Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ckone

ckone

• Lid sinds 25 november 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 25 november 2016
  • 18:15

Beste forum leden,

Sinds gisteravond heb ik een groot probleem met mijn Huawei P7. Ineens worden er allerlei rare apps geïnstalleerd zoals antivirus, games, webwinkels e.d. Location services start steeds op en vervolgens de launcher waarna er van alles, ongevraagd, geïnstalleerd wordt. Ik heb een virus scan uitgevoerd, uiteraard met een door mijzelf geïnstalleerde app, er is niets gevonden.
Ik had op mijn telefoon twee apps waarmee je geld kon verdienen, één gebruik ik al een jaar en nooit problemen gehad, de andere sinds begin deze week. De eerste dagen ook geen problemen gehad. Woensdag verscheen na het opstarten van die app ineens een bolletje met daarin een percentage, wisselend van 33% tot 53% erin. Als ik dat bolletje aanraakte werd het een ufo en onderin beeld verscheen een grote wereldbol. Heel vreemd, maar het verdween na het volledig sluiten van de app. 
Gisteravond begon het probleem en ontdekte ik ook dat de tijd dat het scherm aanblijft was aangepast naar 10 minuten dus de telefoon maar even uitgezet om vandaag verder te kijken. Hij stond nog niet aan of het begon weer. Eerste actie, de laatst geïnstalleerde app om geld te verdienen verwijderd het probleem bleef bestaan. Wachtwoord gewijzigd van Google en de instellingen dat er niets zo maar geïnstalleerd kan worden. Ook de tijd dat het scherm aanblijft gewijzigd. Ik dacht dat het opgelost was maar helaas het installeren van apps ging gewoon door. Uiteindelijk ook de andere app om geld te verdienen verwijderd en andere apps die allerlei dingen mogen aanpassen. Probleem getakkeld leek mij even aangekeken en het leek goed te gaan. Telefoon aan de lader en even wat anders gaan doen, opladen ging ook moeizaam liep eerder leeg dan dat er werd opgeladen. Na een half uurtje keek ik weer en opnieuw allerlei apps geïnstalleerd en standby van het scherm weer op 10 minuten. 
Net wilde ik mijn instellingen aanpassen, wifi en mobiel internet uitschakelen zodat het zou stoppen, want ik moet wel telefonisch bereikbaar zijn en blijven. Ik kan de instellingen echter niet zo snel wijzigen, bij het aanzetten van het toestel begint het installeren weer. Bij grote apps kan ik ze nog aanklikken en het installeren via de playstore stoppen. Sommigen gaan zo snel dat het niet mogelijk is om het installeren te annuleren.

Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen? Tot nu toe zijn er nog geen apps geïnstalleerd met abonnement diensten of dure (eenmalige) sms diensten maar toch, dit moet stoppen. Momenteel staat mijn telefoon uit en dat is niet handig omdat ik nu niet bereikbaar ben. Ik heb nog een oude telefoon maar die doet ook moeilijk waardoor ik daar niets aan heb, beeld flikkert en loopt vast vlak na het opstarten. 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Al vast ontzettend bedankt voor het meedenken! 

Groet,

Chantal

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2336
  • Reputatie 20
  • 25 november 2016
  • 20:01

Zet je telefoon allereerst in vliegtuigmode. Dan ben je niet bereikbaar, maar zal er ook geen verbinding meer met buiten zijn. Er kan dus niks meer geinstalleerd worden.
heb je Android 6 ?, zet dan alle permissies uit.
Wat ook helpt: installeer een firewall en blokkeer alle verkeer naar buiten.
Lostnet laat zien welke app naar buiten wil.

Dit is niet de ultieme oplossing, maar wel de weg ernaartoe.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6580
  • Reputatie 250
  • 25 november 2016
  • 20:47

Zet onbekende bronnen ook uit als je die aan hebt staan, bij instellingen/beveiliging/onbekende bronnen, zo voorkom je dat er zomaar louche apps geinstalleerd kunnen worden.

ckone

ckone

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 november 2016
  • 02:37

Dank voor de reacties, hier ben ik blij mee brengt mij wellicht een stap verder. 
Inmiddels nog een andere virusscan geïnstalleerd en deze vond een aantal trojaanse paarden. Deze verwijderd, en de telefoon weer uit de vliegtuig modus gehaald. En daar gingen we weer. Opnieuw gescand en wederom trojaanse paarden, ook de schermtijd weer aangepast. Onbekende bronnen had ik vanmiddag al uitgeschakeld, dat heeft niet geholpen. In de playstore nog wat instellingen veranderd zoals ouderlijk toezicht heel streng gezet. Dat zorgde ervoor dat ik continu meldingen kreeg i.v.m. installeren, helaas was dat niet de oplossing want er werden alsnog apps geïnstalleerd, waarschijnlijk apps die voldoen aan de eisen binnen ouderlijk toezicht. Dus nog steeds ellende. 
Inmiddels wel mobiel internet volledig uit kunnen schakelen, wifi uitschakelen was geen probleem. In ieder geval bereikbaar, maar ik heb niet voor niets een smartphone dus wil dit graag oplossen. De Firewall zal ik installeren en kijken wat dit gaat opleveren, de sleutel naar de dader. Ik ga ermee aan de slag en laat de uitkomst weten. Tot die tijd zijn alle tips en adviezen welkom. 

EDIT:
Het lijkt te zitten in Key Chain. Althans mijn idee als leek op Android gebied. Zal proberen een afbeelding te plaatsen.

Bewerkt (26 november 2016 02:50) | bevindingen na installeren Firewall
ckone

ckone

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 november 2016
  • 02:54

Naast Key Chain krijg ik meldingen van Facebook, messenger, EmailService Google Backup Transport, Playstore en Whatsapp. 

Bijlage:

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2336
  • Reputatie 20
  • 26 november 2016
  • 12:51

Als je Lostnet gebruikt, dan kun je per app anageven toestemmen of weigeren.
Je kunt echter ook op de naam zelf klikken, dan krijg je te zien waar de app heen wil.

Anders toch naar een winkel. Daar hebben ze de kennis.

One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2336
  • Reputatie 20
  • 26 november 2016
  • 12:53

En even een aanvulling: het is logisch dat bv Facebook internet op wil. Net als je mail.
Alles wat je noemt, behalve Keychain zijn namelijk programma's die internet nodig hebben om te kunnen werken.

One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

ckone

ckone

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 november 2016
  • 14:16

Wederom bedankt voor de reactie.

De standaard apps spreken voor zich. De app Google Backup Transport (google play services google services framework, google accountbeheerder, google contacten synchroniseren) probeert ook heel veel verbindingen te maken. Wat moet ik daarmee? Inmiddels 43 verzoeken in behandeling, meer dan de key chain.
En als ik toestemming geef kan ik dat later alsnog weer intrekken? Ik gebruik NoRoot Firewall, lostnet niet kunnen vinden. 

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2336
  • Reputatie 20
  • 26 november 2016
  • 15:53

Ja mijn fout. Ik gebruik ook Noroot. het muurtje met de vlam.

Zoveel verzoeken, dat is geen probleem.
Als je Noroot opent heb je bovenin een balk die je kunt scrollen. Daar staat toegang en behandeling en daarnaast staat apps. Daar kun je wijzigen wat je wilt.

One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

ckone

ckone

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 27 november 2016
  • 16:27

Dank je wel! 
Er gebeurt iets vreemds het virus of malware kan de Firewall uitschakelen. Na enige tijd staat deze ineens uit en starten location services en launcher weer. 
Is er een app die de rotzooi kan verwijderen? Op de pc erg tevreden over MBAM in de playstore alleen te vinden met toestemming om sms diensten te gebruiken. Dat wil ik nou juist niet als het niet zeker is dat het mijn probleem oplost. 

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren