Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

essieee78

essieee78

• Lid sinds 06 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2014
  • 16:45

Hoi,
Ik heb vorige week mijn nieuwe telefoon in gebruik genomen.

Nu wilde ik er vandaag bij mijn vader wat muziek erop laten zetten.
We zijn een tijdje bezig geweest en er hebben een aantal albums opgestaan. Maar was niet naar ons zin, weer verwijderd.
Maar daarna konden we er niks meer bij zetten.
Kijken we staat er dat ie nagenoeg vol zit (via de computer)
Maar op mijn telefoon staat dat er nog wel geheugen vrij is.

Nu zelf thuis bezig, wat dingen verwijderd. Maar via computer blijft ie zeggen dat er maar 12 mb vrij is.

Dus telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen, dacht het zo simpel op te lossen.
Nu is er dus o,88 GB vrij volgens mijn telefoon.
Maar sluit ik hem aan op de computer, blijft ie aangeven dat er maar 12 MB vrij is.

Wat nu??
Wie kan me helpen, ik heb geen idee?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 6 juli 2014
  • 19:25

Over welke telefoon gaat het(type_merk)
Wat voor een type muziek bestanden heb je er op gezet / mp3 flac enz…
waar heb je de bestanden neergezet Intern geheugen of sd kaartje.

essieee78

essieee78

• Lid sinds 06 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2014
  • 20:13

Ik heb een huawei ascend g6

Zit een SD kaartje in van 2 GB, is nog het kaartje van mijn oude telefoon.
Staan foto's e.d op, en is voor 2/3 vol ongeveer.
Moet een andere voor komen, voor nu even prima.

Op de telefoon had ik een paar apps gezet, FB, Whatsapp en runkeeper.
Voor de rest nog niks.

Nu geeft het telefoonbeheer alweer aan dat er weinig ruimte is, terwijl ik hem een paar uur geleden heb terug gezet naar fabrieksinstellingen.
En als ik naar instellingen ga, er staat dat er 890MB vrije ruimte is.

Mijn vader had het er wel over dat er misschien iets verkeerds is gegaan, omdat zijn computer een apple is.
Maar heb ik geen idee van.

Dat ik die muziek er niet op krijg nu, vind ik nog niet het ergste.
Maar vind het raar dat ie aangeeft dat er onvoldoende ruimte is, terwijl dat niet zo is.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 6 juli 2014
  • 21:10

ik heb zelf geen Huawei Ascend G6 maar ik zal je proberen te helpen.

weet je zeker dat het intern geheugen vol zit en niet het ram geheugen wat vol loopt, volgens mij heb je een speciale optie op je telefoon zitten om de boel schoon te maken De functie one key scan je kunt dit ook controleren door een app te downloaden en te instaleren kijk voor je de app installeerd hoeveel mb de app is en contoleer na de instalatie of dat van het geheugen is afgegaan zo weet je of je het juiste geheugen hebt, je kunt ook apps verplaatsen naar het sd kaartje als de app het toe laat, kan ook zijn dat het toestel met veel bloatware standaard geleverd wordt, dat zijn apps van de firma of provider zelf en die kun je niet verwijderen maar nemen wel ruimte in beslag, bijv als een firma de telefoon aanbied met 1 gb intern geheheugen wil dat nog niet zeggen dat je ook 1 gb kunt gebruiken als hij al voor de helft gevuld is met bloadware.

je kunt ook even je sd kaartje eruit halen en kijken wat hij dan aan geeft.
en dan het belangrijkste waar heb je muziek op gezet op het intern geheugen of het sd kaartje en in welke map heb je de muziek gezet.
in principe maakt het niet uit of de telefoon aangesloten is aan een windows pc of mac.

De functie ‘one key scan’ waarborgt een optimale prestatie via controle van de telefoonsnelheid, stroombesparing, reiniging van de opslag en een spamfilter, waardoor de telefoon een hoogstaande werking blijft behouden door RAM en opslaggeheugen leeg te maken.

essieee78

essieee78

• Lid sinds 06 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2014
  • 21:24

Heel erg bedankt voor je reactie.
Zelf heb ik er alleen heel weinig verstand van.

Er staat nu helemaal niks extra op de telefoon, want dat gaat al niet.
Had hem naar de fabrieksinstellingen gezet, en daarna kon ik er niks meer bijzetten.
Mijn SD kaartje er nu uitgehaald, en mijn Hoeveelheid MB bij instellingen blijft rond de 890 MB.

Bij telefoon beheer zit “opslag reinigen”.
Ook al gedaan, maar helpt niet. daar zegt ie dat ik nog 12 MB vrij heb, terwijl bij instellingen nog steeds die 890 MB vrij is.

Telefoon heeft idd 4 GB volgens verkoop, maar door alles dat er al opstaat bij verkoop blijft er een kleine GB over daarvan.

Muziek hadden we in de muziek-map gezet.
Intern of extern durf ik niet te zeggen.
Maar daarna weer verwijderd.

Kan het zijn dat ondanks dat we het verwijderd hebben en ik alles terug heb gezet naar fabrieksinstellingen, het er ergens nog opstaat?? Maar dan “verstopt”??

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 6 juli 2014
  • 22:04

zou misschien best vestopt kunnen zitten meestal heb je twee soorten reset waaronder fabrieks reset instellingen en daar aan gekoppeld intern/sd wissen foto's bestanden enz… zie foto hieronder is wel van een andere telefoon maar je snapt wel wat ik bedoel.
wat ook belangrijk is als de telefoon opstart na een reset log of sla je google account even over anders gaat hij de apps en instelligen die je voorheen op je telefoon had automaties weer terug zetten.

als je de mogelijk nog hebt om één app te instaleren zet de app Clean Master (Cleaner) dan op je telefoon dit is een heel handig appje die ook verborgen bestanden vind die je normaal over het hooft ziet je krijgt er wel een antivirus bij maar die kun je uitzetten in de instellingen van de app. klik hier voor de link naar de app.

Bewerkt (6 juli 2014 22:21)
essieee78

essieee78

• Lid sinds 06 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2014
  • 22:38

clean master kon er nog op en 49 % van de opslag gaf ie aan.
Maar SD kaartje zat er weer in, dus die verwijderd en dan geeft 15% aan.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 6 juli 2014
  • 23:18

dan denk ik toch dat er te veel apps op staan ga daar voor naar instellingen/apps en daar kun je precies zien welke apps en hoeveel ruimte ze in beslag nemen en op welk geheugen ze staan je kunt ze van daaruit ook uninstallen, let op!! je kunt waarschijnlijk van links naar rechts swypen door de verschillende geheugens.

blijf je het probleem houden dan kun je het beste naar de winkel terug gaan en het probleem uitleggen, is misschien maar een kleinigheidje.

Bewerkt (6 juli 2014 23:21)
essieee78

essieee78

• Lid sinds 06 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2014
  • 23:29

zoals ik het begreep, verbruikt ie dan maar 15 % van de ruimte.
Dus eigenlijk niks aan de hand en heb ik nog veel ruimte over.
Of ik “lees” het verkeerd.

Heb cleanmaster laten opruimen, ruim 200 MB.
En vervolgens geen telefoonbeheer aan dat er nog steeds maar 40 MB ruimte is totaal.
Die telefoonbeheer loopt gewoon te gallen

Heb al een mailtje gestuurd naar het bedrijf waar ie vandaan komt.

essieee78

essieee78

• Lid sinds 06 juli 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2014
  • 23:29

heel erg bedankt voor je reactie's tot nu toe.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren