Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

dennissmit

dennissmit

• Lid sinds 07 augustus 2009
  • Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2013
  • 12:48

Het zou misschien een leuk initiatief zijn om de nieuwe “Google Chromecast” naar nederland te halen via een inkoopactie.
Ik heb op een aantal websites gekeken voor eventuele opties, bijv:

http://www.usa2you.nl/
http://www.fromus2eu.nl/

1: Artikel kosten

Het is niet waar dat alles wat u in Amerika koopt goedkoper is dan in Europa. Sommige artikelen kosten nu eenmaal meer vanwege hogere transport kosten in of naar Amerika, hogere belastingen or gewoon omdat de fabrikant meer kan rekenen in Amerika. Let goed op de dollar koers en vergelijk met lokale aankopen van hetzelfde artikel.

2: Verzending

Natuurlijk worden meerdere dozen voor dezelfde klant gecombineerd in één pakket dat wordt doorgezonden naar 1 adres in Nederland of België, zodat u de verschillende producten bij meerdere websites kunt aankopen en laten bezorgen bij ons in Amerika. Gezamelijk bestellen met collega's of vrienden loont dus zeker. De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht. Door de vele business die Windmill Trading en USA2YOU dagelijks onderbrengen bij USPS (de Amerikaanse post) en FedEx, krijgen we volume korting van beiden, zodat onze verzendkosten altijd lager dan het standaard tarief zijn.

3: USA2YOU kosten

Shipping Service

€35 voor 1 tot 2 naar U verzonden dozen, iedere volgende doos €10 meer.
De kosten zijn afhankelijk van het aantal dozen dat doorgestuurd moet worden. Indien nodig worden dozen van een leverancier vervangen of onherkenbaar gemaakt, in andere woorden dozen waar dus NIET op staat bij welke (dure) winkel ze vandaan komen. Onze ervaring wijst er op dat dit de kans van douane controle verkleint.
Elke doos heeft een maximum van 10 artikelen. Elke 10 artikelen extra wordt het gerekend als een extra doos. De kosten van de Shipping Service worden bij de verzend kosten geteld. Als U een bestelling “bij elkaar spaart” en het duurt langer dan 1 maand dan is dat geen probleem. Wij rekenen dan “plankhuur” na de eerste maand van €20 per plank per maand.

Shopping Service

De Shopping Service kost 5% van het totaal bedrag incl. shipping dat bij de Amerikaanse website besteed wordt door USA2YOU. (dus geen precentage over de frankering)
Deze kosten worden opgeteld bij de kosten van de Shipping Service.

Voor alle diensten wordt u eerst een offerte aangeboden. U kunt die dan voldoen door geld over te maken naar onze Nederlandse zakelijke rekening bij de ING (geen internationale overboekings kosten!).

4: Douane kosten

Voor elk pakket dat verstuurd wordt naar Nederland of België vanuit het buitenland zijn officieel douane kosten verschuldigd. Douanekosten bestaan uit het reguliere BTW percentage en een variabel invoerrechten percentage.
Niet alle pakketten die met de post (USPS) worden verstuurd, worden echter “aangeslagen”. De Telegraaf heeft een aantal onderzoeken gedaan naar het percentage van pakketten dat aangeslagen wordt (Telegraaf artikelen). Zij komen uit op een kans van 1 op 10. Uit onze ervaring blijkt echter dat het tegenwoordig dichter bij de 1 op 3 of 4 ligt.

Als een pakket met FedEx, UPS of DHL verstuurd wordt, dan zijn douanekosten een zekerheid omdat die shippers de kosten vooruit betalen voor de klant zodat zij de aflevering zo snel mogelijk kunnen doen. Zij sturen de klant dan achteraf een rekening voor deze “service”.

Douanekosten worden berekend over de waarde die wij opgeven in dollars op de Amerikaanse export formulieren. Er zijn geen douanerechten verschuldigd wanneer de totale waarde van het pakket onder de €150 ligt. Voor meer informatie verwijzen wij U naar de officiële site van de Nederlandse douane.

Omdat wij zelf een “Retail License” hebben in Amerika en zelf ook online verkopen, hebben wij diverse mogelijkheden om de douanekosten zo laag mogelijk te houden, maar niet om die met 100% zekerheid te elimineren.

Op deze pagina staat de bovenstaande informatie + een aantal rekenvoorbeelden:

http://www.usa2you.nl/Kosten.htm#Voorbeelden

Bewerkt (25 juli 2013 12:52)
Ruud

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 25 juli 2013
  • 14:03

Heb zelf wat contacten bij één van de genoemde services, indien gewenst kan ik jullie in contact brengen!

Uhmmmm…. Android?

Kitser

Kitser

• Lid sinds 10 september 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2013
  • 14:20

Ik heb ook wel interesse in 1 of 2 van die dingen.

dennissmit

dennissmit

• Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2013
  • 15:03

Ruud
Heb zelf wat contacten bij één van de genoemde services, indien gewenst kan ik jullie in contact brengen!

Ja dat zou leuk zijn, misschien even meten of er animo voor is via Androidworld.nl
Kijk als je in bulk besteld, dan kun je bestellen tot een gewicht van 8 kg per doos. en betaal je ook maar een keer verzendkosten.

Dus als AW hier iets kan betekenen of navraag kan doen bij een van de genoemde services, dan hoor ik graag wat het gaat kosten per besteld apparaat en hoeveel er minimaal in een doos moeten voor verzending naar NL.

Gr Dennis

Kitser

Kitser

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2013
  • 18:01

Ik heb vandaag een prijsopgave gekregen voor 10 chromecast van fromus2eu:

de totaalprijs voor 10 stuks zal er als volgt uitzien:

Kosten voor producten incl 6% salestax

$371.00

Shipping kosten binnen de USA

$9.99

Geschatte verzendkosten naar Nederland en verpakking

$49.50

Currency toeslag (5% over bovenstaande) *

$21.52

Subtotaal

$452.01

Omgerekend euro's

€ 369.90

Handling fee

€ 35.00

Totaal

€ 404.90

De “kosten voor product” zijn inclusief 6% sales tax.

Niet inbegrepen is de BTW die in rekening kan worden gebracht bij invoer.

Zijn er mensen die interesse hebben?

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 31 juli 2013
  • 19:17

Ik heb wel interesse

Fraxon

Fraxon

• Lid sinds 16 oktober 2010
  • Berichten 350
  • Reputatie 10
  • 1 augustus 2013
  • 03:38

Zeer grote interesse! Ik doe mee.

dennissmit

dennissmit

• Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2013
  • 03:48

Zoals verwacht, hebben we enorm veel vraag naar dit gadget, ik wil er zelf ook 1 hebben! Ze waren Woensdag echter zo snel uitverkocht, we hebben er slechts 1 kunnen bemachtigen voor een klant.
Volgens Google zal het een week of 3 duren eer ze weer meer voorraad hebben.

Zoals uitgelegd op onze site ( usa2you.nl) is onze Shipping Commissie €35 voor 1 of 2 dozen, ongeacht de waarde of gewicht. (elke volgende doos is 10 euro).
De Shopping Commissie is 5% van het te besteden bedrag. De meeste Amerikaanse online bedrijven nemen geen buitenlandse credit cards aan (veel fraude), en daarom bieden wij dus ook onze Shopping Service aan. Zelfs als je zelf een Amerikaanse credit card hebt, dan willen de meeste winkels niet sturen naar een adres dat niet het “billing address” is.

We hebben echter sinds kort ook een “Klein Pakket Shopping Service”, voor bestellingen die minder dan $100 kosten en minder dan 3 pounds wegen. Dit item valt daar dus prima onder. In plaats van een Shipping Fee van 35 euro, Shopping Fee van 5% en feitelijke frankering, rekenen we een vast bedrag van €44,95 voor alle 3. En dat scheelt een hoop voor kleine bestellingen zoals deze.

Ik heb verscheidene offertes voor je in de bijlage. 1 of 2 units vallen nog onder de KP service, 3 of meer wordt een gewone order. Ik heb offertes voor 1,2,3,5 en 10 stuks - voor jouw doorverkoop, natuurlijk. Eén klant wilde zelfs een offerte voor 50, hij gaat ze zelf verkopen in Nederland.

Bottomline, de verschillende aantallen komen uit als volgt:

Aantal Totaal Per Stuk
1 € 72.52 € 72.52
2 € 100.10 € 50.05
3 € 150.11 € 50.04
5 € 208.01 € 41.60
10 € 357.43 € 35.74

Wij ontvangen de bestelling in Amerika, herpakken in een nieuwe doos (indien nodig) en verzorgen de export-formulieren. Wij zorgen dan ook dat het zsm weer vertrekt, rechtstreeks naar de klant.
Het verzend gewicht betreft altijd een schatting en is aangegeven in de offerte. Iedere pound (454 gram) meer of minder scheelt ongeveer $3 in post frankering. Eventuele verschillen worden verrekend zodra verzend gewicht bekend is na ontvangst. Zelfs als een site het gewicht vermeld, kan het nog afwijken. Als het “klein pakket” toch meer dan 3 pounds weegt, dan hanteren we nog steeds de vast commissie van €44,95, maar tellen er de werkelijke meerkosten voor hete hogere gewicht bij (ongeveer $3 per pound)

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5959
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 1 augustus 2013
  • 06:35

@dennissmit, is dit een copy paste uit een email die je kreeg of ben je zelf betrokken bij die site?

Kitser

Kitser

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2013
  • 09:53

Het lijkt op een stuk uit een mail. Nu hebben we dus 2 prijzen.

De prijs bij Dennis is gunstiger. Ik denken dat we makkelijk aan 10 moeten kunnen komen.

Dennis wil jij de bestelling doen? Als iedereen die er een wil, geld naar jou overmaakt?

Ik wil er wel 1.

Bewerkt (1 augustus 2013 10:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren