Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

robinsamsung

robinsamsung

• Lid sinds 14 oktober 2014
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 19:50

Beste,

Sinds zaterdag 28 november gebruik ik de Nexus 6P. Dit toestel heeft een accu van maar liefst 3450 mAh. Hier merk ik helaas weinig van… Met geen(!) intensief gebruik haal ik de dag niet eens. Terwijl de reviews spreken van een geweldige batterij die met zwaar gebruik zeker 1,5 dag mee moet gaan… Mijn scherm staat op z'n laagst, mijn 4g staat 1/5e van de dag aan, ik speel 10 minuten game, ik stuur 20 snapchatjes, 20 whatsappjes, ik kom thuis en rond 7 uur zegt hij dattie bijna leeg is….

Een hint van iemand was dat er eventueel een probleem zo zijn met de nieuwe Android 6.0 feature, Doze. Doze laat je mobiel 'slapen' als je deze niet gebruikt en zou dus zorgen dat je accu bijna niet leeg gaat als je hem niet gebruikt. Dit probleem zou kunnen liggen dat er apps kunnen zijn die mijn toestel 'wakker' houden?

Mijn apps zijn:
-Whatsapp
-Snapchat
-AndroidWorld
-Deezer
-Spotify
-Fifa 16
-Instagram
-Mijn Tele2
-Popcorn time
-Facebook
-Biernet
-OI Bestandsbeheer

Weet iemand waar dit probleem aan zou kunnen liggen, welke app een probleem zou kunnen vormen of hoe ik dit in ieder geval kan oplossen?

Alvast bedankt!

Verder een GE-WEL-DIG toestel!

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 3 december 2015
  • 22:14

heb je accu besparing (doze) wel aangezet.

bij instellingen/accu dan rechtsboven menu/accuoptimalisatie klik vervolgens op niet geoptimaliseerd en kies alle apps of apps waarvan jij denkt dat ze niet moeten draaien/info ophalen.

doze werkt overigens alleen als het toestel een poosje stil ligt.

verder zou je gps/wifi/ bleutooth en dat soort zaken uit kunnen zetten als je het niet gebruikt.

Bewerkt (3 december 2015 22:15) | extra info toegevoegt.
Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 3 december 2015
  • 22:16

Hoi Robin,

Je kunt eens bij de accu-gegevens in de instellingen kijken. Daar zou je het moeten zien als een app (te) veel stroom gebruikt. Bij Android 6.0 zijn de accu-data nog uitgebreider geworden en kun je ook zien hoeveel stroom (in mAh) een individuele app (bij schatting) gebruikt heeft. 

Ik heb de Nexus 6P zelf een weekje op proef gehad en ik haalde zeker geen 1,5 dag, maar heb het wel vanaf half 8 tot de volgende nacht 2 uur gehaald (heb 'm om 1 uur in de accubesparingsmodus gezet). Die dag had ik 'm wel 10 minuten aan een (niet-snel)lader gehad, maar vond het toch wel indrukwekkend. 

robinsamsung

robinsamsung

• Lid sinds 14 oktober 2014
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 22:25

Bedankt voor de reacties.

Had dat scherm [optimalisatie] als wel paar keer gezien, maar wist niet dat dat juist de Doze functie is. Hij stond nog niet aan
Die Doze functie voor mij erg handig. Ben nog lerende, en op school gebruik je hem tussen de lessen door. Dus 50 minuten uit (doze momentje) weer ff gebruiken enz enz.

Bij de accu gegevens staat niet veel bijzonders. Scherm staat op 10%, verder alles onder de 3%.

Ga het morgen proberen om een hele dag vol te houden. Alvast bedankt!

bartmaniac

bartmaniac

• Lid sinds 09 oktober 2012
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 29 februari 2016
  • 13:48

late reactie, maar de boosdoener is zonder twijfzl de facebook app. Gooi die er af en installeer metal

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren