Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

West

West

• Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2010
  • 18:03

Ohai mensen,

Ik heb het volgende idee:

Accounts maken op de homepage.

Deze accounts kunnen o.a ook gesynct worden met Forumaccounts, maar dat is aan de sitestaff.
Nu, moet je je naam e.d allemaal invullen, hetgeen wel vervelend is (Of het komt door chrome, of forumgebruikers hoeven dit niet, ik namelijk niet :p) voor sommigen.
Postcount hoeft niet mee te tellen, kan wel. Het zou alles een stuk beter maken! Dan worden de gasten ook goed gescheiden van forumgebruikers (avatars), en krijgt alles meer een eenheidsgevoel.

Wat vinden jullie ervan? Lijkt het jullie goed? Vinden jullie het onwerkbaar? Vertel me!

Bewerkt (22 april 2013 12:35)
Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2010
  • 19:03

Ook als je geen forumgebruiker bent kan je je eigen avatar hebben op de hoofdpagina.
Gravatar - Wereldwijd Erkende Avatars

Ik gebruik ook Chrome en mijn gegevens blijven gewoon staan van
mijn vorige post. Dus ik zie niet echt een obstakel. En om de hele boel om te gaan gooien hiervoor.
Ik denk dat niemand daar zin in heeft.

Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2010
  • 21:33

Quinten;35996
Ook als je geen forumgebruiker bent kan je je eigen avatar hebben op de hoofdpagina.
Gravatar - Wereldwijd Erkende Avatars

Ik gebruik ook Chrome en mijn gegevens blijven gewoon staan van
mijn vorige post. Dus ik zie niet echt een obstakel. En om de hele boel om te gaan gooien hiervoor.
Ik denk dat niemand daar zin in heeft.

Omgooien? Hoef je helemaal niet te doen??

Een stukje informatie.
Het forum draait op vBulletin (zit grote community achter).
De site draait op Wordpress 3.0.1 (ook zeer grote community achter)

Het enigste wat het probleem is om het in samenwerking met het forum te kunnen laten brengen is een bridge te bouwen tussen vBulletin en Wordpress. Dit geeft aan dat je ervoor zorgt dat Wordpress en vBulletin gebruik kunnen maken van dezelfde user tabel in de database. Indien je genoeg kennis hebt van PHP en Mysql zou je dat zelf kunnen bouwen. Echter zou je het ook met plugins kunnen doen. Die moeten er dan wel zijn, maar dat lijkt me wel logisch met deze systemen.

Ik zelf vind het veel meer voordelen hebben. Je zorgt er bijvoorbeeld voor dat het forum dichterbij de frontpage komt te staan. Dit komt weer ten goede van het forum, omdat er enorm veel mensen enkel reageren op de artikelen en nooit op het forum kijken. Dit zou je hierdoor kunnen verbeteren.

Ik voorzie dus meer voordelen dan nadelen (want die zijn er in mijn ogen niet? Enkel de tijd die het kost). Maar het is jullie keuze wat jullie er mee doen. Ik heb trouwens wel respect voor hoe snel/hoog jullie in Google staan (qua SEO).

EDIT: Ben helemaal vergeten te zeggen dat je dan wel berichten kunt wijzigen, wat wel heel handig is!

West

West

• Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2010
  • 09:59

Yep. Helemaal met je eens, blij dat je exact opschrijft in feite waar ik dus aan dacht

Bewerkt (22 april 2013 12:36)
Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2010
  • 15:58

Ik zou het ook wel een toegevoegde waarde vinden, wel bij voorkeur dat wanneer je ingelogd bent op het forum, je ook meteen bent ingelogd op de FP.

Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2010
  • 14:14

Obiku;36738
Ik zou het ook wel een toegevoegde waarde vinden, wel bij voorkeur dat wanneer je ingelogd bent op het forum, je ook meteen bent ingelogd op de FP.

Als AW het goed doet dan gebeurt dat ook wel/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2010
  • 16:37

Leander;36052
Omgooien? Hoef je helemaal niet te doen??

Een stukje informatie.
Het forum draait op vBulletin (zit grote community achter).
De site draait op Wordpress 3.0.1 (ook zeer grote community achter)

Het enigste wat het probleem is om het in samenwerking met het forum te kunnen laten brengen is een bridge te bouwen tussen vBulletin en Wordpress. Dit geeft aan dat je ervoor zorgt dat Wordpress en vBulletin gebruik kunnen maken van dezelfde user tabel in de database. Indien je genoeg kennis hebt van PHP en Mysql zou je dat zelf kunnen bouwen. Echter zou je het ook met plugins kunnen doen. Die moeten er dan wel zijn, maar dat lijkt me wel logisch met deze systemen.

Ik zelf vind het veel meer voordelen hebben. Je zorgt er bijvoorbeeld voor dat het forum dichterbij de frontpage komt te staan. Dit komt weer ten goede van het forum, omdat er enorm veel mensen enkel reageren op de artikelen en nooit op het forum kijken. Dit zou je hierdoor kunnen verbeteren.

Ik voorzie dus meer voordelen dan nadelen (want die zijn er in mijn ogen niet? Enkel de tijd die het kost). Maar het is jullie keuze wat jullie er mee doen. Ik heb trouwens wel respect voor hoe snel/hoog jullie in Google staan (qua SEO).

EDIT: Ben helemaal vergeten te zeggen dat je dan wel berichten kunt wijzigen, wat wel heel handig is!

Ja en dat doen voor wat?
Als ik een keer wat gepost heb staan al mijn gegevens nog ingevuld de volgende keer dat ik op een artikel wil reageren. En wat dan nog als je je naam in moet vullen. We worden lui! In mijn ogen heeft het totaal geen meerwaarde. Ik denk dat als iemand hetzelfde account heeft als op het forum dat dat geen enkel verschil maakt qua extra activiteit op het forum.

Als je je moet registreren voor comments op de FP dan komen er daar juist minder.
Als iemand op het forum wil dan registreert hij zich hier. De gebruiker denkt echt niet “oh nu ik toch met hetzelfde account op het forum kan ga ik daar ook actief zijn.” Dat is onzin.

Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2010
  • 17:30

Quinten;37198
Ja en dat doen voor wat?
Als ik een keer wat gepost heb staan al mijn gegevens nog ingevuld de volgende keer dat ik op een artikel wil reageren. En wat dan nog als je je naam in moet vullen. We worden lui! In mijn ogen heeft het totaal geen meerwaarde. Ik denk dat als iemand hetzelfde account heeft als op het forum dat dat geen enkel verschil maakt qua extra activiteit op het forum.

Als je je moet registreren voor comments op de FP dan komen er daar juist minder.
Als iemand op het forum wil dan registreert hij zich hier. De gebruiker denkt echt niet “oh nu ik toch met hetzelfde account op het forum kan ga ik daar ook actief zijn.” Dat is onzin.

Combi werkt ook. Voor de mensen die willen inloggen, die kunnen inloggen. Anderen kunnen gewoon posten.
Het is vooral een verbetering voor AW op het gebied van Website Usability (Gebruiksvriendelijkheid van een website). Het is niet gebruiksvriendelijk als iemand elke dag zijn prive gegevens verwijderd en hierdoor telkens het formuliertje opnieuw moeten invullen. Dit is niet luiheid bij de gebruiker, maar meer bij de Webmaster (sorry, je heb het waarschijnlijk (99,9%) te druk om dit op te lossen :p) Een website deugt niet, wanneer een vaste bezoeker 10 a 20x per jaar het zelfde formuliertje moet invullen wegens het verwijderen van cookie's en prive gegevens (hangt er vanaf hoe vaak dat gebeurt per jaar/maand/dag). Het moet wel alternatieve oplossingen hebben, dat zulke dingen vergemakkelijkt.

Daarnaast bied het vele mogelijkheden, om de homepage toch wat interactiever te maken voor de gebruiker. En je kunt je naam vastleggen, waardoor andere mensen niet onder jou naam gaan posten (zal vast wel eens voorgekomen zijn?)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren