Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2016
  • 16:54

Wanneer je de Huawei P9 in je hand hebt dan merk je direct dat de fabrikant zich kan inbeelden hoe de gebruiker van hun toestel deze wil kunnen vasthouden zonder deze met kramp te moeten vasthouden.

Iedereen die een nieuwe mobiele telefoon gaat kopen wil graag weten wat men kan verwachten aan specificaties.
Een van de specificaties die er voor mij uitspringt is de Leica duo camera met 12MP met dual LED flash waarmee je hele mooie foto's kunt maken. Het menu voor de camera is zo uitgebreid dat je op zoveel verschillende manieren foto's kan maken waarbij ik durf te zeggen dat het aanschaffen van een gewone camera eigenlijk overbodig is tenzij je natuurlijk professionele foto's wil maken maar ook dan kom je met deze Huawei P9 een heel eind.
Maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening na het zien van de door mij gemaakte test foto's *
Aan de voorzijde zit een 8MP camera.
Wat ik ook mooi vindt aan de camera is dat je de camera zo kan instellen dat de foto foto gemaakt wordt wanneer iemand lacht.
De dual LED flash zorgt er voor dat wanneer je bijvoorbeeld binnen zit en je maakt een foto dat deze zo geneutraliseerd wordt dat rooie ogen vermeden worden.

Verder heeft dit toestel een 5,2 inch.scherm.

Aan de snelheid heeft Huawei ook gedacht want er zit een octa-core processor in die weer verdeeld is over twee quad-core processoren van 2.5GHz en 1.8GHz.

De P9 heeft 3 antennes aan boord waarmee je een nog betere verbinding hebt met het netwerk van je provider zodat je op hele drukke plekken gewoon bereikbaar bent en gebruik kunt blijven maken van sociale media, iets wat niet meer weg is te denken in de huidige samenleving. Je kunt je bijna niet meer voorstellen dat je ergens staat en je hebt net die ene mooie foto gemaakt die je graag aan je vrienden wilt laten zien maar niet wilt wachten tot dat je weer thuis bent omdat dan de actualiteit alweer is ingehaald is dat best vervelend.

Huawei heeft voor de P9 gekozen voor 32GB geheugen en 3GB RAM.

Wanneer je kijkt naar de verbindingen zie je dat je gebruik kunt maken van o.a. Wi-Fi (802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, DLNA, WiFi Direct, hotspot), Bluetooth (v4.2, A2DP, LE) en ook GPS (A-GPS, GLONASS/ BDS)

Men kan van de verschillende netwerk technologieën gebruiken zoals GSM, HSDPA en 4G (waar ik heel erg blij mee ben vanwege het snelle downloaden en de toekomst dat over 4G straks gebeld kan worden).

Het toestel draait op Android 6.0 Marshmallow.

Enige persoonlijke min punt aan de Huawei P9 vindt ik is het missen van een FM radio of de opvolger DAB+ hierdoor kun je alleen maar gebruik maken van applicaties die streams ondersteunen voor de radio maar deze kosten veel data wanneer je internet gebruikt vanuit je bundel!

Wanneer je een nieuwe mobiele telefoon gaat kopen en ik zou je mogen adviseren welke je dan zou moeten kopen dan zou ik je echt de Huawei P9 aanraden niet alleen vanwege de goede ligging in je hand maar ook vanwege het feit dat deze P9 uiterst geschikt is voor de oudere gebruiker omdat deze heel gemakkelijk aangepast kan worden naar eenvoudiger menu waarmee je niet alleen de belangrijkste knoppen op het hoofd scherm in vlakken ziet staan maar ook is het lettertypen groter en duidelijker.

Een echte aanrader voor jong en oud!!

* Door omstandigheden heb ik helaas geen van deze test foto's kunnen toevoegen, maar wanneer je op dit forum de andere reviews van de P9 leest dan vindt je van mijn mede testers wel hele mooie foto's.

Bewerkt (18 juli 2016 22:38)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6439
  • Reputatie 250
  • 18 juli 2016
  • 23:16

Hey Marc goede review ☺️ alleen jammer dat je geen foto's hier neer kunt zetten was wel benieuwd hoe die eruit zien. 

En Hoe is de lancher en dan metname wordt er gebruik gemaakt van een appdrawer want bij de meeste Huawei smartphones zitten alle apps verdeeld over de schermen en hoe is de software is er veel aan gesleuteld ten opzichte van stock Android. 

En hoe is de vingerprint scanner, Werkt die snel en accuraat. 

En waar ik ook benieuwd naar ben hoe is met de krasgevoeligheid van de achterkant. 

Groet giz. 

Maartenb

Maartenb

• Lid sinds 20 december 2012
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2016
  • 20:41

Goed te lezen hoe jij de P9 hebt ervaren. Ik deel helemaal hoe hij in je hand voelt en de camera is wel heel erg top !  

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 23 juli 2016
  • 22:53

Hallo Maarten en Gizmobinky,

Door omstandigheden kan ik je helaas niet alle antwoorden geven op je vragen maar ga het grotendeels proberen.

Wat betreft de appdrawer heb ik gemerkt dat Huawei op dezelfde manier is opgezet zoals bij de andere Huawei toestellen die ik heb gezien in de afgelopen jaren.

Zelf had ik er ook vragen over omdat ik op toestellen die een menu knop hebben en daaronder alle apps plaatsen en of ik bepaalde widgets (denk aan een agenda of mail widget) kan blijven plaatsen op de screens tussen alle apps en dat zou mogelijk moeten zijn. Ik heb het helaas niet uit kunnen testen.

Qua soft/firmware vind ik persoonlijk dat een kale Android versie beter is op toestellen maar helaas hebben fabrikanten nou eenmaal gekozen voor deze optie. Wat ik zag aan hoe Huawei met de soft/firmware om is gegaan dat ik weinig verschil zag met andere versies van Android 6.0.1 behalve natuurlijk dat Huawei haar eigen indeling en icoontjes gebruikt. Maar voor mij was het te kort om er een nog duidelijker beeld van te krijgen.

De vingerprint scanner heb ik zelf niet gebruikt maar wel gekeken hoe deze gebruikt werd door de andere en moet zeggen dat bij het zien daarvan dat er wel een wereld open is gegaan die voor vele die de P9 gaan kopen niet meer terug willen naar een andere mobiele telefoon!

Ik wou dat ik je nog veel meer kon vertellen maar helaas :-(

Bewerkt (26 juli 2016 21:37)
Celf

Celf

• Lid sinds 24 februari 2009
  • Berichten 135
  • Reputatie 10
  • 25 juli 2016
  • 12:40

Hey Marc goede review ☺️ alleen jammer dat je geen foto's hier neer kunt zetten was wel benieuwd hoe die eruit zien. En Hoe is de lancher en dan metname wordt er gebruik gemaakt van een appdrawer want bij de meeste Huawei smartphones zitten alle apps verdeeld over de schermen en hoe is de software is er veel aan gesleuteld ten opzichte van stock Android. En hoe is de vingerprint scanner, Werkt die snel en accuraat. En waar ik ook benieuwd naar ben hoe is met de krasgevoeligheid van de achterkant. Groet giz.

Na de fingerprintscanner van mijn Note 4 (volstrekt waardeloos in mijn geval) werkt de fingerprintscanner op de p9 (plus) geweldig goed. Heb het toestel nu een kleine drie weken in bezit en de herkenning van mijn vingerafdruk is nog steeds 100%. De herkenning is ook behoorlijk snel, niet supersnel, en ook voor andere zaken te gebruiken. 

eugene_mathijssen

eugene_mathijssen

• Lid sinds 15 januari 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2016
  • 10:38

Mooie review, Marc!

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 26 juli 2016
  • 21:45

Hallo Cell,

Tijdens de demonstratie van de P9 lieten ze zelfs zien dat je met de vingerprint scanner de camera vanuit slaapstand kunt "wakker"  maken.

Ik ben, nu jij de P9 al een paar weken hebt, heel erg benieuwd wat jij van de deal camera met Leica lenzen vindt? Mijn eerste indruk was, en nu weet ik dat sommige het niet met me eens zijn, dat die camera met de Leica lenzen wel heel erg gaaf zijn en zo ontzettend helder dat daar geen ander toestel/camera tegenop kan!

Greetz,
Marc

Celf

Celf

• Lid sinds 24 februari 2009
  • Berichten 135
  • Reputatie 10
  • 27 juli 2016
  • 08:34

Hallo Cell, Tijdens de demonstratie van de P9 lieten ze zelfs zien dat je met de vingerprint scanner de camera vanuit slaapstand kunt "wakker" maken. Ik ben, nu jij de P9 al een paar weken hebt, heel erg benieuwd wat jij van de deal camera met Leica lenzen vindt? Mijn eerste indruk was, en nu weet ik dat sommige het niet met me eens zijn, dat die camera met de Leica lenzen wel heel erg gaaf zijn en zo ontzettend helder dat daar geen ander toestel/camera tegenop kan! Greetz, Marc

Hallo Marc,
Ik was even vergeten te vermelden dat ik een "plus" versie heb. Deze versie heeft echter alle features van de "gewone" P9. Op mijn toestel kan ik met de vingerafdrukscanner niet het toestel uit de slaapstand halen en meteen naar de camera gaan. Wel kan ik de vingerafdrukscanner gebruiken als ontspanner knop zodra de camera app actief is. De P9 versies hebben voor zover ik weet geen Leica lenzen maar is de camera software door Leica mede ontwikkeld. De camera is gewoon goed al mis ik soms de OIS. De "zwart-wit" foto's zijn gewoon prachtig en, afhankelijk van de situatie, soms mooier dan een kleurenfoto. Bij slechte lichtomstandigheden is deze monochrome camera vaak beter in staat om nog aansprekende foto's te maken. Ik vind echter wel dat in combinatie met het OLED scherm van de "plus" de foto's meer kleurverzadiging tonen dan op de gewone p9 met een LCD scherm. Gras wordt dan bijv. kunstmatig groen. Ik heb van diverse toestellen foto's bekeken op een Macbook pro met een Retina scherm (in de betreffende winkel) en heb geen schokkende verschillen (zowel pro als contra) tussen de verschillende topmerken zoals Samsung S7, HTC 10 en LG G5 gezien.

RnldBrwr

RnldBrwr

• Lid sinds 16 mei 2014
  • Berichten 63
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2016
  • 16:23

Als eerste de review, top

Ronald

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 27 juli 2016
  • 19:52

Als eerste de review, top
Thanx

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren