Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

marco_neuvel

marco_neuvel

• Lid sinds 21 juni 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 3 september 2015
  • 19:32

Hallo,
Ik gebruik mijn Huawei P7 nu ongeveer een maand. Een vriend van me heeft dezelfde telefoon en die gebruikt hem al ruim een half jaar.

Mijn telefoon is veel sneller leeg dan die van hem. Ik heb bekende zaken als GPS altijd uit, en wifi zet ik uit zodra ik weet dat er geen wifi punt in de buurt is. Helderheid zet ik zo vaak mogelijk op middelmatig. Wel heb ik auto synchronisatie aan (dit heb je toch nodig om bijvoorbeeld notificaties over nieuwe mail, likes op facebook etc te ontvangen?).
Ik gebruik mijn telefoon zeker niet weinig, maar ook zeker niet extreem veel. Op een dag als vandaag heb ik mijn telefoon echt niet veel gebruikt, want ik heb lang les gehad. Toch is er nu, na 11 uur zonder lader, nog maar 17% over. Ik zal hem dus al op moeten laden ruim voor ik naar bed ga. Die vriend waar ik het over had, gebruikt hem gemiddeld net zo veel. Hij houdt echter meestal 40 en soms 60% over op een dag.
Is hier iets aan te doen of heb ik een productiefout?

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 14 september 2015
  • 17:46

Hallo Marco,

wat vervelend dat je dit probleem ondervind.
Ik denk persoonlijk iet dat dit een hardwarematige oorzaak heeft.

Zoals je zelf aangeeft heb je autosynchronisatie aanstaan, hoeveel accounts worden er gesynchroniseerd?

Zoals je waarschijnlijk zult begrijpen is ieder toestel anders en het gebruik van gebruikers verschilt natuurlijk ook. dus vergelijken met iemand met het zelfde type toestel is geen goed referentiemateriaal.

Er zijn 2 hoofdzaken om rekening mee te houden betreffende accuduur: het scherm(bij velen bekend) maar ook de ontvangst. dit weten heel veel mensen niet maar een slechte verbinding kan een hele grote batterydrainer zijn.

De app Greenify kan zeker helpen dus ik adviseer je deze te installeren.

Aangezien ik aanneem dat je je accuduur wilt verbeteren wil ik je de volgende dingen vragen:

wil je een paar screenshots van je batterijverbruik posten?

Heb je wel eens in een terminal op je computer gewerkt?

Heb je een recente backup?

Ik hoop dat ik je aan de hand van de screenshots verder kan helpen.
Maar het kan zijn dat de screenshots nog niet voldoende zijn en daarom de overige vragen.

Accuduur wordt namelijk vaak verkort door zogenoemde wakelocks, dit zijn processen die op de achtergrond draaien/starten.

Als je root acces hebt zijn er apps waarmee je deze wakelocks kan ontdekken maar ik ga er vanuit dat je geen root acces hebt.

De wakelocks zijn echter ook te ontdekken via een terminal op de computer. Dit kan misgaan als je dingen fout doet(de handleiding goed volgen en het kan eigenlijk niet mis gaan)dus ik wil je adviseren om een backup te maken voordat je hiermee begint.

Als je de backup gemaakt hebt wil ik je vragen om deze handleiding te volgen en de resultaten hier te plaatsen:
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2424455

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

glda19

glda19

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 3 juli 2016
  • 10:27

Waar vind ik de handleiding waar over sprake is in de eerdere post

Bewerkt (3 juli 2016 10:28)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren