Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Sifir05

Sifir05

• Lid sinds 01 augustus 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2014
  • 12:08

Heb al van alles geprobeerd, zonder succes. Hoop dat iemand een oplossing weet:

Sinds ik in het bezit ben van de Huawei Ascend G6 ontvang ik geen whatsapp berichten als mijn telefoon voor een langere duur op standby staat ( > 30 min). Als ik dan bijvoorbeeld een uur later mijn telefoon weer unlock, komen de berichten pas aan. Mijn vrouw heeft exact dezelfde telefoon met hetzelfde probleem. Herkent iemand dit?. (Zowel op wifi als 3g)

Heb hiervoor meerdere androidtoestellen gehad, waarbij nooit dit probleem naar voren is gekomen. Ik zit ook nog steeds bij dezelfde provider.

Wat ik al geprobeerd heb:
- factory reset
- whatsapp opnieuw geinstalleerd
- Via Instellingen - Wifi - Geavancheerd - Wifi behouden in slaapstaan -> Altijd
- Via Instellingen - Mobiele netwerken - ‘Altijd-aan mob. gegev. instel.’ aangevinkt. (Bij standby werd data helemaal uitgezet, hierdoor niet meer)
- Via Instellingen - Energiebesparing - ‘Normaal’ aangevinkt. (Standaard staat ‘Slim’ aangevinkt. Sinds de aanpassing heb ik niet echt een verschil gemerkt)
- Via Instellingen - Energiebesparing - Beschermde Apps - ‘Whatsapp’ aangevinkt. (Hiermee zou Whatsapp aan moeten blijven als de scherm uitstaat. Geen verschil gemerkt.)

Software:
Emotion UI 2.0 Lite
Android 4.3

g-member

g-member

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2014
  • 19:41

Bekent probleem en simpel op te lossen.

Allereerst heeft de G6 een slim energie besparings systeem, zodra je telefoon op stand-by gaat sluit deze bepaalde programma's af om energie te besparen. Je kan zelf de apps toewijzen welke in stand-by stand op de achtergrond mogen doordraaien.
Ikzelf kwam hier achter doordat de klok widget op mijn alternatieve launcher stil bleef staan of zelfs verdween als de tel. in stand-by ging.

Hoe dit op te lossen:

Open de app “telefoonbeheer”
ga naar “Energiebesparing”

Onderin zie je staan “Beschermde apps”

Selecteer deze en vink dan de apps aan waarvan jij denkt dat ze in stand-by mogen blijven werken.

Whatsapp zal waarschijnlijk nog uit staan

M.v.g.

Ruben

Sifir05

Sifir05

• Lid sinds 01 augustus 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2014
  • 23:57

Dank voor toelichting, maar helaas.. Had dit al geprobeerd (zie laatste punt van 1e bericht)

Is dit een bekend probleem bij alle huawei smartphones? Of alleen de G6? Sprak namelijk laatst een collega die hetzelfde probleem had met een galaxy s4 mini. De enige overeenkomst tussen deze telefoons is de processor.. snapdragon 200 / 400.. Misschien heeft het met de processor te maken??? Een soort van slaapstand om batterij te besparen??

(ik word er ziek van en hoop snel op een oplossing)

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 17 augustus 2014
  • 09:26

Misschien bij account & synchroniseren.

Heb je in het menu van whatsapp meldingen aanstaan.

Je kunt ook nog proberen om dit appje te installeren en kijk of je het probleem dan nog hebt.

Bewerkt (17 augustus 2014 09:45)
ronvandoorn

ronvandoorn

• Lid sinds 20 augustus 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2014
  • 19:40

Ik heb exact hetzelfde probleem als sifir05 met exact hetzelfde toestel. Alles geprobeerd, niks helpt. Echt superirritant.
Als iemand een oplossing weet graag!!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 20 augustus 2014
  • 20:06

Had je dit appje ook al geprobeerd.

ronvandoorn

ronvandoorn

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2014
  • 20:16

Ja. Ook geprobeerd en zonder resultaat

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 21 augustus 2014
  • 09:04

staat er een spaarstand aan of gebruik je een battery saver? Deze zetten namelijk de internetverbinding tijdelijk uit om batterij te besparen. Dan kun je apps wel aanzetten, maar als er geen internetverbinding is krijg je ook geen pushmeldingen.

ronvandoorn

ronvandoorn

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2014
  • 19:13

Het lijkt erop dat ik het heb gevonden:
ga naar telefoonbeheer –> telefoonversneller –> ga naar menu en vink Whatsapp aan.

Hierdoor krijgt deze status beschermd en sta je toe dat de app(s) die aangevinkt zijn actief blijven nadat het scherm wordt uitgeschakeld. Ik heb het nu een aantal keer getest en dat werkt. Desnoods even je toestel herstarten nadat je het hebt ingesteld.

ronvandoorn

ronvandoorn

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2014
  • 19:22

Of naar instellingen —> Energiebesparing –> Beschermde apps

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren