Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 6 oktober 2015
  • 13:55

De Huawei P8 aangekondigd in het tweede kwartaal van 2015. Ook hier kiest Huawei voor een eigen processor; dit is de HiSilicon 930 of 935. De 16gb variant wordt geleverd met de 930 terwijl de 64gb variant voorzien is van de 935. Dit zijn zogenoemde octacore-processoren en er is 3gb RAM geheugen beschikbaar.

De Huawei P8 is voorzien van een dunne metalen behuizing, hij is slechts 6,8mm dik. Dit lijkt natuurlijk erg dun maar toch heeft de P8 genoeg aan boord om indruk te kunnen maken.

We vinden onder andere een speciale processor voor foto's met weinig licht en er is zelfs de mogelijkheid om 2 simkaartjes te plaatsen.
Hierbij moet wel opgemerkt worden dat je een keuze moet maken: 2 simkaarten of je gebruikt 1 simkaart en een geheugenkaart.

Verder vinden we een 13Mp hoofdcamera en een 8Mp selfiecamera. Huawei heeft veel aandacht aan de camera's besteed en het toestel maakt dan ook schitterende foto's en filmpjes.

Het scherm is een 5,2 inch Full HD(1920x1080) paneel en dit resulteert in een zeer nette 424ppi. De 2600mAh accu moet dit toestel van stroom voorzien. Dit zou voor de meeste mensen voldoende moeten zijn om een volledige dag door te komen. Natuurlijk is de P8 ook voorzien van onder andere LTE(4G), Bluetooth, GPS en Wi-Fi.

Uiterlijk

De Huawei P8 is voorzien van een dunne, metalen behuizing. Ondanks het gebruik van metaal is het toestel toch erg licht gebleven, hij weegt slechts 144 gram. Door het gebruiken van dunne schermranden is de P8 voor de meeste mensen prima met 1 hand te bedienen.

Als we de onderkant bekijken dan zie we in het midden de micro USB poort, de microfoon en de speaker.

Aan de rechterkant vinden we de 2 simkaartsloten die je er uit moet halen met een pinnetje, iets wat we vaker zien bij metalen toestellen. Zoals eerder genoemd kan je ook kiezen voor 1 simkaart en een geheugenkaart. Tevens bevinden de powerbutton en volumeknop zich ook aan de rechterkant.

De achterkant is ook van metaal en natuurlijk voorzien van het Huawei logo.
Natuurlijk is de 13Mp camera in combinatie met de flitser ook op de achterkant te vinden, deze zitten verwerkt in een glazen strip die over de hele breedte loopt.

Software

Zoals te verwachten viel draait de Huawei P8 op Android, met een eigen schil er overheen. De P8 draait op Android 5.0.2 en is voorzien van de EMUI 3.1 schil. Deze schil brengt een aantal leuke mogelijkheden met zich mee waaronder het makkelijk maken van een screenshot door je knokkels te gebruiken.

Zoals we bij de EMUI schil gewend zijn is er geen appdrawer aanwezig en hierdoor is het te prefereren om gebruik van mapjes te maken. Erg overzichtelijk dus. De schil is trouwens naar eigen smaak aan te passen en hierbij heb je een aantal keuzemogelijkheden. Dit doe je met de thema-app.

Zoals meer fabrikanten doen levert Huawei ook een paar standaard apps zoals een bestandsbeheerder, rekenmachine en een zaklamp.

Je ziet de aandacht voor de camera app en deze bied dan ook vele mogelijkheden.

Specificaties

Behuizing

• afmetingen: 144.9 x 72.1 x 6.4 mm
  • gewicht: 144 gram
  • 2 simkaartsloten

Display

• type: IPS-NEO LCD capacitief touchscreen, 16M kleuren
  • grootte: 5.2 inches (~71.4% screen-to-body ratio)
  • resolutie: 1080 x 1920 pixels (~424 ppi )
  • bescherming: Corning Gorilla Glass 3

Besturingssysteem

• Android 5.0 Lollipop met EMUI 3.1
  • Chipset: HiSilicon Kirin 930/935
  • CPU: Quad-core 2 GHz Cortex-A53 & quad-core 1.5 GHz Cortex-A53
  • GPU: Mali-T628 MP4

Geheugen

• uitbreidbaar met geheugenkaarten tot 128gb
  • 16/64gb opslag
  • 3gb RAM

Camera

• Hoofdcamera: 13 MP, 4160 x 3120 pixels, autofocus, optical image stabilization, dubbel-LED (dual tone) flitser
  • Opties: Geo-tagging, touch focus, face/smile detection, panorama, HDR
  • Video: 1080p@30fps
  • Frontcamera: 1080p@30fps

Communicatie

• Wi-Fi: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
  • Bluetooth: v4.1, A2DP, LE
  • GPS: A-GPS, GLONASS
  • NFC

Prijzen

De Huawei P8 is leverbaar vanaf 499€

Bewerkt (13 oktober 2015 16:42) | verbetering

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

thundereye62

thundereye62

• Lid sinds 09 november 2015
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 november 2015
  • 21:42

ik loop er over te denken om dit toestel aan te schaffen maar nu begin ik mijn twijfels te krijgen omdat ik van verschillende kanten hoor over slechte service van het kastje naar de muur gestuurd wordt als ik iets van huawei koop verwacht ik ook een goede en correcte behandeling ik lees steeds op de facebookpagina van jullie steeds meer negatieve reacties mijn g-7 werkt perfect maar kan eind deze week mijn telefoon abo. verlengen en wil eigenlijk weer een huawei aanschaffen maar heb nu toch mijn twijfels met vriendelijke groeten henk van haaren

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 10 november 2015
  • 11:20

Hallo Henk,

wat jammer dat u slechte verhalen heeft gehoord betreffende de service. Er wordt altijd geprobeerd zo snel mogelijk en correct mogelijk service te verlenen. Sommige dingen kunnen echter wat complexer zijn en kunnen daarom wat langer duren.

Mocht u met vragen of eventuele support zitten dan wil ik u voorstellen dat u ook hier terecht kan. Ik ben zelf behoorlijk technisch en zal altijd proberen te helpen.

Met vriendelijke groet,
Booy Beerling

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

iwan1974.ivl

iwan1974.ivl

• Lid sinds 29 november 2015
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 29 november 2015
  • 11:02

Zoals ik op mijn profiel heb verteld heb ik sinds 28 november 2015 een Huawei P8 en moet zeggen dat je voor het geld een fantastische telefoon hebt. Zoals design en gebruiksgemak kan hij zijn veel duurdere concurrentie prima bijhouden. En misschien in sommige opzichten beter. Kortom een perfecte telefoon ook voor mij een tech Guru.

nadine.1806

nadine.1806

• Lid sinds 03 december 2015
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 11:38

Beste,
Ik heb pas een P8 aangeschaft.
Ik kocht er een screenprotector voor.
Nu las ik ergens dat er vanuit het fabriek een screenprotector op  zit? Is dit zo?
Dien ik er geen over te doen, want dan is het protector op protector en niet protector op glas?
Klopt dit?
Ik moet wel zeker zijn … ik las het maar op 1 plaats!

Kan ik een geheugenkaart bijplaatsen van 32 Gb om bijv foto's e.d. op op te slaan … ?
Hierover las ik ook diverse dingen nl?

Ik ben leek wat Huawei betreft, vandaar mijn vragen!
Thx alvast!!

Grtn, Nadine

iwan1974.ivl

iwan1974.ivl

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 13:02

Beste, Ik heb pas een P8 aangeschaft. Ik kocht er een screenprotector voor. Nu las ik ergens dat er vanuit het fabriek een screenprotector op zit? Is dit zo? Dien ik er geen over te doen, want dan is het protector op protector en niet protector op glas? Klopt dit? Ik moet wel zeker zijn … ik las het maar op 1 plaats! Kan ik een geheugenkaart bijplaatsen van 32 Gb om bijv foto's e.d. op op te slaan … ? Hierover las ik ook diverse dingen nl? Ik ben leek wat Huawei betreft, vandaar mijn vragen! Thx alvast!! Grtn, Nadine

Hallo Nadine,

Er zit van fabriek af een screen protector op maar dit is een beschermings folie niet de protector zoals een 9H protector dat je scherm echt beschermd tegen vallen en krassen die kan je al voor een klein bedrag kopen. 

Antwoord op je tweede vraag.
Er kan een 32gb micro sd kaartje in de Huawei p8.

Veel plezier met het toestel. 

Gr Iwan. 

Bewerkt (3 december 2015 13:04)
nadine.1806

nadine.1806

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 14:49

Beste, Ik heb pas een P8 aangeschaft. Ik kocht er een screenprotector voor. Nu las ik ergens dat er vanuit het fabriek een screenprotector op zit? Is dit zo? Dien ik er geen over te doen, want dan is het protector op protector en niet protector op glas? Klopt dit? Ik moet wel zeker zijn … ik las het maar op 1 plaats! Kan ik een geheugenkaart bijplaatsen van 32 Gb om bijv foto's e.d. op op te slaan … ? Hierover las ik ook diverse dingen nl? Ik ben leek wat Huawei betreft, vandaar mijn vragen! Thx alvast!! Grtn, Nadine
Hallo Nadine, Er zit van fabriek af een screen protector op maar dit is een beschermings folie niet de protector zoals een 9H protector dat je scherm echt beschermd tegen vallen en krassen die kan je al voor een klein bedrag kopen. Antwoord op je tweede vraag. Er kan een 32gb micro sd kaartje in de Huawei p8. Veel plezier met het toestel. Gr Iwan.
Merci!
Maar dien ik deze te verwijderen vooraleer een andere te plakken.
Of kan/moet de nieuwe er gewoon over dan …

Grtn, Nadine

iwan1974.ivl

iwan1974.ivl

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 15:01

Hallo Nadine, Er zit van fabriek af een screen protector op maar dit is een beschermings folie niet de protector zoals een 9H protector dat je scherm echt beschermd tegen vallen en krassen die kan je al voor een klein bedrag kopen. Antwoord op je tweede vraag. Er kan een 32gb micro sd kaartje in de Huawei p8. Veel plezier met het toestel. Gr Iwan.
Merci! Maar dien ik deze te verwijderen vooraleer een andere te plakken. Of kan/moet de nieuwe er gewoon over dan … Grtn, Nadine

iwan1974.ivl

iwan1974.ivl

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 15:02

Ik zal hem eerst verwijderen en dan de nieuwe er op plakken. 

Gr Iwan. 

nadine.1806

nadine.1806

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 15:35

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren