Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 13 november 2015
  • 18:48

Updaten Huawei Ascend Mate 7

DISCLAIMER:
Wij(ik persoonlijk, androidworld.nl en Huawei) zijn niet verantwoordelijk als het mis gaat omdat de handleiding niet volledig gevolgd is.

Aangezien ik zie dat er wat vragen zijn over het updateproces van de Huawei Mate 7 heb ik besloten om hier een how to voor te maken.

Met deze how to wordt het mogelijk om Android 5.1.1 met EMUI 3.1 te installeren.

Let op! Oplettendheid is heel belangrijk bij dit soort dingen maar zolang u goed oplet en deze how to stap voor stap volgt kan er weinig misgaan. Mocht u toch tegen problemen aanlopen, vraag dan hier om hulp en ga geen dingen op eigen initiatief doen. Dit kan namelijk resulteren in een soft brick(een oplosbare crash van uw toestel) wat het herstelproces kan bemoeilijken.

Nu jullie dit weten kunnen we aan de slag met de how to, volg onderstaande stappen exact.

Controleer eerst of het mogelijk is om te updaten!
Ga naar instellingen en dan naar over de telefoon.
Als uw huidige buildnummer van uw single sim Mate 7 overeenkomt is het mogelijk om deze update uit te voeren:

• Jazz-L09 V100R001C00B148
  • Jazz-L09 V100R001C00B137
  • MT7-L09C900B312

De dual sim variant buildnummers vermeld ik op aanvraag.

Benodigdheden

Stap 1:
Realiseer u dat u tijdens een update gegevens kwijt kan raken. Bij een redelijk nieuw toestel maakt dit vaak niet uit maar toch blijft het verstandig om regelmatig een backup te maken. Uw contacten, Wi-Fi wachtwoorden etc kan je het beste via Google backuppen. Zorg dat u met uw Google account bent aangemeld en ga vervolgens naar instellingen. Scroll naar accounts en kijk of automatisch synchroniseren aan staat.

Om de rest te backuppen kunt u gebruik maken van de meegeleverde backup applicatie.

Ten slotte is het ook verstandig om uw geheugenkaart te backuppen via de computer. Hierna kunt u deze namelijk met uw Mate 7 formatteren(leeghalen, ga naar instellingen, dan naar opslag en klik dan bij de sd kaart op formatteren).

Op deze manier bent u goed voorbereid op de update en kan er vrij weinig mis gaan.

Stap 2:
Download de firmware op uw computer. Dit is een .zip bestand van 1,19Gb die uitgepakt dient te worden. Onthoud goed waar u het opslaat!

Nu het .zip bestand is uitgepakt dient u te controleren of er in de map dload het volgende bestand staat: update.app. Zoja, dan is het goed.

Sluit nu uw sd kaartje aan op de computer. Navigeer naar de map dload op de kaart.

U heeft nu 2 vensters open met de naam dload. 1Tje van het bestand dat u naar de computer gedownload heeft en 1tje van de sd kaart. In de map dload op de pc staat het update.app bestand, in de map dload van de sd kaart staat deze nog niet. Kopieer het update.app bestand van de dload map op de pc naar de dload map van het sd kaartje.

Als u dit gedaan heeft kunt u het kaartje weer loskoppelen van de computer. Druk op de Windows knop, navigeer naar deze computer om vervolgens met uw rechtermuisknop op de sd kaart te klikken. Als hier uitwerpen(eject) tussen staat klikt u hier op. Als dit er niet tussen staat kunt u de sd kaart gewoon loskoppelen van de computer.

Stap 3:
Stop het geprareerde sd kaartje in uw Huawei Mate 7 en start deze op.
Zodra uw telefoon klaar voor gebruik is navigeert u naar instellingen. Scroll hier helemaal naar beneden en klik daar op Updater.

Klik daar op menu om vervolgens op lokale update te klikken. Druk vervolgens op bevestigen en daarna op upgrade.

Dit zal het proces in werking stellen, wacht vanaf dit moment rustig af aangezien het lang kan duren. Ook is het niet raar als uw toestel opnieuw opstart.

Gefeliciteerd! Uw Huawei Mate 7 is nu voorzien van de nieuwste Android 5.1.1 update.

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 14 november 2015
  • 14:59

Goede handleiding, Booyb. Ik wil hieraan toevoegen dat ikzelf geen sd-kaartje heb gebruikt. Ik heb gewoon mijn Mate 7 op de pc aangesloten en via de Windows-verkenner de hele dload folder in de root folder van mijn Mate 7 geplaatst. Wel heb ik steeds een factory reset gedaan, zowel vóór als ná de upgrade. Uiteraard is het dan wel van belang om je bestanden te backuppen. Dit was in mijn geval niet nodig, omdat ik de Lollipop-upgrade meteen heb gedaan toen ik het toestel nieuw binnen kreeg.

Mijn posting op het XDA-forum:

I can confirm that the LP update can be performed directly from a European TL09 SP03 stock firmware. I got my brand new TL09 Mate 7 today, which was on SP03. Soon after activating the device I was prompted to upgrade to B145. I didn't do that. Instead (as suggested on this forum) I did a factory reset, even though this was a brand new device. After the factory reset I copied the new LP-rom (the complete dload folder) to the root of my internal SD folder (don't have a SD-card yet). Then did a local update. The device saw the installation file immediately and performed the upgrade. After that, just to be sure, I again performed a factory reset. No problems, no lag, no missing menu items. Phone is working great.

http://forum.xda-developers.com/mate-7/general/official-android-lollipop-update-tl09-t3214970/post63208123#post63208123

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 14 november 2015
  • 18:51

Dankje Paulo, vind het leuk om mij met technische handleidingen te maken. Ik was zelf ook bewust van jouw omschreven methode maar heb mij aan de handleiding van Huawei zelf gehouden. XDA is een hele bekende website voor mij

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren