Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

mgm1313

mgm1313

• Lid sinds 21 september 2010
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2011
  • 21:11

Dit jaar gezellig op vakantie naar Amerika (NY en Florida) en ik zou daar toch wel graag een nieuwe telefoon kopen voor rond de 300 a 350 dollar. Iemand misschien nog ideeën? Ik wil er namelijk wel op vooruit gaan t.o.v. mijn huidige (ontzettend traaaage) Legend. En zijn er nog dingen waarop ik moet letten als ik een telefoon koop in Amerika (stekkers, 3g etc. ?)

Alvast bedankt!
Maurits

Bewerkt (18 juli 2011 21:11)
bassie1995

bassie1995

• Lid sinds 04 januari 2011
  • Berichten 2028
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2011
  • 22:15

mgm1313;194285
Dit jaar gezellig op vakantie naar Amerika (NY en Florida) en ik zou daar toch wel graag een nieuwe telefoon kopen voor rond de 300 a 350 dollar. Iemand misschien nog ideeën? Ik wil er namelijk wel op vooruit gaan t.o.v. mijn huidige (ontzettend traaaage) Legend. En zijn er nog dingen waarop ik moet letten als ik een telefoon koop in Amerika (stekkers, 3g etc. ?)

Alvast bedankt!
Maurits

Waar je in ieder geval op moet letten, is dat hij “unlocked” is (niet aan 1 carrier vast), en dat hij ook de Europese “bands” ondersteunt.
Dan kan je dus met alle providers op (hopelijk) alle frequenties bellen. En je hebt geen bloatware van je carrier.

Daarnaast natuurlijk ook zorgen dat ie wel Nederlands kan enzo.

Stekkers enzo zijn evt. nog wel verloopstukjes voor te vinden, dus daar kan je nog wel iets op verzinnen als het moet.

Voor de rest heb ik niet echt een idee van de prijzen van (abonnementsloze) toestellen, maar dat kan je ook daar wel uitvinden denk ik.

Ik hoop in ieder geval dat je zo genoeg informatie hebt.

Bewerkt (18 juli 2011 22:15)
ladyminnie

ladyminnie

• Lid sinds 22 december 2010
  • Berichten 240
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2011
  • 22:34

zie ander antwoord en bedenk dat je ook invoerkosten moet betalen als je terugkomt he.

Bewerkt (18 juli 2011 22:34)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 19 juli 2011
  • 09:43

De standaard lijst:
- In de USA zijn er CDMA en GSM netwerken. Telefoons die geschikt zijn voor het CDMA netwerk werken niet in Europa
- Let er op dat de Europese GSM banden (900 MHz & 1800 MHz) ondersteund worden (tegenwoordig zelden meer een probleem maar controleer het!)
- Sommige telefoons in de USA hebben geen sim-slot, die zijn onbruikbaar buiten de USA
- Let op dat je geen network-locked telefoon koopt
- Laders zijn in de USA geschikt voor 110V/60Hz. Let er op dat de lader ook bestand is tegen onze 230V/50Hz netspanning
- Europese stekers zitten er vrijwel nooit bij, in Nederland heb je dan dus een verloopplug nodig
- Veel telefoons worden tegenwoordig opgeladen via USB. In dat geval kan je hier eenvoudig een andere lader kopen.
- Betaal niet extra voor 4G. Dat hebben we in Nederland (nog) niet dus daar heb je dan niets aan.
- Artikelen staan in de USA altijd zonder belastingen (VAT + local surtax) in de schappen. Dat kan varieren van niets tot ruim 18%.
- Bij invoer in NL moet je nog BTW en invoerrechten afdragen. Officieel kan je dan local tax terugvorderen maar in de praktijk is dat een enorm circus en nauwelijks interessant.
- Rebates worden in de US vaak met coupons of met terugstort-acties achteraf gerealiseerd. Als Europeaan kom je daar niet voor in aanmerking
- Veel fabrikanten geven in Europa geen garantie op US toestellen. Die moet je dan dus terugsturen naar de USA als de boel stuk is.
- Eventuele resale waarde in Europa is nihil (“wat de gek er voor geeft”).

Bewerkt (19 juli 2011 09:43)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren