Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

LionelSeppi

LionelSeppi

• Lid sinds 06 september 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 6 september 2014
  • 14:31

Ik heb een Huawei Ascend Y300 nu al iets minder dan een half jaar denk ik.
Aangezien ik ook graag muziek luister via mijn smartphone en graag heel wat apps
er op heb staan heb ik meteen ook een Micro-SD kaart van 64 GB erbij gekocht.
Om problemen te verkomen heb ik ook van de standaardopslaglocatie mijn SD-kaart gemaakt,
alle mogelijke apps verplaatst naar de SD-kaart. Alle mogelijke muziek, video's, etc staan
ook op de SD-kaart.

Nu krijg ik nog steeds melding dat mijn geheugen bijna vol is. Ik heb de Cache al 100x
gewist, nog eens gecheckt of alles op mijn SD-kaart staat. Interne geheugen (buiten de apps)
gewist, alle lopende processen afgesloten, cache gewist. Ik heb de functie instellen, geheugen, apps beheren
al tot vervelens toe doorzocht…
Toch kan ik nog steeds geen apps downloaden terwijl er nog
29.50 GB vrij is op mijn SD-kaart. Op mijn interne geheugen is nog 1.22 GB, 127 MB voor apps beschikbaar.
Alle mogelijke apps etc staan ook op mijn SD-kaart buiten degene die ik niet verplaatst krijg zoals
Google Zoeken, Google+, Chrome, facebook, en andere standaard apps.
Probleem is dat je die ook niet kan verwijderen. Enkel de laatste updates verwijderen, maar uiteindelijk
geraken die toch terug geïnstalleerd of word ik vervelend van het feit dat ze 100x vragen te updaten.
Ik heb mijn telefoon al regelmatig opnieuw opgestart, alle mogelijke fora's doorzocht en ik vind
nergens een oplossing. Meestal schaffen de mensen die eenzelfde probleem hebben een SD-kaart aan, wissen ze hun cache,
maken ze van de standaardopslaglocatie SD-kaart en eindigde discussie, maar deed ik allemaal al.
Ik word er stilaan helemaal gek van.
Hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen…

Bewerkt (6 september 2014 14:38)
Raytje

Raytje

• Lid sinds 10 september 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 11 september 2014
  • 06:10

Ik had ook het probleem dat die standaard apps veel ruimte in beslag namen. Ik had de updates verwijderd en daarna uitgeschakeld. Dan worden ze niet automatisch bijgewerkt. Of het de juiste oplossing is weet ik niet maar het hielp mij wel een beetje aan extra ruimte.

Android Noob :p

Huawei Y100-Y300
Samsung galaxy tab 3

maes-james

maes-james

• Lid sinds 06 december 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 6 december 2014
  • 15:58

LionelSeppi ik heb juist hetzelfde probleem ik vind dit ook zeer vervelend

leon1965

leon1965

• Lid sinds 21 december 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 december 2014
  • 21:34

Ik heb precies hetzelfde. Er valt niets te downloaden

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6592
  • Reputatie 250
  • 21 december 2014
  • 21:52

het probleem met android is dat apps tegenwoordig niet meer naar de sd kaart verplaats kunnen worden altans ze kunnen niet meer draaien op de sd kaart.

je zou een appje zoals Clean Master kunnen proberen om zo wat ruimte te creeren.

voor de rest neemt het systeem het meeste van het geheugen in en de standaard apps die je niet kunt verwijderen dan blijft er bar weinig over voor andere apps, rooten is dan nog een laatste oplossing om zo apps te verwijderen maar niet iedereen wil dat.

het blijft een hardnekkig probleem

LionelSeppi

LionelSeppi

• Lid sinds 06 september 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 december 2014
  • 22:08

Ik heb cleanmaster er inmiddels opstaan. Het helpt wel een beetje. Maar wat ik meestal doe als ik een app wil installeren (en hij geeft onvoldoende opslagcapaciteit aan)
is de naar app-beheer gaan en dan naar apps zoals, chrome, facebook, messenger gaan en hun gegevens verwijderen. Ze slaan immers enorm veel gegevens op je interne geheugen wat heel wat ruimte inneemt. Zo heb je tijdelijk wat meer ruimte om een app te installeren. Wel vervelend omdat je dan elke keer opnieuw moet inloggen op facebook etc, en na enkele dagen heb je gewoon terug hetzelfde probleem. Maar is toch een tijdelijke oplossing om van die meldingen af te geraken.

Philip1964

Philip1964

• Lid sinds 13 juni 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2017
  • 18:28

Ik heb een Huawei Ascend Y300 nu al iets minder dan een half jaar denk ik. Aangezien ik ook graag muziek luister via mijn smartphone en graag heel wat apps er op heb staan heb ik meteen ook een Micro-SD kaart van 64 GB erbij gekocht. Om problemen te verkomen heb ik ook van de standaardopslaglocatie mijn SD-kaart gemaakt, alle mogelijke apps verplaatst naar de SD-kaart. Alle mogelijke muziek, video's, etc staan ook op de SD-kaart. Nu krijg ik nog steeds melding dat mijn geheugen bijna vol is. Ik heb de Cache al 100x gewist, nog eens gecheckt of alles op mijn SD-kaart staat. Interne geheugen (buiten de apps) gewist, alle lopende processen afgesloten, cache gewist. Ik heb de functie instellen, geheugen, apps beheren al tot vervelens toe doorzocht… Toch kan ik nog steeds geen apps downloaden terwijl er nog 29.50 GB vrij is op mijn SD-kaart. Op mijn interne geheugen is nog 1.22 GB, 127 MB voor apps beschikbaar. Alle mogelijke apps etc staan ook op mijn SD-kaart buiten degene die ik niet verplaatst krijg zoals Google Zoeken, Google+, Chrome, facebook, en andere standaard apps. Probleem is dat je die ook niet kan verwijderen. Enkel de laatste updates verwijderen, maar uiteindelijk geraken die toch terug geïnstalleerd of word ik vervelend van het feit dat ze 100x vragen te updaten. Ik heb mijn telefoon al regelmatig opnieuw opgestart, alle mogelijke fora's doorzocht en ik vind nergens een oplossing. Meestal schaffen de mensen die eenzelfde probleem hebben een SD-kaart aan, wissen ze hun cache, maken ze van de standaardopslaglocatie SD-kaart en eindigde discussie, maar deed ik allemaal al. Ik word er stilaan helemaal gek van. Hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen…
Ga naar instellingen dan geheugen dan zie je Voorkeurs installatie locatie. Kies voor sd. Nog even je cache legen en hoppa probleem opgelost. Ik heb zelf mijn apps gewist en daarna opnieuw geinstalleerd. Succes.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren