Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

ClaudiaBliss

ClaudiaBliss

• Lid sinds 24 januari 2010
  • Berichten 457
  • Reputatie 0
  • AdminAdmin
  • 25 juli 2016
  • 15:27

Inmiddels heb ik voor mijn collega's al vele Honors en Huaweis mogen aanschaffen. Waarom? Ik vind de prijs-kwaliteitverhouding eenvoudigweg erg goed. De Huawei P9 kende ik nog niet en heb ik een paar uur mogen testen.

Mijn eerste indrukken?
Een solide toestel dat fijn in de hand ligt en ook nog eens een premium-uitstraling heeft. Premium? -> Het voelt kwalitatief erg goed aan.

Het scherm?

Met zijn 5,2 inch zal de P9 een hele grote markt kunnen bedienen want groter is niet altijd beter -> past vaak niet in de broekzak. Het full HD-scherm (1920x1080) behoort het niet tot de top maar één groot voordeel, de accubesparing die het oplevert.

De chipset?
Ja dat is een octacore Kirin 955. Vanwege een aantal uur testen kan ik hier weinig zinnings over melden anders dan dat het in de gebruikte tijd naar behoren werkte. Check anders even de review van de P9 hier op Androidworld.

De software?
Nee. Dat vind ik he-le-maal niks. Ik mis ook meteen de app drawer en zou dan ook snel Nova Launcher installeren.

De snelheid?
Zo op het eerste gezicht is daar helemaal niets mis mee maar heb dan ook niet veel apps kunnen installeren et cetera dus kan daar weinig over zeggen. Jullie misschien?

De camera?
De camera is bij dit toestel het verkoopargument van Huawei. Er zijn er namelijk twee en wel van het bekende cameramerk Leica. En de camera mag er zijn hoor. De camera-app op de P9 is erg uitgebreid en vergt nog even wat uitproberen maar al snel raak je er aan gewend. Eerst heb ik het bokeh-effect getest (foto waar de achtergrond geblurd wordt) en dat werkte erg goed. Ik heb namelijk wat toestellen van concurrenten gehad die hier steken lieten vallen. De beautymodus is ook erg effectief, daar kan geen antirimpelcrème tegenop. Verder zijn er heel veel leuke filters, HDR, nachtmodus, panaroma en nog veel meer om uit te vogelen. De overige foto's binnen en buiten waren voldoende tot goed te noemen.

De vingerafdrukscanner?
Deze werkt erg goed, vergelijkbaar met die van de Honor 6 Plus, Honor 7 en Nexus 6P. Het fijne hier vind ik de optie dat je het notificatiescherm naar beneden scrollt als je met je vinger van boven naar beneden over de scanner beweegt. Helaas heeft de Nexus 6P dit niet. Dit moet je wel instellen trouwens maar ik zou het zeker doen.

Doen?
Ja, kopen! Maar dan alleen als je gek bent op het maken van foto's en niet het aller, allerbeste qua specs van dit moment wil hebben want ja, daar betaal je ook de hoofdprijs voor. Met dit toestel kun je meer dan voldoende en is de aanslag op je bankrekening een stuk minder ingrijpend.

Bewerkt (25 juli 2016 15:41)

Android World Domination

eugene_mathijssen

eugene_mathijssen

• Lid sinds 15 januari 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2016
  • 22:24

Goede review!

RnldBrwr

RnldBrwr

• Lid sinds 16 mei 2014
  • Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2016
  • 16:24

Kort maar krachtig, top!

Ronald

KosterJan

KosterJan

• Lid sinds 08 november 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2016
  • 19:28

De Honor 6 plus heeft geen vingerafdrukscanner.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren