Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Simonshavenaar

Simonshavenaar

• Lid sinds 19 november 2012
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 16 oktober 2013
  • 23:17

Zijn er op androidworld al mensen die de Huawei P6 hebben.

Las dat er nogal wat problemen waren met software, batterijduur, en automatisch wifi verbinden.

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van iedereen, zowel positief als negatief.

pandora42

pandora42

• Lid sinds 29 augustus 2010
  • Berichten 47
  • Reputatie 0
  • 18 oktober 2013
  • 22:23

Hoi, Ik heb de p6. Ik heb de galaxy s3 en de galaxy note 1 en 2 gehad dus al een tijdje samsung gebruiker geweest. Ik was samsung zat wilde iets heel anders en ook niet wat iedereen had. En geloof me ik ben zo blij met deze telefoon! Batterij is net zo een probleem als de galaxy s3 (note gaat wel langer mee). Software heb ik geen problemen mee en mijn wifi internet doet het eigenlijk altijd. Moet wel zeggen er kwam vrij snel een update dus denk ook dat er wat probelem waren voor de update die daarna zijn opgelost. Ik ben wel een vrouw en ben dol op het aanpassen van de thema's en moet zeggen je kan daar alle kanten mee op. Nee ben echt blij met mijn foontje.

Simonshavenaar

Simonshavenaar

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 26 oktober 2013
  • 11:04

Pandora42 bedankt voor je reactie.

Had nog wel op meer reacties gehoopt, maar zit er nog niet echt in, telefoon is nog te nieuw denk ik.

Kwam wel deze 2 reacties tegen in het geheugen topic.

frankie3
Ik heb de P6 nu iets van 2-3 weken.
aan het geheugen mankeert echt niks. Het is ruim voldoende MITS…… je je foto's muziek enzo op externe sd zet.
verder zet ik ook altijd als het mogelijk is sommige apps op me externe sd.

Ik ben zeer tevreden over het toestel. Erg mooi, eigenlijk te mooi om er een hoesje om te doen.
1 duidelijk minpuntje is dat de camera lens niet verzonken is. dus als je niet het bijgeleverde hoesje gebruikt (of een ander)
dan denk ik dat de lens beschadigd zou kunnen raken.

maar goed bij mij is hij nog punt gaaf.
Mooi beeld
Goed geluid
veel opties
en erg zuinig in batterij gebruik (instelbaar)

Oltretomba
Mijn vrouw heeft deze nu ook een kleine twee weken. Ze is er erg content mee; hiervoor had ze een HTC Desire C. Een wereld van verschil. Maar frankie3, slaat de P6 de foto's de je ermee maakt niet automatisch op op de sd kaart?

De reacties zijn dus wel positief, dus ik denk dat de Huawei P6 ook mijn volgende telefoon wordt.

Meer ervaringen, zowel positief als negatief blijven welkom

Frenkw

Frenkw

• Lid sinds 18 juni 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 1 november 2013
  • 16:35

Ik heb de P6 nu een 3 tal maanden. Ben erg tevreden, voorheen ook een Samsung aanhanger geweest, maar ook ik wilde wat anders en het toestel ziet er erg gelikt uit. De P6 is bij far sneller, bij dagelijks gebruik, dan de S3. Het enige probleem wat ik tot nu toe heb gehad was 1x oververhitting waardoor de telefoon een aantal applicaties moest afsluiten, dat was wel vervelend gezien de telefoon op dat moment mijn navigatie was. Daarna dit probleem niet meer gehad. Bij normaal gebruik doe ik 1,5 dag met mijn batterij, wat dus veel beter is dan mijn eerdere Samsung telefoons. Voor de update was het krap 1 dag, nu met gemak langer dan 1 dag.

Samengevat: Geen software problemen, snel, goede batterij, mooi scherm, eenvoudig te bedienen, net iets anders dan Samsung (even wennen, maar bevalt uitstekend), geen opslag problemen, fantastisch is de mogelijk van app controle (waar krijgen apps toegang toe, etc. dit heb ik verder bij nog enkele telefoon ervaren).

Er is maar 1 nadeel aan de telefoon: ontbreken van 4G mogelijkheid.

Ik kan de telefoon iedreen aanraden!

Simonshavenaar

Simonshavenaar

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 5 december 2013
  • 23:20

Heb alsnog een Huawei P6 aangeschaft
Heb hem nu een paar dagen, was even wennen, maar valt absoluut niet tegen.
Even wat ervaringen van mijn kant:

De emotion UI skin:
Het is even wennen dat je geen los menu meer hebt, alle systeeminstellingen staan op een van de tabbladen van de homescreen, bij mij op de meest rechtse.

Verder herken ik een aantal dingen die qua bediening meer op Samsung dan HTC lijken, als voorbeeld het adresboek met telefoonnummers, als ik bij mijn HTC een telefoonnummer in het telefoonboek aantik, dan gaat de telefoon gelijk bellen, bij de galaxy S2 zie je eerst de details, en kun je dan kiezen of je wil bellen of een berichtje wil sturen, Bij de P6 is dit precies zo overgenomen.
Ook het kiezen van de mediaplayer in bijvoorbeeld Facebook gaat zoals bij de Galaxy's eerst klik je de player van keuze aan, en dan kun je kiezen voor een keer, of altijd met deze player, na keuze altijd vervalt dit menu uiteraard.

Wat ik een beetje jammer vind is dat je de snelkoppelingen maar 1x kan hebben, als voorbeeld de google maps app, deze staat normaal in het mapje google apps, als je deze los op een van de homescreens wil hebben, dan ben je hem dus kwijt in het mapje google apps.
Ik heb nog geen manier gevonden om snelkoppelingen te kopieren, zodat je hem op 2 plaatsen kan hebben, als dit wel kan wil ik het graag horen

Batterij:
Is zeker niet slecht, maar gaat op normaal mode vrij snel leeg, dan geeft de telefoon zijn maximum prestaties, in de praktijk heb je dat totaal niet nodig, op de slim mode is de telefoon meer dan snel genoeg.
Ook kun je alle apps na gebruik direct laten sluiten, zodat ze niet op de achtergrond blijven meedraaien, dit helpt ook zeker mee in het batterijverbuik.
Oplaadtijd tot vol is erg kort, maar een paar uur, maar de batterij is nu nog nieuw dus veranderd misschien nog wel.

Toetsenbord:
Ik was altijd gewend het geavanceerde toetsenbord te gebruiken, dus met de cijfers en speciale leestekens op de toetsen erbij, kon deze in eerste instantie niet vinden, moest om een cijfer te tikken naar het cijfertoetsenbord, en weer terug, maar na even zoeken in de instellingen was er toch een geavanceerd toetsenbord zoals ik gewend was.

AccuWeater + klok:
Ik was gewend aan de klok van HTC sense, dus had altijd de weer+klok widget op de homepage draaien, klok+facebook gebruikte ik toch niet.
Op de P6 is de accuweather + klok widget ook weer netjes aanwezig, rechterkant is de accuweather kant, linkerkant is de klok, na aantikken kom je ook weer in de wekker/wereldklok/stopwatch/timer functies, die ik best vaak gebruik, dus prima zo.

Losse widgets:
Op mijn HTC had ik altijd een paar losse widgets staan, meestal een wifi button, een volume control app, en een battery widget die het aantal % restbatterij aangaf.
Het aantal % batterij wordt op de P6 netjes rechtsboven weergegeven, dus deze widget kan weg.
Ook de wifi widget is eigenlijk niet meer nodig, wifi staat in de instellingen die je krijgt als je de balk bovenaan naar beneden sleept.
De volume control app is ook niet meer nodig, ook deze staan in hetzelfde menu, maar dan moet je even op meer klikken, bij HTC staat dit nergens zo goed aangegeven.

Screenshot:
Je kan op 2 manieren een screenshot maken:
1: power button + volume lager. maar je moet ze wel precies tegelijk indrukken, en even vasthouden, dit gaat weleens mis.
2: Sleep de instellingenbalk bovenaan je scherm naar beneden, klik op meer, klik op schermafbeeldingen.

Synchronisatie met Outlook:
Ik had in outlook een aantal herhalende afspraken staan, welke om de 10 dagen herhaalde.
Helaas valt bij synchronisatie het getal 10 weg, de agenda app leest dit dan als iedere dag herhalen.
Dit werkt dus niet, geen idee hoe ik de communicatie tussen outlook en de telefoon kan verbeteren.
De Hisuite synchronisatie software werkt trouwens wel prima, mocht je deze nodig hebben.
Heb het bovenstaande probleem opgelost door google agenda te gaan gebruiken, heb hier de herhalende afspraken in gezet, dit werkt perfect, moet alleen soms in de agenda app op vernieuwen klikken om ze direct weer te geven, maar dit is logisch.
Of de google agenda ook zo goed werkt met HTC weet ik niet, toen gebruikte ik het dus nog niet.

Camera:
De camera aan de achterkant is bij daglicht goed genoeg, maar bij weinig licht valt het iets tegen, de camera aan de voorkant heb ik nog niet gebruikt.
Ook apart, de foto button kort indrukken voor 1 foto, na langer vasthouden krijg je gelijk een serie van 4.
Zoomen gaat trouwens met 2 vingers op het scherm, en niet met de volumeknoppen zoals ik gewend was.

Muziek app:
Hier een minpuntje, ik heb er een aantal CD's op MP3 formaat op staan, maar de muziek app houdt de volgorde bij een aantal CD's niet goed aan, de nummers staan door elkaar heen, mijn HTC deed dit wel altijd goed.
Ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden, als iemand het weet mag die het zeggen.

Eindoordeel:
Ik ben erg tevreden met de Huawei P6, valt me totaal niet tegen van zo'n budget telefoon.
De emotion UI skin valt helemaal niet tegen, vrijwel alles is aanwezig, en werkt best goed, al ziet het er soms wat anders uit dan je gewend bent.
Eigenlijk is bijna alles wel instelbaar, maar daarvoor moet je even goed zoeken.
Ik heb geen spijt van de aankoop, en als je al android gewend bent kan ik de telefoon zeker aanraden.

Mocht iemand nog opmerkingen hebben dan hoor ik het wel.

Oltretomba

Oltretomba

• Lid sinds 15 maart 2010
  • Berichten 56
  • Reputatie 0
  • 19 december 2013
  • 15:22

Die muziekspeler is inderdaad waardeloos. Ikzelf gebruik op de P2 Google Play (staat in het mapje Google apps), en daar worden ze wel in de juiste volgorde afgespeeld. Dan moet je uiteraard wel je muziek als volgt indelen: 01 - <muzikant> - <naam album> - <tracktitel> enz.

Simonshavenaar

Simonshavenaar

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 19 december 2013
  • 18:21

Oltretomba
Die muziekspeler is inderdaad waardeloos. Ikzelf gebruik op de P2 Google Play (staat in het mapje Google apps), en daar worden ze wel in de juiste volgorde afgespeeld. Dan moet je uiteraard wel je muziek als volgt indelen: 01 - <muzikant> - <naam album> - <tracktitel> enz.

Ik gebruik momenteel de Android Music player van Jrtstudio.
Werkt perfect, en hoef ook niets te selecteren of in te delen, onder tabblad albums kun je gewoon het album van keuze aanklikken en afspelen.

emilyB

emilyB

• Lid sinds 27 mei 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2014
  • 23:39

hallo

ik heb nu een zins een paar weken, dat ik de soort muziek niet meer kan instellen (bijvoorbeeld dat ik hem naar pop of rock wilt)
meestal staat dat onder het gordijntje maar bij mij niet meer weet jij/jullie waar ik dat kan vind ??
al vast bedank

vriendelijke groeten Emily Bakker

piet22

piet22

• Lid sinds 18 januari 2012
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2014
  • 18:38

Goede middag ik heb ook een probleem .
Ik ben aan het toben met Hi Suite aan de praat tekrijgen maar helaas.
Meschien dat iemand het weet wat ik verkeerd kan doen.

GR

henk321123

henk321123

• Lid sinds 21 oktober 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2014
  • 14:05

Hallo,

Ik heb nu al een aantal maanden mijn huawei ascend P6 en bivakkeer in een groot dilemma, mijn geluid werkt helemaal niet meer in de winkel zeggen ze dat het een bug is in de software maar ze weten het niet op te lossen en willen hem niet opsturen.

ik vind dit echt de slechtste telefoon die ik in al die jaren heb gehad!

hoe kan een software bug dit nu veroorzaken dat je nergens geen geluid meer van hebt?
weet iemand dit op te lossen?

met vriendelijke groet.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren