Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Lacuna

Lacuna

• Lid sinds 07 augustus 2010
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2010
  • 19:59

Hallo,

Ik ben blij Androidworld gevonden te hebben, een heel nuttige site/forum !!
Als nieuweling vind ik het soms wel moeilijk sommige groeperingen uit elkaar te houden.
Bijvoorbeeld; algemeen en offtopic, Blogs en nieuws.
Bij how to: staat bijv iets over een nexus one, waarom is dat dan niet in de nexus one groep opgenomen?

Groeten
Lacuna

Bewerkt (22 april 2013 12:32)
Ferron

Ferron

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 153
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2010
  • 20:09

Omdat bijna elk Android toestel de Sense UI gebruikt en niet zo heel veel verschillt.

jacobras

jacobras

• Lid sinds 21 juni 2010
  • Berichten 316
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2010
  • 23:40

Ferron;33018
Omdat bijna elk Android toestel de Sense UI gebruikt en niet zo heel veel verschillt.
Ehm, niet elk toestel heeft Sense, alleen de HTC toestellen. De smartphones van Samsung en Sony Ericsson worden ook veel verkocht/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />.

@Lacuna: ik begrijp wat je bedoelt, maar soms is het best wel lastig om een scheiding te maken. Als ik bijvoorbeeld iets wil delen met het forum wat superhandig is en op mijn Legend werkt, kan het ook best zo zijn dat het ook op de Desire werkt. Dan zou het zonde zijn als de Desire gebruikers mijn tip niet meekrijgen.

Het lijkt mij het beste om te kijken of een topic in een algemeen forum past, en alleen in een toestel-specifiek forum als het niet anders kan. Een topic over een custom rom voor de Nexus One moet natuurlijk in het Nexus One forum, omdat die alleen daar op werkt.

Bewerkt (22 april 2013 12:33)
Lacuna

Lacuna

• Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 08:30

Ok, Ik wil proberen te voorkomen dat ik zelf verkeerd ga posten, en heb daarom aangegeven dat ik het moeilijk vind.
Bedankt Jacobras
Lacuna.

Dennis

Dennis

• Lid sinds 17 januari 2009
  • Berichten 457
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 09:39

Best Lacuna, bedankt voor de input en zelf stoeien we ook een beetje met dit probleem, een jaar geleden was alles gewoon HTC en Overige Android toestellen toen ging het aw forum zo hard groeien dat het onoverzichtelijk werdt en dus deze structuur werdt bedacht.

ideeen of tips zijn van harte welkom, ik hou dit topic in de gaten.

Nogmaals dank je wel.

MRice

MRice

• Lid sinds 01 augustus 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 10:13

een indeling van een forum is zeker niet makkelijk. Ik zit zelf ook nog een beetje te kijken hoe het allemaal is ingedeeld. Redelijk duidelijke regels en een paar goede moderatoren zijn voor een groot/groeiend forum belangrijk.

Waar ik mee zit qua overzicht is dat het niet met 1 of een paar klikken duidelijk zie in welke topics ik iets gepost heb en of daar reacties op zijn gekomen. Met tig klikken zie ik het wel maar makkelijk is anders. Mss zie ik iets over het hoofd?

Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 13 augustus 2010
  • 10:44

MRice;33135
een indeling van een forum is zeker niet makkelijk. Ik zit zelf ook nog een beetje te kijken hoe het allemaal is ingedeeld. Redelijk duidelijke regels en een paar goede moderatoren zijn voor een groot/groeiend forum belangrijk.

Waar ik mee zit qua overzicht is dat het niet met 1 of een paar klikken duidelijk zie in welke topics ik iets gepost heb en of daar reacties op zijn gekomen. Met tig klikken zie ik het wel maar makkelijk is anders. Mss zie ik iets over het hoofd?

Met andere woorden, het zou beter zijn om sommige secties te laten verdwijnen op het forum. In plaats van inklappen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> Ik zoek eigenlijk niks in een Sony Ericsson Xperia X10 topic terwijl ik een Desire heb. Leuk en aardig maar dat hoef ik niet, dus is er niet gewoon een mogelijkheid om accounts gebonden hele secties onzichtbaar te maken? Ik vraag me af of het kan met Vbulletin, maarja zal wel overzichtelijker zijn.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 13 augustus 2010
  • 10:46

@MRice: links bovenaan vindt je een hele grote knop “nieuwe berichten”. Die laat alle nieuwe berichten sinds je laatste bezoek zien. Bij sommige staat een groen pijltje in het icoontje aan het begin van de regel. Dat zijn topics waar je ooit in gereageerd hebt. Ergo, dat zijn de topics waarin je gepost hebt en waar een nieuwe reactie op gekomen is… Let op: als je je browser afsluit een enige tijd (10 minuten ofzo?) het forum niet gebruikt hebt, dan wordt aangenomen dat je alle berichten gelezen hebt en wordt de lijst voor je leeg gemaakt.

Ruud

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 13 augustus 2010
  • 20:29

Wij hebben met de keuze van de forums zoveel mogelijk geprobeerd duidelijkheid te scheppen waar bepaalde topics thuishoren. Dit is helaas niet altijd even makkelijk omdat er in bepaalde posts overlap zit met bijvoorbeeld een specifiek toestel en het Android systeem. Probeer voor jezelf na te gaan waar jij een dergelijke post zou zoeken als je een vraag over dat onderwerp zou hebben. Post hem daar! Mocht het toch beter zijn hem ergens anders te zetten, zullen onze moderators zich hierover ontfermen……

Suggesties overigens altijd welkom, maar huidige forumindeling is zeker doordacht gemaakt….:-)

Uhmmmm…. Android?

Lacuna

Lacuna

• Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 14 augustus 2010
  • 20:51

Goeie info, merci Marvin

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren