Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 5 oktober 2015
  • 20:51

Huawei Watch

De smartwatch zoals we hem tegenwoordig kennen kan worden gezien als een verlengstuk van je smartphone: het is niet meer nodig om je smartphone tevoorschijn te halen bij het ontvangen van een melding.

Erg handig natuurlijk, maar hoe zit het met het uiterlijk? De kunst is natuurlijk om een functioneel maar vooral ook mooi horloge te maken. Een horloge is natuurlijk erg afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en smaak en er zijn dan ook maar weinig mensen die een horloge kopen waarvan ze het uiterlijk zelf niet aantrekkelijk vinden.

Dus als je als horloge fabrikant zo veel mogelijk horloges wilt verkopen, dan dien je te weten wat de meesten mensen een mooie vorm vinden.Veel mensen prefereren een ronde wijzerplaat en dit zien we dan ook terug bij de smartwatches.

De Huawei Watch is een rond horloge zoals hieronder te zien is.

Software

Zoals met ontzettend veel technologie kan een smartwatch niet zonder software. Ook bij smartwatches heb je de keuze tussen verschillende besturingssystemen. Huawei heeft bij de Huawei Watch gekozen om Android Wear te gebruiken.

Android Wear is het besturingssysteem van Google voor smartwatches. Android Wear biedt ondersteuning voor zogenoemde watchfaces en dit betekent dat het uiterlijk van de wijzerplaat van de Huawei Watch naar eigen smaak aan te passen is. Verder is er natuurlijk ondersteuning voor meldingen op Android smartphones, maar de Huawei Watch heeft ook ondersteuning voor iets dat we nog niet eerder hebben gezien bij Android Wear: iOS. Dit betekent dat deze smartwatch ook te gebruiken is in combinatie met een iPhone. Daarnaast is er nog een functie die we nog niet altijd terug zien bij smartwatches: Wi-Fi. Met deze ondersteuning is het niet meer nodig om je smartwatch via Bluetooth met je smartphone te verbinden. Zolang beide apparaten met een Wi-Fi netwerk verbonden blijven zal je meldingen op de Huawei Watch blijven ontvangen.

Natuurlijk kan een moderne smartwatch meer dan alleen meldingen ontvangen, de Huawei Watch heeft onder andere een hartslagmeter en kan ook als fitnesstracker worden gebruikt.

Uiterlijk

Zoals eerder benoemd is een horloge erg smaakafhankelijk en dit weten smartwatchfabrikanten dan ook. De Huawei Watch is voorzien van een ronde roestvrijstalen behuizing en qua materiaalkeuze bij de bandjes heb je 2 keuzes: leer of metaal. De bandjes zijn tevens in verschillende kleuren leverbaar en ook kan er gekozen worden tussen 3 kleuren voor de behuizing: goud, zwart en zilver.

In combinatie met de vele verschillende watchfaces kan je dus elke Huawei Watch uniek maken. Zodoende zul je niet vaak een identieke smartwatch tegenkomen.

Waar we bij andere ronde smartwatches met Android Wear bijna altijd een afgevlakt balkje onderin het touchscreen zagen, is deze bij de Huawei Watch niet aanwezig. Dit was voor vele mensen toch een doorn in het oog en dit kan dan ook worden gezien als een welkome ontwikkeling.

Zie hieronder de Huawei Watch met een watchface zonder de zwarte balk onderin

De Huawei Watch heeft een behuizing met een diameter van 42mm en het touchscreen meet 1,4 inch. Verder is hij 11,3mm dik en dit komt mede door het weglaten van de zwarte balk; hier zitten vaak sensoren onder verstopt. Ook heeft de Huawei Watch een fysieke knop, deze is geplaatst ter hoogte van 2 uur. Mede door deze knop ziet deze smartwatch eruit als een normaal horloge wat hij natuurlijk niet is.

Functionaliteiten

Een horloge dient van origine natuurlijk om de tijd, en soms datum af te lezen. Dit is op de Huawei Watch dan ook heel goed mogelijk, mede door zijn 1,4 inch AMOLED-scherm met een resolutie van 400 bij 400 pixels. Door de hoge helderheid van het scherm is deze smartwatch in fel zonlicht ook nog goed af te lezen.

Zoals eerder te lezen viel is de Huawei Watch voorzien van Wi-Fi en hiermee wordt deze smartwatch toch wel een stuk minder afhankelijk van een smartphone.

Door een smartwatch te gebruiken hoef je minder vaak op je telefoon te kijken en dit komt de batterijduur van je smartphone ten goede.
Verder is er bij de Huawei Watch geen actieve Bluetooth verbinding meer nodig en dit scheelt ook weer batterijduur.

De Huawei Watch kan via een speciale standaard draadloos worden opgeladen, dit resulteert in makkelijk te laden smartwatch.

De batterijduur is ongeveer 1,5 dag dus dit is dus sowieso voldoende om een volledige dag door te komen. Verdere specificaties zijn hieronder te vinden.

Specificaties

Maten

42mm diagonaal
  • 11,3mm dik

Display
  • 1,4 inch volledig rond AMOLED display
  • 400 bij 400 pixels, 286ppi
  • 1000:1 hoog contrast ratio

Materialen
  • 316L roestvrijstalen behuizing
  • Saffier kristallen wijzerplaat
  • Leer of roestvrijstalen bandjes

Accu
  • 300mAh, voldoende voor 1,5 dag gebruik op 1 lading

Connectiviteit
  • Bluetooth 4.1
  • Wi-Fi
  • Geschikt voor Android 4.3 en iOS 8.2 of hoger

Sensoren

• 6-assige bewegingssensor(gyroscoop en accelerometer)
  • Hartslagsensor
  • Barometer
  • Vibratiemotor

Geheugen
  • 512mb werkgeheugen
  • 4gb opslaggeheugen

Prijzen

De Huawei Watch is leverbaar vanaf 399€

Bewerkt (16 november 2015 16:01) | update over 2e lader

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

janbruins

janbruins

• Lid sinds 09 november 2015
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 9 november 2015
  • 21:15

Ik heb het horloge via Cool Blue alweer bijna een maand in bezit fijn horloge. Maar ik had alleen 1 usb lader erin zitten.

Keung

Keung

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 november 2015
  • 22:30

Ik had eergisteren de Huawei smartwatch met stainless mesh band bij Coolblue gehaald, echt mooi en top smartwatch, er was ook maar 1 lader in de doos.

Bewerkt (9 november 2015 22:31)
Bobbert

Bobbert

• Lid sinds 11 november 2015
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 11 november 2015
  • 19:53

@Keung en @janbruins Ga ik even voor jullie checken!

Keung

Keung

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 11 november 2015
  • 23:27

Tof dat je dat wilt doen.
We horen van je

janbruins

janbruins

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 11 november 2015
  • 23:30

Bedankt voor de moeite alvast. Zou wel heel fijn zijn 2 opladers, maar afwachten maar, los ben ik ze nog niet tegen gekomen.

Bobbert

Bobbert

• Lid sinds 11 november 2015
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 16 november 2015
  • 15:10

Heb antwoord gekregen van Huawei: er wordt inderdaad maar één lader meegeleverd met de consumentenversie.

Keung

Keung

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 16 november 2015
  • 15:23

Beste Bobbert,

Bedankt voor de informatie.
Losse laders heb ik ze ook nog niet gevonden.
Gelukkig gaan de batterijen gemakkelijk een heel dag mee.

Groetjes

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 16 november 2015
  • 15:58

Dan pas ik het artikel even aan. Ik heb ook nog gezocht naar een losse lader maar helaas ook nog niet gevonden. Mocht ik wat vinden dan horen jullie het

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

janbruins

janbruins

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 1 december 2015
  • 11:46

Ik heb ook contact gehad met Huawei en zij geven aan dat begin volgend jaar ook de losse laders geleverd gaan worden.
Heeft trouwens iemand ook al de nieuwste huawei horloge update binnen? LCB43B is de nieuwste update.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren