Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 19 april 2016
  • 20:42

Aangezien de Marshmallow update voor de Huawei P8 officieel beschikbaar is volgt hieronder een handleiding om deze te flashen. Waarom moet u deze update handmatig flashen? Dit is omdat er nog geen OTA(Over The Air) beschikbaar is. Hieronder volgen de stappen om dit te realiseren.

DISCLAIMER: WIJ(ik, Androidworld en Huawei) ZIJN NIET VERANTWOORDELIJK BIJ EVENTUELE SCHADE UIT VERVOLG VAN DEZE HANDLEIDING. U DIENT DE EXACTE STAPPEN VAN DEZE HANDLEIDING TE VOLGEN OM EVENTUELE SCHADE TE VOORKOMEN. U DIENT ZICH OOK EXACT AAN DEZE HANDLEIDING TE HOUDEN OM UW HUAWEI P8 SUCCESVOL UP TE DATEN. LEES DEZE HANDLEIDING DAN OOK EERST AANDACHTIG DOOR VOORDAT U ERMEE BEGINT. GA DAN OOK GEEN DINGEN OP EIGEN INITIATIEF DOEN, ALS U VRAGEN HEEFT KUNT U ZE EERST HIER STELLEN. WIJ MOGEN DAN MISSCHIEN NIET VERANTWOORDELIJK ZIJN MAAR BIJ EVENTUELE PROBLEMEN BEN IK NATUURLIJK BEREID OM TE HELPEN VOOR EEN OPLOSSING. 

Eerst dient u te weten of uw toestel in aanmerking komt voor deze update. In principe komt iedere Huawei P8(althans, de officieel geleverde toestellen in Nederland) in aanmerking maar soms zullen er extra stappen nodig zijn.

Controleer uw buildnummer: ga naar Instellingen-Over de telefoon en daar ziet u uw buildnummer staan. Het gaat vooral om de laatste 3 cijfers na de B.

De volgende buildnummers komen direct in aanmerking voor de update en dan zijn er dus geen verdere stappen nodig:
B313(Marshmallow Beta update)
B200(Lollipop 5.1)

Mocht u een ander buildnummer hebben maar toch de update willen installeren? Laat dan mij uw buildnummer weten en ik zorg ervoor dat u deze mogelijkheid krijgt. Het zijn exact dezelfde stappen maar eerst dient u uw toestel van B200 of B313 te voorzien.

Er zijn verschillende manieren om te updaten en ik zal ze allemaal behandelen. Ik heb zelf aardig wat problemen gehad om de update te installeren maar uiteindelijk is het toch gelukt door ietsjes van de officiële Huawei handleiding af te wijken. Huawei zegt namelijk dat de update op de sd kaart moet worden gezet maar hierbij mislukte de update telkens bij mij. Ik heb toen de keus gemaakt om de update op het interne geheugen te installeren en toen lukte het wel. 

Ook is deze update geschikt om volledig vanaf uw telefoon uit te voeren, er hoeft dus geen computer aan te pas te komen. Ik adviseer echter wel om een backup via de computer te maken. Het is de bedoeling dat u het gedownloade bestand uitgepakt op de sd kaart zet. 

Nu u dit allemaal weet is het tijd om de update voor te bereiden.

Benodigdhenen:

Eventuele benodigdheden:
  • Computer
  • usb naar micro usb kabel
  • 7Zip op de computer

Stappenplan:

Backuppen
Maak een backup. Ga naar Instellingen en klik vervolgens op Backup en Fabrieksinstellingen. Controleer daar of het backuppen en terugzetten aan staat. Voor de uitgebreidere backup is het te adviseren om gebruik te maken van de HiSuite software. Sla deze backup op op uw computer en niet op de sd kaart, deze wordt namelijk later gewist.

Wissen
Om problemen te voorkomen is het verstandig om verschillende dingen te wissen. Dit kan ervoor zorgen dat u minder bugs ervaart en ik kan het dan ook zeker adviseren om deze stap niet over te slaan.

Ga naar Instellingen om vervolgens op Opslag te klikken. Formatteer hier uw sd kaart.

Zet het toestel uit. Als het toestel uit is drukt u de volume omhoog knop in en daarna drukt u op de standbyknop. Houd beide knoppen ingedrukt totdat u in het recoverymenu komt. Klik daar op wis cache partitie. Daarna keert u automatisch terug naar het recoverymenu en hier voert u een factory resset uit.

Downloaden en op de juiste plek zetten

Download de update, deze is 1,47GB groot. Dit kan op de computer maar u kunt dit ook direct op uw Huawei P8 doen. Het bestand dient u te verplaatsen naar de root directory van uw sd kaart of interne geheugen.

De root directory betekent dat het de bovenste map is. De update moet dus worden geplaatst in de hoofdmap van uw sd kaart of interne geheugen, dus niet in een andere map.

Als u de update op de juiste plek gezet hebt dient u dit zip bestand uit te pakken. Op uw Huawei P8 kan dit met de app 7zipper, deze staat ook tussen de benodigdheden. Op uw computer kunt u 7zip  of WinRAR gebruiken. Nu ziet u dat er automatisch een extra map genaamd "dload" in de root directory is geplaatst. Mocht dit niet het geval zijn dan dient u deze map handmatig aan te maken en het uitgepakte bestand(UPDATE.APP) in deze map te zetten.

Zoals eerder aangegeven mislukte de update bij mij als ik de sd kaart gebruikte. Ik heb toen deze stappen uitgevoerd maar in plaats van de sd kaart te gebruiken heb ik alles op het interne geheugen gezet. Toen lukte het updaten wel.

Installatie

Zoals eerder aangegeven zijn er verschillende manieren om uw Huawei P8 te updaten, ik zal ze hier allemaal behandelen.

• Lokale Update

• U heeft alle voorbereidende stappen doorlopen en nu wilt u natuurlijk gaan updaten. De Lokale Update is hier het makkelijkst voor.

Ga naar Instellingen en klik onderaan op Updater. Klik op menu en vervolgens op Lokale Update. Nu wordt het geprepareerde bestand(UPDATE.APP) weergegeven en kunt u deze installeren. Mocht u niks zien dan heeft u de voorgaande stappen niet goed doorlopen.

• Vendor Package Upgrade
  • Deze update kunt u ook uitvoeren terwijl uw toestel al aan staat. Om de Vendor Package Upgrade uit te voeren dient u de volgende stappen te doorlopen.

Open uw telefoon app en voer het volgende in: *#*#2846579#*#*. Nu zit u in ProjectMenu. Klik daar op Software Upgrade en daarna op SDCard Upgrade. Na bevestigen zal de update geïnstalleerd worden.

• Force Update
  • Nu zijn we bij de laatste manier van updaten aangekomen. Waarschijnlijk volstaat de lokale update manier gewoon dus waarschijnlijk krijgt u nooit te maken met deze manier van updaten. Maar ik wil ze toch even benoemen aangezien de 3 mogelijkheden officieel door Huawei erkend zijn. Mocht de lokale update via de sd kaart mislukken dan wil ik u adviseren om de lokale update via het interne geheugen te proberen installeren.

Om de Force Update uit te voeren doorloopt u de volgende stappen:
    Zet het toestel uit. Als het toestel uit staat drukt u beide volumeknoppen in om daarna de standbyknop in te drukken. Houd alle knoppen ingedrukt totdat de update start.

Gefeleciteerd, uw toestel is nu voorzien van de meest recente update.

Bewerkt (19 april 2016 20:52)

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren