Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Manutjee

Manutjee

• Lid sinds 23 september 2011
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 11 november 2017
  • 13:31

Hoi allen,

Ik weet dat dit een bekend probleem is bij de Nexus 6P, maar ik vraag het toch in de hoop een soort-van oplossing te vinden. Mijn telefoon gaat namelijk zeker geen 12 uur mee op één lading. Sterker nog… Vandaag om half 11 de telefoon van de lader gehaald en heb 'm eigenlijk niet erg veel gebruikt sindsdien, maar de batterij hangt nu al tegen 50% aan.
Kan het zijn dat dit toch aan de batterij ligt en dat deze aan vervanging toe is? Zo ja, hoe gaat dit?

Mijn telefoon komt bij Bol.com weg en deze batterij is naar mijn weten niet zelf te vervangen zoals (voorheen?) bij Samsung het geval was.

Ik hoop dat iemand mij hier en daar toch wat kan adviseren.

BVD,
Manuela

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 11 november 2017
  • 16:34

is het niet te zien bij de accu gegevens wat er zoveel verbruikt, misschien is het wel een app die niet goed werkt of veel verbruikt.
en heb al je overwogen om een factory reset uit voeren.

Bewerkt (11 november 2017 16:34)
Manutjee

Manutjee

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 11 november 2017
  • 21:40

is het niet te zien bij de accu gegevens wat er zoveel verbruikt, misschien is het wel een app die niet goed werkt of veel verbruikt. en heb al je overwogen om een factory reset uit voeren.
Accugebruikgegevens is (op dit moment?) niet beschikbaar.
Telefoon is nu net van de lader af.
Een factory reset voer ik zo nu en dan uit. De laatste keer was toen ik de upgrade had van Android 7 naar Android 8.

Toevoeging: Screenshots van mijn batterijverbruik van gisterenavond (11-11-17) en vanmorgen (12-11-17)

https://imgur.com/tz6CS2f
https://imgur.com/1yoLWm3

https://imgur.com/1yoLWm3

Bewerkt (12 november 2017 11:42)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 november 2017
  • 12:22

de accu zelf vervangen is wel mogelijk (zie filmpje) maar niet eenvoudig en je kunt het scherm stuk maken als je te veel stress (druk) erop zet tijdens het verwijderen.

als je zelf nooit een accu van een andere of nexus telefoon vervangen hebt zou ik het gewoon door een reparateur laten doen.

of zet je telefoon een poosje in safe mode (tweede filmpje)  zo kun je achterhalen of andere dan de stock apps het accu probleem veroorzaken.

Manutjee

Manutjee

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 12 november 2017
  • 12:25

Ik zal het eerst met de safe mode proberen, lukt dat niet dan kijk ik verder. In ieder geval bedankt!

Toevoeging:Is het wel logisch om dan een nieuwe batterij aan te schaffen als het probleem groter is?

https://www.androidplanet.nl/nieuws/nexus-6p-accuproblemen-rechtszaak/

Ik heb mijn Nexus 6P sinds januari 2016 en was er zeer tevreden over. Sinds enkele weken heb ik echter vrij plotseling heel veel problemen met de accu van de telefoon. Hij loopt zeer snel leeg. Wanneer ik mijn telefoon 1,5 uur gebruik (Facebook, Wordfeud, WordOn, etc.) is de accu binnen 1,5 uur leeg. Meestal valt de telefoon al uit bij een accu-percentage van rond de 30.

Voor mij is het bovenstaande wel herkenbaar.

Bewerkt (12 november 2017 12:42)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 november 2017
  • 12:37

je zou ook nog even op de drie puntjes rechtboven tikken en dan systeem/mobiel of iets dergelijks bekijken en of daar gekke dingen staan, tenminste als jij die optie daar hebt.

Bewerkt (12 november 2017 12:38)
Manutjee

Manutjee

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 12 november 2017
  • 12:44

je zou ook nog even op de drie puntjes rechtboven tikken en dan systeem/mobiel of iets dergelijks bekijken en of daar gekke dingen staan, tenminste als jij die optie daar hebt.
Ik heb er gisteren vluchtig naar gekeken.
Vond eigenlijk niets geks.

Maar is het probleem rondom de accu niet groter? Ik vond een tal artikelen waarin staat dat het probleem met de accu van de Nexus 6P groter lijkt. 

Ik heb mijn Nexus 6P sinds januari 2016 en was er zeer tevreden over. Sinds enkele weken heb ik echter vrij plotseling heel veel problemen met de accu van de telefoon. Hij loopt zeer snel leeg. Wanneer ik mijn telefoon 1,5 uur gebruik (Facebook, Wordfeud, WordOn, etc.) is de accu binnen 1,5 uur leeg. Meestal valt de telefoon al uit bij een accu-percentage van rond de 30.

Bron: https://www.androidplanet.nl/nieuws/nexus-6p-accuproblemen-rechtszaak/

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 november 2017
  • 12:58

dan lijkt met het beste dat je contact zoekt met google of huawei over dit probleem misschien krijg je een nieuwe toegezonden als je het probleem uitlegt.
ik lees dat in veel gevallen over dit probleem men een nieuwe krijgt zolang hij maar binnen de twee jaar garantie termijn zit.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 november 2017
  • 13:03

zie ook ;-)

http://lmgtfy.com/?q=huawei+nexus+6p+refund

Manutjee

Manutjee

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 12 november 2017
  • 13:13

Zojuist Huawei gemaild, ik zoek wel even naar wat meer informatie e.d.
Als ik vragen heb, meld ik mij wel weer, haha!

Bedankt!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren