Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

miracles

miracles

• Lid sinds 04 september 2011
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2012
  • 16:46

Hallo,

Sinds ik deze week het voor Wildfire inmiddels bekende icoon zie dat er te weinig geheugen beschikbaar is, ondervind ik nu ook het probleem dat de Play Store en de Facebook-app niet meer werken. Zij starten niet meer op. Wat heb ik gedaan:

• Facebook verwijderd. Geen resultaat
  • Het cache-geheugen van Play Store kon niet verwijderd worden, er was niets te verwijderen
  • Play Store verwijderd en direct versie 3.7.15 als APK gedownload en via ASTRO geïnstalleerd. Geen resultaat.
  • Play Store verwijderd, telefoon afgesloten en uitgezet. Opnieuw opgestart.
    Met als positief resultaat dat er nu geen melding van te weinig geheugen kwam!
  • Play Store versie 3.7.15 als APK via ASTRO geïnstalleerd. Nu startte PlayStore correct op, maar het icoontje van te weinig geheugen kwam ook weer terug.
  • Facebook opnieuw via de Play Store geïnstalleerd.

Nu blijf ik dus met het te weinig geheugen-icoontje zitten. Mijn apps zijn via een tweak al geïnstalleerd op het SD-kaartje. De Play Storen niet, want dat is blijkbaar dan een programma waarbij dat niet kan.
Het geheugenprobleem lijkt dus te komen door PLay Store, want eenmaal die everwijderd, verdwijnt het icoontje van te weinig geheugen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch weer voldoende geheugen heb?

Alvast bedankt

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
outlaw

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2012
  • 19:24

Is Rooten van je WF een optie, dan kan je door middel van DATA2SD je geheugen “verhogen”

Ik zelf heb 2GB intern in plaats van 150MB

miracles

miracles

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2012
  • 19:32

Hey Outlaw.

Heb niet de “S”, maar die versie zonder “S”.

miracles

miracles

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2012
  • 20:40

Zojuist nog wat geprobeerd:

Via menu > instellingen > applicaties > applicaties beheren heb ik de Google Play Store geopend.
Daarna heb op knop gebruikt om Updates te verwijderen. Daardoor worden de updates van die app verwijderd, waardoor je de originele Market weer terug krijgt. En zie, het icoontje voor te weinig geheugen is verdwenen. Maar helaas maar voor even want inmiddels is versie 3.8.17 er weer op gekomen, waardoor het icoontje weer terug is.

Het ligt dus toch echt aan de Play Store lijkt me. Maar ik zie niemand anders op internet met hetzelfde probleem.

outlaw

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2012
  • 21:52

Klopt, foutje van mij.

Maar het rooten kan ook met jouw toestel

miracles

miracles

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2012
  • 22:36

Ja, dat heb ik gezien. Maar dat is (nu nog) niet mijn bedoeling.

miracles

miracles

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 17:01

Nu, na enkele weken verder te zijn, heb ik nog niet echt een oplossing gevonden. Wel ben ik er nu achter dat het niet perse de Play Store is, waar het probleem ligt, maar als ik van een andere flinke app de updates verwijder is het icoontje weg. Tot je de update van die app weer draait.

Een vraag met betrekking tot dit onderwerp. Waar bewaart Android eigenlijk die update bestanden? Kun je die verwijderen terwijl de app blijft werken? Of wordt er door een update een nieuw programmabestand neergezet?

Bewerkt (24 april 2013 15:33)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren