Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 15 oktober 2015
  • 16:27

De Huawei Ascend P7 is een vlaggenschip van de Chinese fabrikant, aangekondigd op 7 Mei 2014 in Parijs.

Sommigen van jullie zullen weten dat Huawei veel meer dan alleen smartphones maakt, ze zijn op ontzettend veel gebieden actief. Huawei is niet meer weg te denken in Nederland: ze verzorgen ontzettend veel dingen zoals routers, 2G/3G/4G apparatuur maar ook glasvezel netwerken.

Maar daar blijft het niet bij; ze maken ook hun eigen mobiele processoren met de naam HiSilicon Kirin. Bij de Huawei Ascend P7 is gebruik gemaakt van de 910T variant van deze processor lijn. Dit is een 1,8GHz quadcore processor die wordt bijgestaan door 2gb RAM geheugen en een Mali-450 videochip.

Valt jullie iets op aan bovenstaande foto? Ik had gelijk een vermoeden, en deze werd dan ook nog eens bevestigd: de P7 maakt gebruik van een camera afkomstig van Sony. Sony wordt door velen gezien als de fabrikant met de beste camera's voor smartphones. In de Huawei Ascend P7 is gekozen voor een 13MP camera van deze topfabrikant; je hebt dus altijd de mogelijkheid om fantastische beelden te maken! De frontcamera is eveneens indrukwekkend met zijn 8MP resolutie.

Uiterlijk

Natuurlijk is de camera niet het enige opvallende aan de vorige foto; de achterkant is voorzien van een schitterend ”carbon” achtig patroon. Maar dat is eigenlijk nog het minst bijzondere aan de achterkant van dit toestel, de achterkant van de P7 bestaat maar liefst uit 7 lagen! De laatste laag is een stuk Corning Gorilla Glass 3 en je hoeft dus niet snel bang te zijn voor een beschadigde achterkant.

Degenen die bekend zijn met Huawei smartphones weten dat de fabrikant altijd veel aandacht aan het uiterlijk van de toestellen besteedt. Dit is bij de P7 niet anders, het is een erg mooi toestel geworden.

Wat vinden jullie er van; is het een mooi toestel of niet? Aan de rechterkant zitten 2 simkaart sloten en een micro sd kaart slot. Eigenlijk zit het net iets anders; je kan kiezen voor 2 simkaarten of 1 simkaart en een geheugenkaart. Daarboven zit de powerbutton en ook de volumeknop.

Over het uiterlijk is uiteraard goed nagedacht, ook uit praktisch opzicht. Zo zit het scherm precies in het midden van de behuizing. Dit betekent dat het toestel ook erg prettig te gebruiken is in landscape modus. Speel je wel eens een spelletje op je telefoon? Dan ga je de Huawei Ascend P7 zeker waarderen door deze design overweging en je hebt genoeg power om de meest uiteenlopende games te spelen.

Verder zien we aan de voorkant de Huawei merknaam onder het scherm en aan de bovenkant bevind zich de speaker, de frontcamera en sensoren. Je trekt zeker de aandacht met dit toestel!

Eerder benoemden we al de bijzondere achterkant van de Huawei Ascend P7 maar dit is zeker een 2e vermelding waard. Daar zien we namelijk het schitterende patroon, de fantastische F2.0 camera met ledflitser en de multimedia speaker. Het Huawei logo mag natuurlijk niet ontbreken.

Maar er is nog een uniek detail. Het toestel is dun, zeg maar gerust heel erg dun. Met zijn dikte van 6,5mm is de Ascend P7 een van de dunste toestellen met 4G aan boord.

Software

Iedereen die wel eens een Huawei toestel in handen heeft gehad weet dat de fabrikant aanpassingen doet aan de Android software. Dit wordt Emotion UI genoemd, kortweg EMUI. De Ascend P7 maakt gebruik van Android 4.4 Kitkat met EMUI 2.3.

De oplettende kijker ziet iets aparts aan de schil. Ja, je ziet het goed: er is geen kenmerkende appdrawer aanwezig in Emotion UI. Hierdoor is alles binnen handbereik en kan je alles snel vinden. De uitstekende kracht in de Huawei Ascend P7 en de software maken het gebruik tot een verademing.

Ook handig is de optie om mapjes te kunnen maken, zo kan je alles schoon en overzichtelijk houden. De software brengt vele opties met zich mee en hierdoor kan iedereen zijn eigen stijl creëren met de P7.

Samen met de diversiteit en hoge aanpasbaarheid van het Android besturingssysteem is er voor ieder wat wils en je zult zeker niet snel klagen over te weinig opties. Ben je een power user? Met de Ascend P7 is dit geen probleem, je kan dit toestel met veel plezier een lange tijd gebruiken. De 2500mAh accu in combinatie met software optimalisaties en opties zorgen voor een fantastische accuduur.

Ben je nog steeds niet overtuigd? Probeer dan de Huawei Ascend P7 eens uit en raak overtuigd.

Hardware

Zoals je zult begrijpen kan een smartphone niet zonder hardware. Alhoewel de Ascend P7 een uniek toestel is, heeft Huawei het ook niet voor elkaar gekregen om dit te realiseren.

Om toch gebruikers tevreden te stellen is er wel met zorg en liefde gekeken naar de hardware. Aangezien de fabrikant een groot hardware assortiment heeft is een groot gedeelte binnenshuis gemaakt. Voor de overige hardware is er gebruik gemaakt van gerenommeerde fabrikanten en de Huawei Ascend P7 is dan ook voorzien van high end hardware.

Het scherm heeft een diameter van 5 inch en met de Full HD resolutie is het kijken naar de P7 absoluut geen straf. Om dit fantastische beeldscherm te beschermen is ook aan de voorkant Corning Gorilla Glass aangebracht, wel zo prettig want het is natuurlijk zonde om dit schitterende toestel te beschadigen.

Meer details kun je vinden in onderstaande specsheet.

Specificaties

Behuizing

• Afmetingen: 139.8 x 68.8 x 6.5 mm
  • Gewicht: 124 gram
  • 2 simkaart sloten

Display

• Type: IPS LCD capacitief touchscreen, 16M kleuren
  • Grootte: 5.0 inch (~71.7% screen-to-body ratio)
  • Resolutie: 1080 x 1920 pixels (~441 ppi)
  • Bescherming: Corning Gorilla Glass 3

Besturingssysteem

• Android 4.4 met EMUI 2.3
  • Chipset: HiSilicon Kirin 910T
  • CPU: Quad-core 1.8 GHz Cortex-A9
  • GPU: Mali-450MP4

Geheugen

• uitbreidbaar met micro SD tot 64gb
  • 16gb opslag
  • 2gb RAM

Camera

• Hoofdcamera: 13 MP, 4160 x 3120 pixels, autofocus, LED flitser
  • Opties: Geo-tagging, touch focus, face/smile detectie, panorama, HDR
  • Video: 1080p@30fps
  • Frontcamera: 8MP

Communicatie

• Wi-Fi: Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
  • Bluetooth: v4.0, A2DP, LE
  • GPS: A-GPS, GLONASS
  • NFC

Prijzen

De Huawei Ascend P7 is leverbaar vanaf 449€.

Bewerkt (20 november 2015 10:56)

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 20 november 2015
  • 07:32

Hallo allen,

Na dat ik woensdag een 2de hands Ascend P7-L10 had gekocht en ik donderdagavond zag dat er een speciaal forum van Huawei was geopend heb ik mij direct aangemeld.

Bij deze wil Ik dan ook maar gelijk een duit in het zakje doen over het toestel want zag bij de specificaties een paar dingen staan die niet helemaal overeenkomen met mijn Huawei.

via Google zag ik dat Android 5.1.1 beschikbaar was voor de P7-L10 en die heb ik gedownload en geïnstalleerd.

Hij draait als een zonnetje!

Het installeren is zeer makkelijk;
- file downloaden
- op interne SD kaart zetten (over al staat externe sd kaart maar inter kan dus ook)
- usbkabel op telefoon en computer/laptop houden
- naar instellingen gaan en klikken op updaten en kiezen voor lokale update en de stappen volgen.
Let wel op dat het gehele proces duurt +/- 30 minuten.
-
Enig klein minpuntje vind ik is dat (en ik heb al gewerkt met Android 5.1.1) deze versie (en of dat aan Huawei ligt geen idee) maar bij stille moet je perse namen opgeven anders blijft de telefoon stil terwijl dat met mijn oude telefoon en ROM (Samsung Galaxy S3 Neo icm Resurrection Remix 5.5.8+) niet hoefde. Wat ook makkelijker ging was om op andere tijden dat je ff niet gestoord kon en wilde worden door bijvoorbeeld Twitter maar wel door je telefoon drukte je op volume up en koos je optie stil, prioriteit of normaal..

Misschien is er ergens een klein misverstand in geslopen want op diverse vergelijkingssites met specificaties over de Huawei Ascend P7-L10 is dat de WiFi een dual-band heeft (dus 5GHz ondersteuning) maar dit klopt helaas niet.
Wanneer ik opzoek ga naar een andere telefoon kijk ik altijd op www.gsmarena.com voor alle specificaties maar soms zitten ze er jammer genoeg naast.

Tot slot wel een klein puntje van ergernis; ik heb al eens eerder een Huawei (volgens mij de Ascend P5) gehad (kon er toen niet mee omgaan) en deze had net zoals de P7 nu geen mogelijkheid bied de apps op alfabetische volgorde te zetten. En dat is wel jammer!

Greetings,
Marc

Bewerkt (20 november 2015 07:35)
booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 20 november 2015
  • 11:03

Beste Marc,

Welkom bij de HuaweiClub!

Vermoedelijk zit het verschil met geluid in de ROM die je voorheen gebruikte. Dit weet ik echter niet zeker aangezien ik geen gebruik maak van de prioriteitsmodus.

Ik heb het artikel even aangepast vanwege de 5Ghz banden, de worden op mijn Huawei P8 inderdaad ook niet ondersteund.

Mocht je toch je apps op alfabetische volgorde zetten dan is dit mogelijk door een andere launcher te installeren.

Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben maar mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,
Booy

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 20 november 2015
  • 11:14

Hallo Book,

Dank voor je welkom.

Het mooie van zo'n forum is dat we elkaar kunnen helpen wanneer er dingen onduidelijk zijn of wanneer je tegen problemen aan loopt.

Wanneer je vragen krijgt over de P7 of andere toestellen stuur me gerust een berichtje wie weet heb ik er wel een oplossing of tip voor.

Greetz,
Marc

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 20 november 2015
  • 11:26

Beste Marc,

That's the spirit

Ik bezit momenteel vele smartphones(8) maar ik heb natuurlijk niet elke smartphone die hier besproken wordt. Echter komen veel dingen overeen tussen verschillende toestellen. Ook bied het internet en andere gebruikers veel ondersteuning dus ik wil je bedanken voor je aanbod.

Laten we er een toffe, handige en behulpzame HuaweiClub van maken!

Met vriendelijke groet,
Booy

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 21 november 2015
  • 11:00

Hallo Booy,

Aangezien jij wat meer thuis bent in de Huawei serie heb ik een paar vragen aan je;

Je schreef dat je met een andere launcher de applicaties automatisch op alfabetische volgorde kan zetten. Heb jij daarvoor misschien een goede launcher voor en hoe installeer ik deze?

Tweede vraag is kun je met zo'n launcher er ook voor zorgen dat je een start menu krijgt zoals je hebt op andere toestellen dat wanneer je die indrukt je alle applicaties ziet ipv dat ze zoals nu op de schermen staan? Of heb je hiervoor een andere ROM nodig (heb hier al naar gezocht maar het lijkt er op dat niemand "zijn vingers wil branden" aan Huawei Ascend P7)?

Ik hoop dat jij hier een antwoord op kan geven.

Greetz
Marc

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 21 november 2015
  • 12:11

Hallo Marc,

Natuurlijk kan ik hierbij helpen en adviseren!

Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van EMUI maar ik mis ook altijd de appdrawer(het startmenu dat u bedoelt).

Een launcher is gewoon een app die je moet installeren. Het wijst zich vanzelf en hiermee krijg je ook gewoon de appdrawer en kan je de apps op alfabetische volgorde krijgen. Een Custom ROM is dus totaal niet nodig.

Het is heel simpel: installeer de launcher vanuit de Playstore. Na het downloaden is het een kwestie van op openen klikken om vervolgens de standaardwaarden(als standaard gebruiken) toe te kennen door op altijd te klikken.

Persoonlijk ben ik al een tijd fan van L Launcher. Dit is een erg uitgebreide launcher met veel mogelijkheden maar hij draait heel licht en stabiel. Veel mensen hoor je klagen dat er bloatware wordt meegeleverd, maar dit is helemaal niet zo. Er worden wat snelkoppelingen naar apps geinstalleerd maar er worden dus niet daadwerkelijk extra apps geïnstalleerd. Het zijn snelkoppelingen dus simpel te verwijderen door de snelkoppeling lang ingedrukt te houden om hem vervolgens naar het prullenbakje te slepen.

Verder vind ik Google Now Launcher en Asus launcher ook goed maar L Launcher blijft toch mijn favoriet.

Dit is de Playstore link voor L Launcher:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.l.launcher

Met vriendelijke groet,
Booy Beerling

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 21 november 2015
  • 19:24

Hallo Booy

Ik heb zonet die L Launcher geïnstalleerd maar is voor mij niet echt een oplossing aangezien ik na aanpassing (lees verwijderen) van de bijgeleverde apps dan krijg ik een foutmelding en verdwijnt de launcher, dit gebeurt ook als ik de telefoon herstart.

Vandaag hebben ze er een nieuwe camera ingezet, deze was kapot en zonder is best lastig als je onderweg foto's wilt maken. Maar het viel mij op dat wanneer de flitser aan staat dat de foto zelf gruwelijk onscherp en bewogen lijkt alsof je tijdens het schieten van een foto het toestel snel op en neer beweegt.
Hoe is dat met jouw P8?

Greetz,
Marc

PS zeg maar gewoon je tegen u hoor ;-)

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 22 november 2015
  • 10:55

Bij deze nog een tip voor de Huawei P7 gebruikers:

Via Google zag ik dat Huawei voor Android 5.1.1 een nieuwe update heeft uitgebracht omdat hun eerste versie (B830) nog al wat problemen kende.

De nieuwe versie is B839 (codenaam Sophia) en kun je hier (http://www.carbontesla.com/2015/11/download-ascend-p7-b839-lollipop-ota-zip-video-fix/) downloaden.
Let op dat je al wel de versie B830 draait!

Succes!

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 27 november 2015
  • 12:04

Hallo Marc,

Heb je tijdens het verwijderen van de snelkoppelingen niet per ongeluk de launcher zelf of een belangrijk component van de launcher verwijderd? Ik heb namelijk nooit problemen met L Launcher en gebruik deze launcher op 3 verschillende toestellen.

Je zou natuurlijk ook een andere launcher zoals Google Launcher kunnen gebruiken.

Ik heb zelf met mijn P8 geen problemen met de camera, de foto's zijn gewoon scherp. Ik draai 5.1 op mijn P8 en heb wel wat last gehad van random reboots. Dit was echter makkelijk op te lossen door de cache partitie te legen via de recovery.

Heeft u verder nog problemen met het toestel?

Betreffende de B839 update wil ik vermelden dat de gedeelde link niet officieel op de site van Huawei staat dus ik kan niet beoordelen of het verstandig is om deze te flashen. Het zou kunnen dat er toevoegingen zijn gedaan zonder de weet van Huawei, dus persoonlijk wil ik adviseren om nog even te wachten totdat het officieel beschikbaar is.

Met vriendelijke groet,
Booy

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren