Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Francky

Francky

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2011
  • 21:04

Mijn topic heeft niets te maken met android zelf doch met het forum.
Dit is eigenlijk een bericht gericht aan de moderatoren doch door een openbaar topic te starten vermoed ik dat er nog commentaren gaan geplaatst worden door medegebruikers.

Ik en ik denk velen met mij, erger mij mateloos aan titels van sommige topics.
-Help,…
-Hulp nodig
-Wie kan mij helpen
-vraagje
-androidprobleem
enfin je kent ze wel,….

Is het daarom niet mogelijk op te nemen in het forumreglement, zulke titels te vermijden en dit een tijdje “sticky” te plaatsen in de rubrieken.

Bewerkt (11 juli 2011 21:04)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2011
  • 21:24

Sinds kort kan een ieder zelf zijn eigen topic titels wijzigen. Dat kon voorheen niet en waren de moderators aangewezen dit te veranderen.
Elk forumlid is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen topic en dus ook de titel.
Veel mensen staan er niet bij stil hoe belangrijk een goede titel is, en dat gaat vaak ook onbewust…men doet het niet expres.
Daarom blijf ik voorstander ervan dat de leden elkaar hier zelf in corrigeren, zeker nu men zelf een foute titel makkelijk weer kan herstellen.
Uiteraard zullen de moderators bij een foute titel de topicstarter hier op wijzen…echter zal de ts zelf zijn titel moeten aanpassen.

Bewerkt (11 juli 2011 21:24)

Samsung Galaxy S8+

Francky

Francky

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2011
  • 21:33

Ja dat begrijp ik volkomen maar misschien is het niet verkeerd om gebruikers in te lichten hoe belangrijk de titel is.

Bewerkt (11 juli 2011 21:33)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 12 juli 2011
  • 11:30

Dat heeft echt geen zin, Francky. Gebruikers hebben geen zin om allerlei saaie tekst met regeltjes te lezen. Ik gok dat slechts 10% van de gebruikers de huisregels heeft gelezen. Waarom zou je ze lezen? Meestal allemaal van die standaard dingen dat je niet mag spammen, aardig moet zijn tegen elkaar en zo nog een heleboel regeltjes.
Als je zegt: Een goede titel maken
Dan denkt 93%: “dat is niet interessant” Of “Dat kan ik wel”, en die doelgroep heeft het juist nodig.

Voorwaarden en instructies lezen is gewoon saai en doet niemand. Hoeveel mensen lezen de Terms of Service voordat ze op akkoord drukken compleet door? Sommigen scannen er nog wel eens over heen, maar daar houd het dan ook bij op. Instructies en handleidingen ook, veel drukken gewoon op wat knoppen en dan zien ze wel of het werkt. Komen ze er niet uit dan kijken ze pas hoe het moet.

Zelfs als je 3 regels tekst zet bij het maken van een nieuw topic hoe je de titel moet formuleren, zullen er nog maar dat lezen. Zo zijn er nog een heleboel mensen die de zoek niet gebruiken en die niet eerst even gaan Googelen met een vraag.

Ik waardeer je idee wel, en erger me er zelf ook aan, maar het is iets wat niet te verhelpen is.

Bewerkt (12 juli 2011 11:30)
Flozzo

Flozzo

• Lid sinds 19 december 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2011
  • 13:40

Zelfs als het niet haalbaar is, vind ik toch dat dit best wel belangrijk is, want met slechte titels zal de zoekfunctie minder efficient uitpakken en dus komen er steeds topics over hetzelfde.

Bewerkt (12 juli 2011 13:40)
Francky

Francky

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2011
  • 16:36

Ik denk het toch ook niet al begrijp ik wel wat filarunnerr bedoeld. Er zijn veel mensen die hun eerste bericht hier alzo posten. Bij hen ga je dit inderdaad niet kunnen voorkomen. Meer erger ik me aan TS'ers die al tientallen beichten hebben en dan nog zo een topic starten. Mijn bedoeling was om het in elke rubriek een tijdje sticky te zetten, ik denk dan toch dat je de meeste mensen even bereikt en dan gebruiken de vaste klanten ten minste mooie titels.

Bewerkt (12 juli 2011 16:36)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 13 juli 2011
  • 12:08

Stickies, hmm…Ik gok dat dat ook niet gaat werken. Maar nu wil ik een keertje met wat meer bewijs komen

Het eerste board, Sitenieuws, heeft 3 stickies. De huisregels, dat off-topic berichten worden verwijderd en de IRC Chat. De huisregels zijn nog geen 1500 keer gelezen, op een totaal van ruim 23500 leden. Da's erg weinig, zeker als je bedenkt dat het een van de belangrijkste topics is. (Dat offtopic berichten meer gelezen is heeft ook te maken met het feit dat er 25 reacties zijn, en dat sommigen dat bericht dus 10 keer hebben gelezen)

Tips en Trucs, de sticky Belangrijk!!! Lees dit eerst! , is nog geen 4000 keer gelezen. Bovendien is er na een hele lange tijd weer een reactie geweest, en dus zullen er misschien maar 3000 mensen het hebben gelezen.

Zo kan ik nog wel even door gaan, maar mn punt is duidelijk denk ik. Ook stickies worden graag genegeerd.

Bewerkt (13 juli 2011 12:08)
Francky

Francky

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 108
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2011
  • 21:42

En weet je hoe da komt??? Omdat de titel van die Sticky's onduidelijk zijn!!!
En omdat je aan de titel al ziet dat er veeeeel tekst achter zit. Een sticky moet nie veel tekst hebben.
Als je een sticky begint met:
“”Gebruik duidelijke titels……" en je zet dit een tijdje sticky, gaat da wel helpen hoor,..

Bewerkt (15 juli 2011 21:42)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren