Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

raweimer

raweimer

• Lid sinds 29 oktober 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 april 2015
  • 10:14

Hier een zeer tevreden Huawei Ascend Mate 7 gebruiker. Heb alleen sinds kort het volgende probleem:

Ik krijg sinds kort een popup die zegt "Helaas Systeem-UI is gestopt". Ik kan dan op ok drukken en vervolgens de telefoon wel gebruiken maar ik kan bijv. niet naar het homescreen en de popup komt ook gelijk weer terug.
Ik heb de telefoon een harde reset gegeven en alle apps er opnieuw opgezet maar vervolgens gebeurt er dan weer hetzelfde. Ook heb ik nieuwe firmware er handmatig opgezet waarbij het probleem ook weer terug komt. Ook de sd kaart heb ik geformateerd en alles er opnieuw opgezet maar hierbij blijft het probleem ook.
Heb ook een viruscanner gebruikt maar dat biedt ook geen oplossing.
Het vreemde is dat het het lijkt alsof het probleem alleen ontstaat nadat de telefoon even uit heeft gestaan en je hem dan weer aanzet.

Kent iemand het probleem en weet iemand de oorzaak? Is het probleem zelf op te lossen of moet het toestel dan echt opgestuurd worden voor reparatie (heb nog wel garantie maar als het zelf op te lossen is dan doe ik dat liever).

Update admin: Ben je op zoek naar de oplossing 'System UI' gestopt voor je Samsung-smartphone, check dan deze oplossing:  Zo fix je System UIT gestopt op je Samsung-smartphone

Bewerkt (23 januari 2017 11:06) | Samsung toegevoegd!
repairmeester

repairmeester

• Lid sinds 02 maart 2015
  • Berichten 77
  • Reputatie 10
  • 20 april 2015
  • 15:08

Begin met dit:
Ga naar instellingen, dan applicaties, en bekijk alle applicaties, scroll naar beneden naar system UI, klik daar op en wis de cache. Start de telefoon opnieuw op.

mpelsers

mpelsers

• Lid sinds 21 april 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 april 2015
  • 19:33

Hoi,

Ik zag je probleembeschrijving m.b.t. de melding UI-systeem is gestopt.

Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden ? Bij mijn toestel hetzelfde probleem.

dank,
Mario

raweimer

raweimer

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 21 april 2015
  • 22:11

Hoi Repairmeester,

dank voor je tip, ik had helaas net mijn toestel net weer gereset met een harde reset dus ik kan niet testen of het de oplossing is.
Ben jij bekend met dit probleem? Het lijkt mij een softwarematig probleem maar omdat ik al meerdere malen een reset en het opnieuw installeren van de apps geprobeerd heb en het probleem blijft ontstaan begin ik hier aan te twijfelen.
Ik heb trouwens gewoon de originele rom draaien, wel gebruik ik appmgr om zo veel mogelijk apps te verplaatsen van het interne geheugen naar de externe sd card (64 gb).
Kan het hier mee te maken hebben? Kan het zijn dat ik te veel apps heb geinstalleerd? Is mijn geheugenkaart misschien te groot? Of heeft het een andere (bekende) oorzaak?

raweimer

raweimer

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 21 april 2015
  • 22:16

Hoi Mario,

helaas nog geen oplossing gevonden dus. Mogelijk werkt de tip van repairmeester, heb je dat al geprobeerd? Ben zeer benieuwd of dat de oplossing is.
Ik heb zelf mijn toestel net weer dmv een harde reset teruggezet en ga nu proberen elke keer een paar apps te installeren en hem daarna weer uit zetten en weer opstarten om te kijken of hij het nog doet. Mogelijk kom ik er zo achter aan welke app het ligt als hier de oorzaak ligt. Ook ga ik appmngr even niet gebruiken omdat ik vermoed dat een mogelijke oorzaak kan zijn het verplaatsten van apps van het interne geheugen naar het externe geheugen.

Houd me svp op de hoogte wat jouw bevindingen zijn.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6574
  • Reputatie 250
  • 21 april 2015
  • 23:01

raweimer
Hoi Mario, helaas nog geen oplossing gevonden dus. Mogelijk werkt de tip van repairmeester, heb je dat al geprobeerd? Ben zeer benieuwd of dat de oplossing is. Ik heb zelf mijn toestel net weer dmv een harde reset teruggezet en ga nu proberen elke keer een paar apps te installeren en hem daarna weer uit zetten en weer opstarten om te kijken of hij het nog doet. Mogelijk kom ik er zo achter aan welke app het ligt als hier de oorzaak ligt. Ook ga ik appmngr even niet gebruiken omdat ik vermoed dat een mogelijke oorzaak kan zijn het verplaatsten van apps van het interne geheugen naar het externe geheugen. Houd me svp op de hoogte wat jouw bevindingen zijn.

als je een factory reset {harde reset} doet wordt het cache geheugen ook geleegt.

de foutmelding die jullie krijgen kan te maken hebben dat apps of iig de data want apps kunnen niet verplaats worden op een stock rom zonder root naar de micro sd kaart hooguit de data.

het kan ook te maken hebben dat een of meerdere apps die fout veroorzaken.

een mogelijke oplossing is een factory reset te doen en de apps niet met de backup functie terug zetten maar een voor een en proberen te achterhalen welke app het probleem veroorzaakt.

of bij de meeste androids kun je het toestel in veilige of safe mode zetten op die manier worden alle apps van derden uitgeschakeld en draait het toestel zonder de gedownloade apps zo kun je achterhalen waar de fout nu zit.

hieronder hoe een huawei in safemode te zetten, ik weet niet of de onderste uitleg voor elke huawei hetzelfde is ik bezit geen huawei.

Hoe kom je in de safe-mode?
Zet je telefoon uit
Druk op de power knop
Als de telefoon aan gaat hou je de menu knop ingedrukt OF beide volume knoppen
Op het startscherm moet dan de tekst safe mode te vinden zijn.

Hoe kom je weer uit de safe-mode?

1) Start de telefoon opnieuw op. Staat er geen Safe mode meer? Dan is je telefoon normaal opgestart zonder problemen.
2) Start de telefoon opnieuw op met volume omhoog ingedrukt. Staat er geen Safe mode meer? Dan is je telefoon normaal opgestart zonder problemen.
3) Heb je een batterij die je eruit kunt halen. Trek deze er dan uit en wacht een minuut. Staat er geen Safe mode meer? Dan is je telefoon normaal opgestart zonder problemen.

succes!

Bewerkt (21 april 2015 23:04)
raweimer

raweimer

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2015
  • 11:06

Heb weer het probleem na een volledige reset en alles opnieuw installeren. Het cashe wissen bij system-ui heeft 1x geholpen maar probleem komt nu weer terug en gaat niet weg na opnieuw cashe wissen.

Ik heb aardig wat apps geinstalleerd en het probleem lijkt te ontstaan nadat ik all mijn apps heb geinstalleerd. Het is me niet duidelijk of het nou aan een bepaalde app ligt die het probleem veroorzaakt of dat het mogelijk te maken heeft dat er te veel apps zijn geinstalleerd.

Kan iemand zeggen of dit puur een softwarematig probleem is of dat het ook een hardwarematig probleem kan zijn? Twijfel namelijk om mijn toestel op te laten sturen ter reparatie en als het een softwarematig probleem is dan heeft het in mijn ogen weinig zin omdat ik zelf ook de firmware en apps opnieuw kan installeren.

Misschien toch maar eens mijn toestel voorzien van een custom rom en kijken of het probleem dan opgelost is.

Pindakaaskoekje

Pindakaaskoekje

• Lid sinds 27 mei 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2015
  • 15:36

Ik heb dit probleem ook iedere keer dat de telefoon uit is geweest, de oplossing die ik heb gevonden is best simpel: zodra je de telefoon opstart, snel navigeren naar de systeemapp "Telefoonbeheer" en hier even de telefoon opschonen. Dit alles terwijl je de melding steeds weg blijft klikken

Hopen dat dit helpt (;

raweimer

raweimer

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2015
  • 15:42

hey pindakaaskoekje,

dank voor je reactie! Jij hebt ook een huawei ascend mate 7? En als je via de telefoonbeheer app alles opschoont blijft de melding dat systeem ui niet meer werkt dan ook weg of komt dat naar bepaalde tijd weer terug?

gr Robbert

RobGalaxyS

RobGalaxyS

• Lid sinds 30 oktober 2010
  • Berichten 256
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2015
  • 16:22

Beste repairmeester,
Ik heb dit probleem ook met mijn Galaxy S4 (GT-I9505) met Lolipop en ga na herstart zsm naar System-UI, maar kan daar de cache niet legen, omdat hij blijft hangen in 'Berekenen'. Hij blijft dat doen, waardoor de knop Cache Legen grijs blijft.
Overigens is de eerste boodschap van het toestel "System-UI" is gestopt en daarna verschijnt ook nog iets over Help die gestopt is.

Graag uw oplossing?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren