Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Veranum

Veranum

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2010
  • 12:04

Ik lees dit dus serieus net pas, had r toevallig in het topic “ 50.000 posts” een opmerking over geplaatst. Het zou echt ideaal zijn als dit zou gerealiseerd kan worden.

Bewerkt (27 oktober 2010 12:04)
Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 1 november 2010
  • 14:09

Hier is er al eentje, hij moet alleen nog gevuld worden: Hoofdpagina - Android Wiki

Leuk idee met veel potentie, maar het risico met dit soort initiatieven is dat er altijd een heel erg enthousiaste opstartfase is, maar het enthousiasme daarna sterk afzakt. Je genereert eigenlijk alleen traffic naar een wiki op het moment dat er ook veel nuttige content is waar mensen naar op zoek zijn, waardoor je een soort van sneeuwbal effect krijgt. Ik heb ook genoeg wiki's een vroegtijdige dood zien sterven door gebrek aan participatie van gebruikers.

Ik denk dat -mochten jullie het willen doorzetten- het aan te raden is om dit samen met andere sites, bv Androidplanet te doen (net als de Android Meet-up). Hierdoor spreken jullie een grotere community aan en heb je dus meer kans dat de wiki goed van de grond komt. Verder zal je van tevoren ook moeten nadenken over een raamwerk voor de wiki, wat wil je er allemaal op kwijt en in wat voor categoriën? Ongetwijfeld informatie over toestellen en applicaties, maar wat nog meer? Ook how-to's? Informatie over de verschillende androidversies? Fabrikantsinformatie?

Als je alles dit in gedachten (en uiteindelijk op papier) hebt moet je - denk ik - al een outline van de wiki bouwen voordat je hem publiek maakt. Een hoofdstructuur in elkaar zetten en wat ‘stubs’ maken van pagina's die er sowieso moeten zijn. Van tevoren infoboxen in elkaar knutselen die je in de verschillende categoriën kan gebruiken, waardoor de eerste bezoekers deze meteen kunnen gebruiken. Dan een ploegje enthousiastelinge vrijwilligers aan het werk zetten om de eerste content neer te zetten, en pas hierna de wiki opengooien voor ‘het grote publiek’. Dan goed promoten, op zowel de frontpage, in nieuwspostings en uiteraard op het forum, en dan hopen dat het wat wordt.

(misschien bevat bovenstaande posts wel allemaal open deuren, maar vind het wel leuk om een beetje mee te denken)

Bewerkt (1 november 2010 14:09)
Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 1 november 2010
  • 20:51

Zo te zien is men al bezig om de wiki op te zetten xD Boven het Huisje (home knop, broodkruimels) is Wiki al te zien. Vervolgens kom je op een vaag gedeelte, maar top dat jullie er mee bezig zijn!

Bewerkt (1 november 2010 20:51)
Veranum

Veranum

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 29 november 2010
  • 22:26

Het mag gezegd worden: GENIAAL hoe de AWWiki er nu uitziet! bedankt

Bewerkt (29 november 2010 22:26)
Xeno

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 18:08

top idee, ik heb ook al iets erbij gezet en er zal nog meer komen

Bewerkt (2 december 2010 18:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren