Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5961
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 15 mei 2014
  • 17:41

dan denk ik dat deze proximity (nabijheid) sensor stuk is.

Wat die sensor doet is meten of er een object (in dit geval je hoofd) dichtbij het toestel is. Normaal gesproken meet ie wanneer het object (je hoofd) zich verwijdert van je toestel, waardoor het scherm aangaat. Als deze sensor stuk is meet ie dit niet meer en blijft je scherm zwart.

leontine_X

leontine_X

• Lid sinds 15 mei 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2014
  • 18:13

oke, kan deze sensor wel gemaakt worden? of ben ik de telefoon dan een hele tijd kwijt?
Hoe komt het trouwens dat alle andere apps etc. wel werken, maar dat het scherm alleen tijdens het bellen uitgaat?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5961
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 15 mei 2014
  • 18:15

misschien dat dat wel te repareren valt, maar ik heb daar geen ervaring mee.

Het bellen schakelt je beeldscherm uit, omdat je anders met je hoofd knoppen gaat indrukken tijdens het bellen. De rest van de apps schakelen je scherm niet uit en daarom merk je dat niet.

leontine_X

leontine_X

• Lid sinds 15 mei 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2014
  • 18:17

oke, alvast heel hartelijk bedankt. Ik ga ermee terug naar de winkel, kijken wat ze er eventueel aan kunnen doen.

mautje77

mautje77

• Lid sinds 27 mei 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2014
  • 18:52

Heb ook last van dit probleem. Ben benieuwd of hij gemaakt kan worden?

leontine_X

leontine_X

• Lid sinds 15 mei 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2014
  • 23:49

ja het probleem kan verholpen worden, heb het zelf ook geprobeerd en dit kun je heel gemakkelijk zelf doen.

wel moet je een aantal dingen in huis hebben voor je eraan begint:
- kleine kruisschroevendraaier
- torx schroevendraaier (T5)
- doorzichtig plastic (bijvoorbeeld van een snelhechter)
- lijm + sateprikker/tandenstoker
- een heel dun ijzeren plaatje, moet wel stevig zijn (ongeveer 0.3mm dik) (kan ook met een hele dunne schroevendraaier, wel voorzichtig)
- pincet

stap 1: haal het kapje van de telefoon af
stap 2: haal de batterij, sd-kaart indien aanwezig en de simkaart uit de telefoon
stap 3: draai dan voorzichtig alle schroefjes los (1 met kruiskop zit bij de simkaart) (8 waarvoor de torx schroevendraaier nodig is, let op
1 van deze schroefjes is afgeplakt met een wit laagje, mocht er iets met je telefoon gebeuren en ze zien dat het laagje er niet meer
op zit dan van het niet meer onder de garantie e.d.)
stap 4: probeer voorzichtig het zwarte kapje los te halen, deze zit vastgeklikt
2 plaatsen aan de bovenzijde
2 plaatsen aan de onderzijde
3 plaatsen aan de linker- en 3 plaatsen aan de rechterzijde
stap 5: zodra dit zwarte kapje eraf is zie je het ‘moederbord’ van de telefoon
stap 6: ook dit moederbord moet je loshalen, deze is op 3 plaatsen bevestigd
- bovenzijde: je ziet hier een lipje zitten, haal dit voorzichtig los (gewoon klikken)
- bovenzijde: hier zit nog een lipje links van het andere, dit ook voorzichtig los klikken
- rechterzijde: hier zie je een lipje zitten, klik het klemmetje omhoog en haal het lipje eruit met de pincet
stap 7: zodra alles los is gehaald, zie je een rood doorzichtig vlakje (ook zichtbaar aan de voorkant van de telefoon
als het goed is zit aan de binnenkant een rubbertje er tegenaan
stap 8: knip een klein rechthoekje uit het doorzichtige plastic en pak de lijm en sateprikker/tandenstoker
doe een beetje lijm op de sateprikker/tandenstoker en smeer dit uit langs het rode vakje
stap 9: plak het plastic voor het doorzichtige vakje en laat het heel even drogen
stap 10: alles kan weer terug in elkaar en je kunt nu de telefoon normaal gebruiken, test of het werkt door een app te installeren, dit is:
proximity meter

start de proximity meter op, hier moet dan een afstand komen te staan en zodra je je hand voor de sensor houdt komt hier 0 te staan
hierna werkt je telefoon weer normaal tijdens het bellen.

Veel succes

Spp

Spp

• Lid sinds 18 oktober 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2015
  • 11:21

Voor je je telefoon helemaal openbreekt, dit is wat bij mij het probleem gaf! Ik bestelde laatst een nieuw hoesje en een nieuwe screenprotector. Blijkbaar was de uitsparing van de screen protector die voor de proximity sensor zat wel uitgesneden maar er niet uit gehaald. Deze zat dus voor de sensor waardoor deze constant geactiveerd stond. Even weghalen en opgelost…

brambo56

brambo56

• Lid sinds 10 juni 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2016
  • 11:42

DEJAOFFICE kan de boosdoener zijn, verwider je de app dan is het probleem opgelost.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6384
  • Reputatie 250
  • 10 juni 2016
  • 12:34

Voor je je telefoon helemaal openbreekt, dit is wat bij mij het probleem gaf! Ik bestelde laatst een nieuw hoesje en een nieuwe screenprotector. Blijkbaar was de uitsparing van de screen protector die voor de proximity sensor zat wel uitgesneden maar er niet uit gehaald. Deze zat dus voor de sensor waardoor deze constant geactiveerd stond. Even weghalen en opgelost…
@Spp daar kon jij wel eens gelijk in hebben mijn huawei nexus 6p had hetzelfde probleem daar zat helemaal geen uitsparing in de screenprotector voor de sensor.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren