind (door de vodafone versie te hebben, de gewone 10.1 krijgt ze vrij vlot), ben ik er héél tevreden van. Ik houd momenteel XDA wat in de gaten en ga van zodra ICS ernaar geport wordt zeker rooten en een custom ROM gebruiken.

Ikzelf heb nooit de behoefte gehad om mijn tablet aan een tv te hangen en een SD kaartje heb ik tot nu toe alles behalve nodig gehad, maar dat kan variëren van persoon tot persoon natuurlijk…

Bewerkt (27 oktober 2011 20:54)
Erik89

Erik89

• Lid sinds 23 juni 2010
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2011
  • 22:48

Ik heb een galaxy tab 10.1
Zelf mis ik ook geen extra sd-slot. Mijn tab hangt wekelijks aan de computer voor nieuwe films, apps, enz..
Mijn tab heeft nu 2,5 blad aan applicaties geinstalleerd staan en merk nog geen langzaamheid.
Films zijn echt een genot om naar te kijken!

Bewerkt (27 oktober 2011 22:48)
nimpie

nimpie

• Lid sinds 22 juni 2011
  • Berichten 205
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2011
  • 22:59

Mijn mening is dat ‘HD Ready’ & ‘Full HD’ wel interessant is op de tablet.
Het gaat niet hoe groot de scherm is maar hoe scherp alles is.
Hier onder heb ik een voorbeeld:

Als je ziet is ‘Full HD’ nog mooier dan HD Ready.
Ik zal altijd voor ‘Full HD’ gaan.

Bewerkt (27 oktober 2011 22:59)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 28 oktober 2011
  • 08:44

nimpie;232240
Mijn mening is dat ‘HD Ready’ & ‘Full HD’ wel interessant is op de tablet.
Het gaat niet hoe groot de scherm is maar hoe scherp alles is.
Hier onder heb ik een voorbeeld:

Als je ziet is ‘Full HD’ nog mooier dan HD Ready.
Ik zal altijd voor ‘Full HD’ gaan.

de Xoom heeft hdmi output zegt ie, dat lijkt mij belangrijker als een beetje schermpere beelden als je inzoomed

Bewerkt (28 oktober 2011 08:44)
JasperFC

JasperFC

• Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 2 november 2011
  • 15:36

Okee bedankt voor de adviezen, dat zal ik meenemen in mijn beslissing! Een vriend van me gaat volgende maand naar de VS en als ik het goed heb, is het veel goedkoper er daar één te kopen? Is het toestel dan ook gewoon in Europa/Nederland bruikbaar?

Ik wil graag beide toestellen nog wel even in mijn hand hebben voordat ik daadwerkelijk uit de VS een Xoom of een Tab laat komen, maar ik weet niet goed waar ze de Xoom verkopen. Weet iemand dat?

Ook de Sony tablet S ziet er fraai uit vind ik, is dat de beste tablet van het moment?

Bewerkt (2 november 2011 15:36)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 2 november 2011
  • 15:40

de Xoom 2 zou evenveel kosten als de normale xoom.
rond kerst zou de xoom 2 beschikbaar zijn
Motorola Xoom 2 duikt op in advertentie (update) | Androidworld

Bewerkt (2 november 2011 15:40)
JasperFC

JasperFC

• Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 2 november 2011
  • 15:41

Klopt ik las het net op AW, maar die is weer kleiner van formaat..

Bewerkt (2 november 2011 15:41)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 2 november 2011
  • 20:38

In de VS kopen is wel een stuk goedkoper, maar… de prijs die je er geadverteerd ziet is exclusief lokale belastingen, exclusief invoerkosten en zeker exclusief BTW (die je dus bij invoer in Nederland nog eens moet betalen). Daarnaast zal je voor garantie terug moeten naar de VS. Ik zou 't je niet aanraden.

FullHD bij het afspelen op een scherm zou betekenen dat het scherm 1920x1080 pixels moet kunnen afbeelden. De galaxy tab heeft een resolutie van 1280 x 800 pixels, hij is per definitie niet in staat een volledig HD beeld op het scherm te tonen. De term “fullhd” heeft dan ook geen betekenis voor het tablet tenzij het om opnemen gaat. Maar ja, wie gaat er serieus filmen met een tablet?

HD-Ready is 1280x720, en dat kan de galaxy tab wel afbeelden. Maar ja, dat kan de Xoom ook afbeelden (zelfde resolutie). De galaxy is misschien in staat films real-time te verkleinen naar 1280x720 waar de xoom daar wat meer moeite mee heeft, maar wat schiet je daar uiteindelijk mee op? Je zal de film toch eerst willen scalen naar maximaal 1280x800 en dan pas op je tablet zetten, dat scheelt een hoop ruimte en het downscalen op een PC levert je vermoedelijk sowieso veel scherpere beelden op dan een realtime verkleining.

Ergo, leg ze zelf eens naast elkaar. Bekijk ze, bedien ze. Dan pas kan je een goed oordeel vellen.

Bewerkt (2 november 2011 20:38)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren