Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

paweterings

paweterings

• Lid sinds 31 december 2012
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2017
  • 23:15

Ik heb net een nieuwe KIA gekocht. Ik kan mijn P8 met blbluetooth verbinden met de KIA, er staat dan op het beeldscherm van de KIA dat de telefoon verbonden is. Je kan er muziek mee afspelen, ook de contacten worden keurig gedaownload en zijn te kiezen op het scherm van de KIA.
Als ik echter gebeld word dan gaat de telefoon over ipv dat de telefoonmodule van de KIA overgaat. Je kan ook niet met de telefoonknop van de kia opnemen. Als je via de KIA belt dan hoor je niets, maar de telefoon van de gebelde gaat wel over.
De andere blurtoothfuncties (zoals de WiFihotspot via bluetooth werken wel.
Ik heb van alles geprobeerd, ik krijg het niet aan de praat.
Een Samsung S6 doet het wel prima zoals het hoort!
Ik vrees dus dat ik nu al een ander toestel moet gaan kopen!

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6529
  • Reputatie 250
  • 9 juni 2017
  • 12:54

heb je al eens gekeken bij instellingen/bluetooth zet bluetooth aan en klik bij gekoppelde apparaten daar waar je kia staat rechts op het tandwiel  en vink daar alles aan of geef toegang.

ik weet niet exact welk type kia jij hebt er zijn zo veel verschillende radio's en kia auto's maar kijk even hier naar de compatibility lijst voor kia wagens.
misschien is het ook wel een verkeerde instelling in de kia autoradio, ik zou de bluetooth instellingen in je radio eens vergelijken met die van de galaxy s6.

veder zou je even het cache geheugen of de gegevens van de bluetooth app kunnen wissen in je android of doe de hele setup opnieuw door je toestel te verwijderen in je kia en leeg de cache en de gegevens van bluetooth op je telefoon bij instellingen/apps/systeem apps

Bewerkt (9 juni 2017 13:26) | extra info toegevoegd
paweterings

paweterings

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2017
  • 13:44

Dank voor je reactie.
Alles wat je zei heb ik al geprobeerd. De Huawei P8 staat niet in de compatibiliteitslijst, dua is kan niet controleren of het een bekende fout is.
Ik heb inmiddels gemerkt dat de koppeling wel correct functioneert als ik de telefoon net opgestart heb. Dan gaat het bellen zoals het hoort.
Als je de bluetooth op de telefoon uit- en weer aanzet is het probleem echter weer terug! Als ik dan de telefoon weer opstart en dan de bluetooth aanzet (hij start altijd op met de bluetooth uit) doet ie het weer goed.
Het lijkt er dus op alsof het uit- en weer aanzetten van de bluetooth een instelling in de telefoon verandert.
Ik kan niet kijken in de instellingen van de bluetooth van de auto, de enige controle die je hebt is het koppelen / ontkoppelen van je telefoon.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6529
  • Reputatie 250
  • 9 juni 2017
  • 14:10

oh dat is raar misschien moet de radio of telefoon geupdate worden of wachten tot dat er een update uitkomt na aanleiding van de problemen die jij hebt (als er maar genoeg mensen klagen) en dan maar hopen dat het gefixt is.

meer kan ik helaas ook niet voor je betekenen.

paweterings

paweterings

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2017
  • 14:11

In ieder geval bedankt voor je reactie

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren