Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

martgl

martgl

• Lid sinds 11 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 11:04

Hoi,
Ik ben nieuw hier en de telefoon die ik heb is ook nieuw voor me, ik had eerst een oude nokia 6310 en nu een htc-wildfire gekregen van mijn neefje (hij had weer een nieuwe bij verlenging van zijn abbonement).
Dit is voor mij leuk om te leren met dit soort telefoons om te gaan, ik heb de telefoon teruggezet op fabrieksinstellingen (2x) maar ik blijf met een probleem zitten nl: ik heb een nieuw sd-kaartje gekocht van 16gb, geformateerd en navigon voor android erop gezet, nu kan ik nergens de bestanden terug vinden. Toen een 8gb kaartje erin gedaan (dacht misschien is 16gb te groot) weer geformatteerd en bestanden erop en weer niets terug te vinden.
Dus ik ga naar menu/instellingen/ sd en telefoongeheugen en dan staat er totale ruimte 7,40gb, beschikbare ruimte 4.98gb/ in het licht sd ontkoppelen, hij ziet mijn kaart dus wel, als ik dan naar alle applicaties ga zie ik daar nergens iets tussen staan van downloads/sd-kaart/ bestanden ofzo en onder Quikoffic krijg ik de melding geen bestanden op de sd-kaart gevonden.
Ik heb de telefoon nomaals teruggezet op fabrieks instellingen maar dat helpt ook niet, onder software-informatie staan de volgend waarden: andriod-versie 2.2.1, smalbandversie 13.55.55.24h_3.35.20.10, kernel-versie 2.6.32.21-g0f9e9b5 htc-kernel@and18-2#1 tue nov 30 13.53:39 cst 2010.

Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen om de sd-kaart te lezen/installeren, ik heb nog geen abbonement vandaar dat ik er navigatie op wil zonder internet.

Groetjes Mart.

Bewerkt (24 april 2013 15:24)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 11 augustus 2012
  • 11:56

De diverse apps laten alleen wat zien als ze er iets mee kunnen. Quickoffice zal dus alleen documenten laten zien, een pdf lezer laat alleen de PDF's op de sdkaart zien.
Er zit standaard niks op je telefoon om door de sd te ‘bladeren’

Hiervoor kan je een file explorer app uit de Play store installeren zoals ES File Explorer

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 15:13

idd als je je sd kaart wil bekijken echt moet je een app hebben sommige telefoons/tablets hebben dit standaard maar niet allemaal.

Zoals hier boven al aan gegeven es file explorer is een goede werkt simpel en ziet er goed uit.

martgl

martgl

• Lid sinds 11 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 21:48

Sander en Carlos hartelijk dank voor jullie reactie, ik heb de app gedownload en nu kan ik verder en ben nu alles aan het instaleren zo zie je maar dat je als leek met wat hulp toch nog iets voor elkaar krijgt.

Nogmaals bedankt, Groetjes Mart.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren