Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bartjaah

Bartjaah

• Lid sinds 24 juli 2015
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 24 juli 2015
  • 13:26

Okee, ik ga het kort proberen te houden.

Ik bezit al ongeveer een jaar de Huawei Ascend P7. Deze telefoon is vrij 'zuinig' met constant meldingen als iets volgens de telefoon te veel energie gebruikt of op de achtergrond staat te brommen. Helemaal top. Maar wat mijn probleem is al sinds de aanschaf van mijn telefoon:

- Stel ik gebruik mijn telefoon om 13:00 's middags om even te berichten naar vrienden op WhatsApp. Vervolgens de-activeer ik mijn scherm en steek ik de telefoon in mijn zak of leg ik deze op mijn bureau. Om 18:00 pak ik mijn telefoon en wil ik kijken of ik nog iets 'gemist' heb. Zodra ik mijn veegcode invoer zie ik dat ik geen gemiste Facebook berichten heb, geen SMS-jes, geen gemiste oproepen noch WhatsApp berichten.
Maar dan BINNEN een minuut (meestal) stromen de berichten/gemiste oproepen binnen die ik gemist heb tussen 13:00/18:00. Kortom mijn telefoon die is alleen werkzaam wanneer ik deze gebruik of in de hand houd. Zodra ik deze in princiepe niet in de hand heb, ben ik gewoon niet te bereiken. Ik moet dus constant bezig zijn met mijn telefoon of gewoon een goede timing hebben wanneer ik inschat of iemand mij probeert te bereiken. Dit is niet 100% van de tijd zo, maar meestal wel.

Nog even een ander voorbeeld:
- Stel ik ga met wat vrienden naar een terrasje om een pilsje te pakken en hier heb ik Wi-Fi. Op dit terras heb ik Wi-Fi al ingesteld (bij een eerder bezoek). Maar stel ik zit al een uur op dat terras, ik pak mijn telefoon nu voor het eerst pas uit mijn zak en ontgrendel deze, pas op dát moment geeft mijn telefoon pas de melding 'Verbonden met Wifi-X'. Kortom, mijn telefoon merkt pas dat hij bereik heeft, wanneer ik hem actief maak. Vorige telefoons van mij deden dit gewoon zodra in binnen bereik van dit signaal was. Dit is niet alleen het geval met terrasjes, dit gebeurt ook bij aankomst thuis.

De bedoeling is dus dat ik graag DIRECT NOTIFICATIES krijg van mijn telefoon en niet constant mijn telefoon actief moet houden. Ik loop hierdoor echt veel dingen mis, je moest eens weten. En nee, ik ben niet zo'n figuur die afhankelijk is van zijn telefoon. Maar als iemand jou een app stuurt aan het begin van de avond of je gezellig meegaat ergens wat drinken en je komt daar pas rond middernacht achter, tsja, dan leidt je sociallife er ook nog onder, alleen omdat je telefoon te achterlijk is om je up-to-date te houden.

Ik zal hieronder wat afbeeldingen plaatsen van de instellingen van WhatsApp en mijn telefoon. Wie-o-wie komt met het grote antwoord op mijn irritatie niveau 8 probleem. Excuses, het is niet gelukt om het kort te houden.

Hieronder de informatie over mijn toestel. Vorige week 17 juli 2015 nog een (originele) firmware upgrade gedaan. Ik draai op standaart OS en niet op een custom ROM of dergelijke.

Instellingen van WhatsApp lijken me ook prima.

Instellingen van WhatsApp over stroomgebruik van de telefoon lijken me ook goed.

Hoppa, ik bescherm mijn Apps zelf, JWZ bruv.

Zoals je ziet ben ik zelfs zuinig met welke App wanneer wel/niet gebruik mag maken van internet. Maarja, ik moet ook wel, want ik heb maar 500MB in de maand. En da's prima. Daar ben ik blij mee. Mijn telefoon doet het toch bijna nooit dus ik gebruik 'm buiten Wi-Fi toch nooit.

En oja, ik heb zelfs deze berichten PUSHER gedownload en ingesteld. Dit helpt dus ook niet.

Wanhopig. Wie komt met DE solutie. Anders ga ik weer terug naar mijn vier jaar oude, accu slurpende, uit elkaar vallende Samsung Galaxy S2.
Dat laatste was een grapje btw.

Met vriendelijke groet,
Bart.

Bewerkt (24 juli 2015 13:30) | Tikfout
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6015
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 24 juli 2015
  • 14:33

heb je misschien een battery-saver (app) actief? die zetten de internetverbinding vaak uit als de telefoon niet actief is.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 24 juli 2015
  • 15:45

zoals naders al voorstelde {accu saver} er zit ook een energiebesparingsmodus op de huawei ascend p7 bestaande uit normaal/slim en ultra misschien heb je die aanstaan en veroorzaakt dit de problemen.

of misschien heb je in meldingsbeheer iets niet goed staat, je kunt daar namelijk ook de push rechten instellen.

of je hebt automatische synchronisatie uitstaan.

de handleiding voor de huawei ascend p7 kun je hier bekijken.

succes!

Bartjaah

Bartjaah

• Lid sinds 24 juli 2015
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2015
  • 03:10

Om te beginnen; bedankt voor de reacties, wordt zeer gewaardeerd, altijd fijn als vreemdelingen mensen uit de brand proberen te helpen. Ook al is hierbij de nood niet hoog, maar bouwen de frustraties en conflicten op.

Mijn telefoon stond bij het accu-saver menu op normaal, niet op slim of ultra, daar heb ik niks aan veranderd. Dit was bij aanschaf en eerste calibratie van het toestel al een keuze van mij.
Ik heb vanavond wat zitten schuiven in mijn instellingen menu. Via een andere weg (want soms kom je op meerdere manieren in dezelfde configuratiepagina) kwam ik weer terrecht bij mijn beschermde apps. Hier stond WhatsApp ingesteld afgesloten te worden na het sluiten van het scherm. Al vind ik dit maar wazig, want het is exact het zelfde menu met een andere lijst volgorde maar exact dezelfde functie (zie screenshot-4 van mijn eerste bericht). Ook hier heb ik WhatsApp nu aangevinkt. Morgenochtend direct maar even proberen met mijn vriendin haar telefoon een WApp te sturen naar mijn telefoon en hopen dat deze aankomt zonder dat ik mijn telefoon eerst activeer.

Ik hou jullie op de hoogte,
nogmaals bedankt.

Bart.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 25 juli 2015
  • 10:19

ik heb zelf geen huawei maar misschien zit het probleem in automatssch syncen en heb je die uitstaan als jij die functie hebt meestal kun je die of aan en uit zetten in de instellingen/acounts & syncroniseren of als je met 1 of 2 vingers de notificatiebalk naar beneden sleept en daar sync aanzet.

bij mij ziet er het uit als zie screenschot.

"/>

Bartjaah

Bartjaah

• Lid sinds 24 juli 2015
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2015
  • 13:22

Het heeft niet geholpen wat we vanmorgen hebben geprobeerd.
Wel had ik een WhatsApp rond twaalven binnen gekregen, (soms glipt er wel eentje doorheen) maar toen we rond enen iets met mijn vriendin haar telefoon stuurde kwam dit pas binnen zodra ik mijn telefoon zelf ontgrendelde. Daarop volgde een paar facebook updates en daarop volgde 4 e-mails die ik vannacht ontvangen zou moeten hebben. Bij mijn sneltoetsen staat Auto-sync aan.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 25 juli 2015
  • 14:21

Heel vreemd probeer het eens met dit appje om de boel te synchroniseren of deze hier, misschien zijn er nog meer van dat soort appjes.

Of misschien kun je het een of ander instellen bij schermvergrendeling.

Ik zal nog eens verder zoeken op internet

Bewerkt (25 juli 2015 14:23) | link toegevoegt
Bartjaah

Bartjaah

• Lid sinds 24 juli 2015
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2015
  • 14:42

Dankjewel, ik ga deze twee apps nu/vandaag even proberen en ik hou je op de hoogte.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6582
  • Reputatie 250
  • 25 juli 2015
  • 15:43

wat je ook nog kunt proberen is naar instellingen/gegevensgebruik scroll naar beneden zoek whatsapp klik erop en zorg dat achtergrondgegevens beperken niet is aangevinkt herhaal de stappen ook voor Google Services zorg er ook voor dat in het menu van gegevensgebruik zelf achtergrondgegevens beperken niet aanstaat.

"/>

Bewerkt (25 juli 2015 15:45)
Bartjaah

Bartjaah

• Lid sinds 24 juli 2015
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2015
  • 02:05

Ik heb inderdaad beide apps geprobeerd en geconfigureerd, athans, de tweede voorgestelde app. De andere kan ik niet gebruiken aangezien ik mijn toestel niet geroot is (wat ik ook (nog) niet nodig vind, het zou ook gewoon eindelijk eens zonder moeten werken).

Ook het beperken van achtergrond gegevens van Whatsapp staat uit. Het lijkt ook wel met de dag erger te worden. Nu verstuurd hij soms pas een bericht wanneer hij er zin in heeft. Ik heb dit toestel echt al een jaar, prima ding, maar dit is niet uit te houden.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren